تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

آزادسازی کالاهای اولویت دهم/توزیع سبد دوم در نیمه اول اسفند

  • کد خبر : 22432
  • 24 بهمن 1392 - 11:21
آزادسازی کالاهای اولویت دهم/توزیع سبد دوم در نیمه اول اسفند

آزادسازی کالاهای اولویت دهم،توزیع سبد دوم در نیمه اول اسفند و تأسیس اتاق مشترک ایران و اندونزی مهمترین اخبار بازرگانی و تجارت در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش گروه اقتصادی کمال مهر ، در هفته‌ای که گذشت سبد کالا حرف اول و آخر را می‌زد به نحوی که واحدهای صنفی منتخب ۴۰۰ نمایشگاه بهاره هم به جمع فروشگاه‌های توزیع کننده اضافه شدند و قرار شد تا فروشگاه‌های اتکاء هم به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی سبد کالا ارائه کنند.

البته در این میان اخباری هم در خصوص سبد دوم منتشر شد اما موثق‌ترین خبر این که سبد دوم حتماً نیمه اول اسفندماه توزیع خواهد شد اما گمانه‌زنی‌ها درباره محتویات سبد دوم همچنان ادامه دارد.موضوع سبد کالا باعث شد تا فاز دوم هدفمندکردن یارانه‌ها نیز از دید منتقدان تا حد زیادی زیر سئوال برود.

در هفته جاری نشست خبری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر هم برگزار شد.

عبادالله محمدی با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه گفت: در حال حاضر طلای ایرانی را به اسم طلای خارجی می‌فروشند همچنین او وعده داد تا در نیمه سال ۹۳ طلا با تنوع عیار و با عیارهای ۹ و ۱۴ نیز به بازار بیاید.

از دیگر اخبار مهم این هفته، دیدار رئیس اتاق بازرگانی ایران با سفیر روسیه و توصیه هر دو طرف برای افزایش مبادلات تجاری بود تا جائی‌که اسدالله عسراولادی رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه نیز این نوید را داد که به زودی یک هیأت مشترک به ایران خواهد آمد.

شاید پس از سبد کالا مهمترین خبری که در حوزه بازرگانی و تجارت رخ داد مربوط به آزادسازی کالاهای اولویت دهم باشد به نحوی‌که محمدرضا نعمت زاده به وعده‌های خودش در خصوص رفع موانع تجاری عمل کرده باشد. در این خصوص مجید رضا حریری رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد تا کالاهای اولویت دهم در بازار ارزان‌تر شوند.

همچنین محمدباقر علیخانی رئیس مرکز ملی فرش نیز از کاهش ۳۱ درصدی صادرات فرش در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و همه تقصیرها را به گردن پیمان‌سپاری ارزی انداخت.

البته در این میان اخباری هم بود که در خصوص ممنوعیت ثبت سفارش محصولات فیلیپس منتشر شد هرچند که این اخبار به ظاهر محرمانه می‌آمد.

اما پایان هفته جاری با دو خبر مهم همراه بود به نحوی‌که سینکی پس از پذیرفتن دبیری ستاد هدفمندی یارانه‌ها این‌بار دبیر ستاد تنظیم بازار شد تا در کنار یار قدیمی خودش یعنی محمد شریعتمداری یک وزارت بازرگانی کوچک در معاونت اجرایی ریاست جمهوری راه بیاندازند.

و اما خبر دیگر مربوط به سفر غلامحسین شافعی و هیأت تجاری همراه او می‌شود که به جاکارتای اندونزی رفتند و در همان ابتدای سفر وعده ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و اندونزی را مطرح کردند.

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x