تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

۵ ماجراجوی متفاوت در دنیا +عکس

  • کد خبر : 21988
  • 23 بهمن 1392 - 8:01
۵ ماجراجوی متفاوت در دنیا +عکس

سفر کردن به دور دنیا یا رفتن به مناطق دور دست و آزمایش زندگی در شرایط سخت از جمله راه های تبدیل شدن به یک ماجراجوی واقعی است اما همه ماجراجویان هم نمی توانند سفرهای شگفت انگیزی داشته باشند و در یادها باقی بمانند.

به گزارش گروه خواندنی های کمال مهر، انجام سفرهای عجیب به دور دنیا کم نیست و روزانه شاید افراد زیادی باشند که با استفاده از وسایل مختلف یا حتی پیاده سفری را به دور دنیا آغاز کنند. این افراد معمولا حاملان پیام صلح یا مامورین موسسات خیریه بین المللی هستند که به دور دنیا سفر کرده و با فرهنگ آن ها آشنا می شوند. در میان همه مسافران دور دنیا افرادی نیز هستند که دست به کارهای عجیب زده اند. درادامه با ماجراجویان شگفت انگیز دنیا بیشتر آشنا خواهیم شد:

** استیو فوست

“استو فوست” کسی است یک ماجراجوی امریکای که سال ها عمر خود را صرف پرواز با گلایدر، هواپیما وبالن کرد. او همچنین رکورد دار پرواز با این وسیله ها نیز هست. این مرد ۵ بار برای دور زدن دنیا با بالن تلاش کرد که البته بار آخر به آرزوی خود رسید و توانست این کارا را در ۱۴ روز و ۱۹ ساعت ۵۱ دقیقه انجام دهد. او در سال ۲۰۰۷ در حال پرواز با هوایپمای شخصی اش بود که دچار سانحه شده و سقوط کرد. در این حادثه او جانش را از دست داد ولی همچنان رکوردهای آن پابرجاست.

** آمیر کلینک


آمیر کلینک یکی از ماچراچویان برزیلی مشهور دنیا است که تا به حال ۷ کتاب از سفرهای پررمز و رازش را نوشته است. این مرد به عنوان اولین کسی شناخته می شود که با استفاده از یک قایق وبدون هیچ کمکی دور قطب جنوب را طی کرده است. او این سفر خود را در ۷۹ روز به پایان رساند. این مرد یکبار نیز تنها با قایق پارویی فاصله میان دو قطب را پیمود. این سفر او نیز ۶۴۲ روز طول کشید. او به عنوان یکی از بهترین و البته باتحربه ترین ماجراجویان دنیا شناخته می شود.

** ثور هیردال


این مرد یکی از ماجراجویان به نام نروژی است که بیشتر شهرت خود را به خاطر گذرش از اقیانوس آرام دارد. این مرد در سال ۱۹۴۷ تنها با ساخت قایقی از نی دل را به اقیانوس زد و وارد آب های آزاد شد. او قصد داشت با عبور از اقیانوس نشان دهد که میتوان با مواد اولیه ساده نیز وسیله های کاربردی ساخت. او توانست مسیر ۶۹۰۰ کیلومتری خود را پس از ۱۰۱ روز به پایان برساند. این مرد در سال ۲۰۰۲ جانش را از دست داد ولی نامش درکتاب ماجراجویان باقی ماند.

** جسی مارتین


در سال ۱۹۹۹ جسی مارتین توانست نام خود را به عنوان جوان ترین ماجراجویی که به دور دنیا سفر کرده است به ثبت برساند. او در این سال تنها ۱۸ سال داشت و بدون هیچ کمکی سفر خود را با یک قایق بادبانی آغاز کرد. این قایق ۱۰ متری تنها چیزی بود که در تمام طول سفر به همراه داشت. او سفر ۵۰ هزار کیلومتری خود را توانست در مدت ۳۲۸ روز به پایان برساند ولی تنها گینس رکورد او را رسمیت بخشید و فدراسیون قایقرانی آن را نپذیرفت.

** ریچارد هانسن


یکی از ورزشکاران پارالمپیکی کانادایی در سال ۱۹۸۵ سفری جالب را آغاز کرد تا با استفاده از ویلچر دور دنیا را طی کند. این مرد ابتدا کسی را به خود جذب نکرد اما پس از آن تصمیم گرفت تا با مصاحبه های جنجالی کارهای خیریه اش را گسترش دهد. او مسیر ۴۰ هزارکیلومتری را به دور دنیا طی کرد و توانست پس از دو سال به مبدا خود بازگردد. او در این سفر ۲۶میلیون دلار کمک های خیریه را برای بیمارانی که مشکلات پا و معلولیت داشتند جمع کند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x