تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

چهار اقدام اولیه برای “تشنج کودکان”

  • کد خبر : 22078
  • 23 بهمن 1392 - 9:28
چهار اقدام اولیه برای “تشنج کودکان”

پدر و مادر‌ها باید اقدام اولیه برای تشنج کوکانشان را یاد بگیرند تا در موقع برخورد با آن بتوانند خونسردی خود را حفظ کنند.

 

کمال مهر:الهام مزلقانی متخصص کودکان و نوزادان  گفت: پدر و مادر‌ها باید اقدامات اولیه برای تشنج کودکانشان را یاد بگیرند تا در موقع برخورد با آن بتوانند خونسردی خود را حفظ کنند. 
مزلقانی افزود: هنگام تشنج نباید پدر و مادر‌ها کودک را نگه دارند و از تشنج آن جلوگیری کنند؛ فقط کودک را در جایی قرار دهند که آسیبی به او نرسد و از جایی سقوط نکند. همچنین مراقب باشند که زبانش لای دندان‌ها گیر نکند ولی نباید فک را به اجبار و زور باز نگه داشت، کودک را نباید تکان شدید بدهند فقط یک دستمال و یا یک پارچه تمیز لای دندان وی بگذارند.
وی اذعان داشت: معمولا زمان تشنج بین سی ثانیه تا ۴۵ ثانیه است، نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که معمولا افراد بعد از تشنج به علت تخلیه امواج الکتریکی مغز، خسته می‌شوند به خوابی چند ساعته فرو می‌روند که نباید سعی کرد که بیدار شوند. فقط در زمان خواب، از لحاظ تب باید کنترل شود که اگر تشنج دوام دار شد و مداوم صورت گرفت حتما باید به پزشک مراجعه شود همچنین در مواردی که تشنج تا چند دقیقه طول می‌کشد هم خطرناک است و باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.
این متخصص نوزادان و کودکان در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه شایعترین نوع تشنج در کودکان چیست، گفت: تشنج انواع مختلفی دارد یا به علت وجود ضایعه‌ای در مغز و یا بالا یا پایین بودن الکترولیت‌ها در بدن و یا تب بالا است که در کودکان بین ۶ ماه تا ۶ سال شایع‌ترین علت تشنج‌‌ همان تب بالا است.
انتهای پیام/

 

برچسب ها:
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x