تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

وحشت صهیونیست‌ها در سالروز شهادت مغنیه/ ابرقدرتی به نام ساندیس/ سخنان فوتبالی “سیدحسن خمینی” درباره پدر فقیدش

  • کد خبر : 21956
  • 23 بهمن 1392 - 7:21
وحشت صهیونیست‌ها در سالروز شهادت مغنیه/ ابرقدرتی به نام ساندیس/ سخنان فوتبالی “سیدحسن خمینی” درباره پدر فقیدش

وحشت صهیونیست‌ها در سالروز شهادت مغنیه، علاقه مسلمانان روسیه به فراگیری زبان و خط فارسی، ابرقدرتی به نام ساندیس، سخنان فوتبالی “سیدحسن خمینی” درباره پدر فقیدش، عکس یادگاری سربازان اسرائیلی در مسجد الاقصی و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

تصاویر کمیاب از سید حسن نصرالله و والدینش

“وئام وهاب” وزیر سابق لبنانی به تازگی دو عکس نادر از “سید حسن نصرالله” دبیرکل حزب‌الله لبنان منتشر کرده است. در عکس نخست که در صفحه فیسبوک وئام وهاب منتشر شده، سید حسن نصرالله در کنار مادرش نشسته است. این تصویر تقریبا مربوط به ۳۰ سال قبل است.

به گزارش آسیا نیوز به نقل از شبکه العالم، عکس دوم هم که اخیرا گرفته شده، تصویری از پدر و مادر سید حسن نصرالله است. البته انتشار تصاویر خصوصی دبیرکل حزب‌الله لبنان به دلیل رعایت مسائل امنیتی، مسأله‌ای بسیار نادر است. چند ماه قبل نیز در رسانه‌ها چند عکس از سید حسن نصرالله و خانواده‌اش بر سر سفره افطاری ماه مبارک رمضان منتشر شد.


افشاگری اشتباهی روزنامه دولتی اردن در مورد پایگاه هوای آمریکا

روز یکشنبه روزنامه اردنی “الرای” یک اشتباه تبلیغاتی بزرگ کرده و از وجود یک پایگاه هوای آمریکایی (در منطقه الزرقاء واقع در صحرای اردن و نزدیک مرز عراق) پرده برداشت و این روزنامه حکومتی طی یک تبلیغ در صفحه آگهی‌های خود نوشت که به تعدادی افراد مرد و زن با تخصص ماساژور و مانیکور و پدیکور ناخن جهت استخدام در پایگاه هوای آمریکا در منطقه “الازرق” نیازمندیم. درخواست کننده کار باید حداقل سه سال در این رشته‌ها کار کرده باشد و به زبان انگلیسی مسلط باشد.

به گزارش جام، از این آگهی معلوم می‌شود که این پایگاه هوایی دارای دو سالن اصلاح (یکی  برای مردان و دیگری برای زنان) است و مدیر این روزنامه “سمیح المعایطه” وزیر اطلاع‌رسانی سابق اردن می‌باشد، قبلا مسئولان اردنی از جمله “عبدالله نسور” نخست وزیر فعلی اردن بارها وجود پایگاه هوایی آمریکا را در خاک اردن نفی می‌کردند.

معلوم نیست که افشای این خبر از طرف دستگاه حکومتی بوده است یا اینکه به صورت اشتباهی خبر به بیرون درز کرده است. در این رابطه خبرگزاری “لبنان فایل” خبر داد که پادشاه اردن گفته است که تبدیل شدن جنگ سوریه به جنگ بین شیعه و سنی برای همه کشورهای منطقه خطرناک است، و این در حالی است که دولت اردن وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا را در کشور خود مخفی نگه داشته است.

هاشمی و محافظان در جمع راهپیمایان

 


متحول شدن زندگی اندیشمند فرانسوی با دیدن امام

امام خمینی (ره) هنگام اقامت در فرانسه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با بسیاری از فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها دیدار کرد و در زندگی آنان تاثیرات فراوان برجا گذشت. یکی از این افراد، “فیلیپ دوفوس” است که دیدارش با امام، شیوه زندگی او و همسرش را تغییر داد.

به گزارش جهان به نقل از العالم، فیلیپ دوفوس (امان‌الله) اندیشمند و نویسنده فرانسوی است که در سن بیست سالگی اسلام آورده و در هنگام تحصیل فلسفه در دانشگاه سوربون، با امام خمینی (ره) آشنا شده است. او خود در این‌باره می‌گوید: “هنری کوربن” در دانشگاه سوربون استاد من بود و فلسفه صدرالمتالهین را که امام خمینی از پیشگامان آن بود، تدریس می‌کرد و از طریق آن کلاس‌ها، با فلسفۀ امام خمینی آشنا شدم.

شخصیت روحانی امام خمینی و پیام جهانی و دعوتش به وحدت میان مسلمانان از بارزترین ویژگی‌هایی است که “امان‌الله” تحت تاثیر آنها قرار گرفت. وی قبل از دیدار با امام در نوفل لوشاتو، شیفته وی شده بود. امان‌الله در این خصوص می‌گوید  که ساده بگویم، قلب من عمیقا با ایشان درارتباط بود و در کنار ایشان احساس سادگی و عشق داشتم. امام بر اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تحولات سیاسی جهان امروز تاکید داشت.

همسر امان‌الله نیز عقیده دارد که پیروزی انقلاب اسلامی که امام طی اقامتش در فرانسه آن را هدایت کرد، نخستین نشانه‌های بیداری اسلامی در دل‌های مسلمانان فرانسه را کاشت و هویت دینی آنها را مورد تاکید قرار داد.

“حوریه دوفوس” روزنامه نگار و فعال فرانسوی، در گفتگو با العالم اظهار داشت: انقلاب ایران، یک بیداری اسلامی واقعی بود، زیرا ایران در صدر تمام اخبار و رسانه‌ها قرار داشت و این تاثیری عمیق بر اقلیت‌های موجود در فرانسه داشت. به رغم تلاش‌های رسانه‌ای فرانسه و غرب برای خدشه‌دار کردن چهره امام خمینی (ره)، پیام ایشان به نقاط مختلف جهان رسیده است.

رئیس جمهور بر فراز آسمان

ابرقدرتی به نام ساندیس

مشرق نوشت: سی و ششمین بهار انقلاب ساعت ۹ امروز در حالی آغاز شد که خیابان‌های مسیر راهپیمایی همچون سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور مردم است.

گزارش لوموند از “سمیه”، بانوی نمونۀ ایرانی

“روزنامۀ لوموند”، در گزارشی به معرفی خانم “سمیه بلوچ زی”، شهردار کلات پرداخته است. در این گزارش آمده است  که خانم، جوان، سنی، بلوچ و مجرد؛ این پروفایل سمیۀ بلوچ زی است؛ خانمی که در نوامبر ۲۰۱۳ به عنوان “شهردار کلات” از توابع استان استان “سیستان بلوچستان” انتخاب شد. انتخاب این خانم ۲۶ ساله از اقلیتی مذهبی سنی (با توجه به اینکه سنی‌ها ۱۰% جمعیت ایران را در مقابل جمعیت۹۰% شیعه تشکیل می‌دهند) و همچنین اقلیت بلوچ تفاسیر مختلفی به همراه داشته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامۀ فرانسوی لوموند در ادامه می‌افزاید: این خانم جوان شهر کلات را پس از اخذ دیپلم ترک کرد و برای ادامۀ تحصیل به دانشگاه آزاد اسلامی رفت؛ البته تصمیمی که به ندرت در مورد دخترهای مثل سمیه در آن شهر گرفته می‌شود. خانم بلوچ زی پس از اخذ مدرک فوق لیسانس در رشتۀ مهندسی منابع طبیعی، برخلاف همۀ دخترانی که متولد مناطق فقیر ایران هستند و ترجیح می‌دهند در یک پایتخت زندگی کنند، به شهر زادگاهش بازگشت.

خود سمیه در این‌باره می‌گوید: “می‌خواستم به شهرم خدمت کنم. محرومیت اینجا غیرقابل تحمل است. می‌خواستم با این مشکلات وارد مبارزه شوم تا آنها را از پای درآورم”. این صحبت‌های سمیه است در مصاحبه با روزنامۀ شرق. سمیه بعد از آن تصمیم می‌گیرد با ارائه پروژه‌ها و طرح‌های مختلفش، خود را کاندیدای انتخابات شهرداری کند؛ طرحهایی که بخش قابل توجهی از آنها موضوع توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی در آن منطقه بود.

سمیه در این‌باره می‌گوید: دلم نمی‌خواهد بچه‌های کلات ناامید باشند. وقتی آنها یک پارک را در شهر دیگری می‌بینند، آنقدر هیجان‌زده می‌شوند که نگو. متأسفانه شهر ما هیچ امکاناتی ندارد. صحبت‌های سمیه اعضای شورا که او را برای شهرداری انتخاب کردند، متقاعد کرد. سمیه از زمان انتخاب شدنش به عنوان شهردار، ایجاد تأسیسات زیربنایی و تفریحی برای زنان و کودکان در حوزۀ فرهنگی و آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

نویسندۀ گزارش در آخر می‌نویسد: سمیه بلوچ زی، چند وقتی است که در کانون توجه رسانه‌های ایرانی قرار گرفته است؛ رسانه‌هایی که سمیه را سمبل مدرنیته و سمبل تغییر در روحیات و فضای جامعۀ ایرانی می‌دانند. تصاویری که از  او منتشر می‌شود، خانمی است مصمم، بااراده با آرایشی ملایم و چادر سیاه بر سر با روسری رنگ روشن که یا پشت لپ تاپ در حال کار کردن است و یا در حال بازدید از مدارس. خانم شهردار یک آرزو دارد؛ شهری پر از پارک با آسمانی آبی.

علاقه مسلمانان روسیه به فراگیری زبان و خط فارسی

کارگاه آموزشی خوشنویسی قرآن و نخستین نمایشگاه تابلونویسی‌های قرآنی با استقبال مسلمان جمهوری باشقیرستان روسیه در پایتخت این جمهوری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه که همزمان با ایام میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و هفته‌ وحدت با عنوان «دریچه‌ای به سوی آسمان» در شهر اوفا برگزار شد، علاوه بر مسوولان دینی و فرهنگی این جمهوری از جمله مفتی اعظم و رییس اداره اسلامی منطقه مرکزی روسیه و معاون رییس جمهوری با شقیرستان در امور دینی، جمع کثیری از مردم اوفا نیز حضور یافتند.

این نمایشگاه حاصل کار چند ماهه استاد علی گنجی و همسرش مریم امامی بود که طی مدت حضور در باشقیرستان جلوه‌های چشم نوازی از آیات قرآنی و اشعار عرفانی را در تابلوهای بزرگ خط‌نقاشی در معرض دید بازدید کنندگان مشتاق روس قرار دادند.

هشدار مدیر ساختمان درباره وضع کشور!

خبرآنلاین این تصویر را منتشر کرده است: هیئت مدیره این مجتمع مسکونی با انتشار این اطلاعیه ضمن هشدار نسبت به “وضعیت فعلی مملکت” از ساکنان میخواهد در پرداخت مبلغ مورد نظر عجله کنند که در گرانی قریب‌الوقوع شکی نیست!


تخلیه غیرنظامیان از منطقه قدیمی شهر “حمص” سوریه

آنکارا/ ادای احترام به امام خمینی (ره) در “بورسا” تبعیدگاه ایشان


وحشت صهیونیست‌ها در سالروز شهادت مغنیه

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی صبح امروز سه شنبه سطح آمادگی‌های امنیتی خود را به منظور مقابله با هرگونه واکنش حزب‌الله به ترور “عماد مغنیه” در سالروز ترور وی که مصادف با فردا چهارشنبه (۱۲ فوریه) است، افزایش داده است.

به گزارش تسنیم، یک مسئول امنیتی رژیم صهیونیستی در این‌باره گفت که فرماندهان امنیتی اسرائیل دستوراتی مبنی بر افزایش سطح احتیاط و آمادگی و تشدید حفاظت از شخصیت‌های امنیتی، سیاسی و نظامی را به منظور مقابله با هرگونه اقدام حزب‌الله برای انتقام‌گیری از ترور بزرگ‌ترین مسئول نظامی این جنبش، صادر کرده‌اند.

از سوی دیگر کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب‌الله همچنان در تلاش است تا به ترور فرمانده نظامی خود پاسخ دهد، اما به دنبال فرصت مناسب برای این کار است. “عماد مغنیه” از فرماندهان بارز نظامی حزب‌الله، روز ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ در جریان انفجار خودروی وی در دمشق پایتخت سوریه، به شهادت رسید و در همان زمان جنبش حزب‌الله، دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و غرب را مسئول ترور وی اعلام کرد.

ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم


صف سفرا برای دیدار با روحانی

همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عصر دوشنبه سفیران و نمایندگان سیاسی مقیم تهران یک به یک روز ۲۲ بهمن را در مراسمی به “حجت‌الاسام و المسلمین حسن روحانی” رییس جمهوری ایران تبریک گفتند.

 

عکس‌های فیدل کاسترو دستکاری شدند

خبرگزاری آسوشیتد پرس، هفت عکس از “فیدل کاسترو”، رهبر پیشین کوبا، را که اصلاح شده بودند از روی خط خارج کرد. سمعک  کاسترو در این عکس‌ها که در خبرگزاری دولت کوبا منتشر شده بودند از گوشش برداشته شده بود. آسوشیتد پرس، گفته به دلیل اینکه این تصاویر در استانداردهای این خبرگزاری نمی‌گنجد، از آرشیو آن برداشته شده است. دولت کوبا هنوز نسبت به این عمل خبرگزاری آسوشیتد پرس واکنش نشان نداده است.

به گزارش بهار، “سناتیاگو لیون”، معاون این خبرگزاری و مدیر بخش عکس گفت: به این نتیجه رسیدیم که تعدادی از عکس‌های فیدل کاسترو دست‌کاری شده‌اند و برداشتن عناصری از عکس کاملا غیرقابل قبول است. در قوانین آسوشیتد پرس آمده که عکس‌ها باید نمایشگر واقعیت باشند و نمی‌توان چیزی را به آنها اضافه کرد و از آنها کاست.

این خبرگزاری می‌خواهد یکصد و پنجاه عکس اخیر کاسترو را بازبینی کند. از زمان انتقال قدرت به برادرش، فیدل کاسترو کمتر در انظار ظاهر می‌شود. فیدل کاسترو نزدیک به پنجاه سال رهبر کوبا بود و در سال ۲۰۰۶ میلادی به خاطر مسائل مربوط به سلامتش قدرت را به برادرش، رائول، منتقل کرد. در ماه ژانویه او بعد از ۹ ماه در یک محل عمومی دیده شد. او که ۸۷ سال سن دارد در مراسم افتتاحیه یک استودیوی هنری در هاوانا شرکت کرد.

هشدار به خبرنگاران خارجی در ترکیه

“ماهر زینل اف”، خبرنگار تبعه جمهوری آذربایجان روزنامه تودی زمان که از پنج سال پیش در آنکارا اقامت داشت، هفته گذشته به دلیل انتقاد از سیاست‌های دولت “رجب طیب اردوغان” نخست وزیر ترکیه اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روزنامه زمان نوشت: خبرنگاران خارجی فعال در آنکارا این اقدام وزارت کشور ترکیه را مغایر با آزادی بیان دانستند. روزنامه تودی زمان وابسته به جماعت نور به رهبری “فتح‌الله گولن” است که مقامات دولتی اجرای عملیات مبارزه با ارتشا و فساد مالی در ترکیه را به این جماعت منتنسب کرده‌اند.

در پی عملیات مبارزه با ارتشا و فساد مالی از سوی پلیس و دادستان استانبول شماری از منتسبان به دولت ترکیه، دو نفر از فرزندان وزرای کابینه سابق و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی دستگیر شدند. “زینل اف در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشته بود که دادستان های ترکیه دستور دستگیری افراد وابسته به سازمان تروریستی القاعده را صادر کردند اما روسای پلیس منتسب از سوی نخست وزیر ترکیه این حکم را اجرا نکردند.

کلاهک بارانی موشک ایرانی

این عکس یک تصویر انیمیشنی از نحوه عملکرد کلاهک بارانی موشک جدید بالستیک ایران است.

همایون شجریان و همسرس در جشنواره فیلم

تابناک نوشت: حضور “همایون شجریان” و گیتا خوانساری (همسر همایون) در حاشیه جشنواره فیلم فجر


سخنان فوتبالی “سیدحسن خمینی” درباره پدر فقیدش

“سیدحسن خمینی” در برنامه ۹۰ با بیان اینکه در نوجوانی فوتبال بازی می‌کرده است و امام در همان سال‌ها به وی توصیه کرده بود که سه چیز را با جدیت انجام دهد، گفت: درس خواندن، نماز و همین فوتبال ( به طور کلی ورزش کردن) از توصیه‌های امام راحل بود.

به گزارش ایرنا، وی در باره خاطرات فوتبالی مرحوم “سید احمدخمینی” که در تیم‌های شاهین قم و شاهین تهران هم تمرین کرده است، افزود: ایشان سابقه بازی با “همایون بهزادی” از ملی‌پوشان سرشناس کشورمان را هم داشته و پست تخصصی‌اش بال راست بود.

سید حسن خمینی با تایید ضمنی اینکه فرزندش از علاقمندان به تیم استقلال است، به شوخی به فردوسی پور گفت که آقای “قلعه‌نویی” هم از دوستان صمیمی شماست و با اشاره به وجود فساد در ورزش بیان داشت که این موضوع تنها مختص به یک کشور و یا جای خاصی نیست و حتی تیم فوتبال یوونتوس در ایتالیا هم به خاطر تبانی و فساد مالی به یک دسته پائین‌تر فرستاده شد .

سید حسن خمینی اظهار داشت که برای در جریان اتفاقات فوتبال بودن خبرهای ورزشی را دنبال می‌کند و درباره دو شهرآورد محبوب زمان جوانی خود گفت: شهرآوردهای معروف ۲ – ۲ دهه هفتاد که به دعوا کشیده شد و پیروزی ۳ بر صفر پرسپولیس با گل‌های ناصر محمد خانی اشاره کرد و باره علت انتخاب این بازی استقلال گفت که ارزش اون تساوی برای ما از برد بیشتر بود چون دو بر صفر عقب بودیم.

سیل در یرکشایر انگلیس

عصر ایران منتشر کرد،  پس از توفان ماه گذشته در هولشتاین آلمان یک خانواده اسب عربی خود را در خانه نگاه می دارند

ناراحتی مرد سوری در شهر حلب که خانه اش در حمله هوایی ویران شده است

عکس یادگاری سربازان اسرائیلی در مسجد الاقصی


شرط عراق برای افزایش بازرسی از هواپیماهای ایرانی

نهرنت نوشت: “لقمان فیلی” سفیر عراق در واشنگتن گفت که به محض دریافت سیستم کنترل ترافیک خریداری شده از آمریکا، بازرسی‌ها از هواپیماهای باری ایران به سمت سوریه افزایش پیدا خواهد کرد. ما نیازمند توانایی‌های دفاعی پیشرفته به منظور بازرسی هواپیماها هستیم.

لقمان فیلی اضافه کرد: بغداد هم‌اکنون در حال تحویل سیستم دفاع هوایی پیشرفته از سوی آمریکا است که کنگره نیز با آن موافقت کرده ست.

به گزارش انتخاب، در روز چهارم فوریه، پنتاگون توافق ۷۰۰ میلیون دلاری برای فروش سیستم رادار کنترل ترافیک به عراق را اعلام کرد و سفیر عراق در آمریکا نیز گفت: آمریکایی‌ها در چنده ماه اخیر نسبت به مسئله بازرسی از هواپیماهای ایران کمتر اعتراض داشتند اما تاکنون چندین بار بازرسی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x