تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

به محض عبور “ناوگان ایرانی” از اقیانوس اطلس شمالی آزار و اذیت خود را آغاز می‌کنیم!

  • کد خبر : 22121
  • 23 بهمن 1392 - 16:55
به محض عبور “ناوگان ایرانی” از اقیانوس اطلس شمالی آزار و اذیت خود را آغاز می‌کنیم!

کریستوفر هارمر تحلیلگر مؤسسه مطالعات جنگ امریکا در واکنش به اعزام یک ناوگروه ایرانی به سمت اقیانوس اطلس تهدید کرد: به محض اینکه ناوگان ایرانی وارد اقیانوس اطلس شمالی شود، آزار و اذیت خود را آغاز می‌کنیم.

 

 

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از یو.اس.تودی؛  “کرستوفر هارمر” تحلیلگر  مؤسسه مطالعات جنگ آمریکا که پیشتر و تا سال ۲۰۱۱ سابقه ۲۰ سال فعالیت در نیروی دریایی آمریکا را داشته است در واکنش به اعزام یک ناوگروه ایرانی به سمت اقیانوس اطلس تهدید کرد: به محض اینکه آن‌ها (ناوگان ایرانی) وارد اطلس شمالی شود، آزار و اذیت خود را آغاز می‌کنیم.
هارمر در ادامه اظهارات تهدید‌آمیز خود گفت: اگر نیروی دریایی آمریکا بخواهد تلافی تهدیدات ایران را علیه ناگروه اعزامی ایران به اطلس اعمال کند، این ناوگروه ایرانی در گردابی از مشکلات گرفتار خواهد شد!
به گفته وی آمریکا از ابزارهای مختلفی که در دسترس دارد از جمله ماهواره‌ها، ردگیری ارتباطات الکترونیکی،‌ بهره‌گیری از هواپیماهای رهگیر و مراقبت هوایی و استفاده از چشمان مسلح از روی عرشه ناوگان آمریکایی برای تعقیب ناوگان ایرانی استفاده خواهد کرد.
با این حال مایکل کونل، مدیر واحد مطالعات ایرانی در مرکز تحلیل‌های نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که طی دو سال گذشته اتفاقات و حوادث متعددی بین کشتی‌های (جنگی) ایران و آمریکا رخ داده است با این حال اغلب برخوردهای دو طرف در قابل تعاملات روتین و عادی بوده است.
به گفته کونل، همانطور که ایرانی‌ها ما را رصد کرده، ما نیز احتمالا آن‌ها را دنبال کنیم، ممکن است یک واحد از گارد ساحلی خود را برای رصد و زیرنظر گرفتن دائمی آن‌ها اعزام کنیم.
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x