تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

فرمانده شیعه‌ای که منتظر لغزش رژیم سعودی است + تصاویر

  • کد خبر : 21546
  • 21 بهمن 1392 - 9:25
فرمانده شیعه‌ای که منتظر لغزش رژیم سعودی است + تصاویر

“گردان طلایی” که در عملیات آزادسازی سامرا و حرم مطهر امامین عسکریین(ع) حضور داشته اینک منتظر لغزش رژیم سعودی است تا نماز ظهر را در قبرستان بقیع برگزار کند.

به گزارشگروه وبگردی کمال مهر،استان سنی نشین “الانبار” عراق طی یک ماه گذشته به صحنه نبرد و ناآرامی جدی میان تروریست‌های دولت اسلامی عراق و شام موسوم به “داعش” و ارتش این کشور تبدیل شده است.

شورشیان داعش ابتدا با بدست گرفتن کنترل دو شهر رمادی (مرکز استان) و فلوجه شده بودند همین امر باعث شد تا «نوری مالکی» نخست وزیر و رئیس کل نیروهای مسلح این کشور، روز ۲۱ دسامبر فرمان اعزام واحدهای مختلف ارتش برای بازگرداندن حاکمیت از دست رفته دولت بر این شهرها را صادر کند.

یکی از فرماندهانی که به فرمان نخست وزیر عراق مسئولیت نبرد با تروریست‌های تکفیری را برعهده گرفته است «فاضل جمیل البرواری» فرمانده “گردان طلایی” است.

«فاضل جمیل البرواری» یکی از اهالی عشیره البرواری در منطقه‌ای بین شهر دهوک و مرز عراق در اقلیم کردستان عراق است.

وی که هم اکنون به مقام سرلشکری رسیده است در سال ۲۰۰۳ اقدام به تشکیل گروه ویژه نیروهای مقابله با تروریسم به عنوان “گردان طلایی” کرد.

گردان طلایی در سال ۲۰۰۴ در عملیاتی که در شهر الفلوجه برگزار شد شرکت کرد و پس از رسیدن به موفقیت، در همان سال در عملیات آزادسازی سامرا و حرم مطهر امامین عسکریین(ع) شرکت کرد.

فاضل جمیل البرواری در سال ۲۰۰۷ به مقام سرلشکری نیروهای ویژه عراق دست یافت و در عملیات پاکسازی شهرهای دیالی، موصل، بصره و نجف در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ رهبری گروه طلایی را برعهده داشت.

درگیری نیروهای ارتش و گردان طلایی به فرماندهی البرواری با تکفیری‌‌های داعش هم‌ اکنون نیز در جریان است و به گفته این فرمانده ﻣﻨﺎﻃﻖ اﻟﺒﻮﻓﺮاج، اﻟﺤﻤﯿﺮﯾﻪ، اﻟﺼﻮﻓﯿﻪ و ﻣﺤﻠﻪ اﻟﻀﺒﺎط و اﻟﻤﻠﻌﺐ، اﻟﻄﺎش، اﻟﺰﻧﮑﻮره و ﻣﯿﺪان اﻋﺘﺼﺎب و ﺧﯿﺎﺑﺎن ۲۰ و ﺧﯿﺎﺑﺎن ۶۰ از وﺟﻮد ﮔﺮوھﮫﺎی ﺗﺮورﯾﺴﺘﯽ ﺑﻪ ﻃﻮر ﮐﺎﻣﻞ ﭘﺎﮐﺴﺎزی ﺷﺪه است و این گروه‌ها به طور کامل متلاشی شده‌اند.

وی با بیان اینکه به زودی با حملات جدید پرونده داعش در استان الانبار بسته خواهد شد افزود: عملیات نظامی در استان الانبار کاملاً برنامه‌ریزی شده است و در راستای اهداف تعیین شده در نقشه جنگ پیش می‌رود.


فرمانده گردان طلایی در بیانیه ای رسمی تأکید کرد که با موشک‌های جدید وارد جنگ می‌شود و همه نیروهای داعش را نابود خواهد کرد و بر سر قطره‌ای از خون ملت عراق هیچ چانه‌زنی‌ای نخواهد پذیرفت.

روز گذشته نیز فرمانده نیروهای “گردان طلایی” تصاویری از دستاوردهای این گروه در منطقه “البوبالی” استان الانبار منتشر کرد و تاکید کرد که این تصاویر پس از پاکسازی منطقه البوبالی از تروریست‌های تکفیری گرفته شده است و هدف ما از انتشار این عکس‌ها نشان دادن واقعیت به کسانی که می‌گویند ما ترسو و بزدل هستیم.

البرواری گفت که ما پس از عملیات پاکسازی به دنبال پیکرهای ۴ شهید این گروه هستیم که چند وقت پیش توسط تروریست‌های داعش ربوده و اعدام شدند.

فرمانده نیروهای گردان طلایی هم‌چنین وعده داد که در انتقام کشته شدن چهار سرباز تیپ طلایی ارتش، وابسته به اداره مبارزه با تروریسم، چهار هزار تروریست داعش را هلاک خواهد کرد.

سرلشکر البرواری تأکید کرد که سلاحی که تروریست‌های داعش با آن می‌جنگند ساخت اسرائیل است.

وی اظهار کرد که از سال ۲۰۰۶ به این سو هر سلاح و تجهیزات نظامی‌ای که از تروریست‌ها به دست آمد سلاح‌های پیشرفته ساخت اسرائیل بوده است.

شایان ذکر است فاضل البرواری چندی پیش عربستان سعودی را تهدید کرد که اگر به فکر حمله به عراق بیفتد در عرض یک روز ارتش عراق نماز ظهر را در قبرستان بقیع برگزار خواهد کرد.

او در پیغامی در شبکه اجتماعی فیسبوک تأکید کرد که اگر عربستان به مقدسات ما در کربلا حمله کند یا یک وجب وارد خاک عراق شود قسم می‌خورم که ارتش نماز ظهر خود را در قبرستان بقیع خواهد خواند.

عربستان سعودی بعد از مدت‌ها به تازگی دریافته که حضور گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه منجر به فرسودگی آن‌ها می‌شود و از این رو سعی دارد جبهه تروریست‌ها را در کشور دیگری فعال کند و حالا این بار عراق را انتخاب کرده است.

به صراحت می‌توان گفت که هدایت گروه‌های تروریستی و گروه داعش از سوریه به سمت عراق را می‌توان آخرین تنفس مصنوعی ریاض به گروه‌های تروریستی دانست و بدیهی است که این تنفس مصنوعی می‌تواند گروه‌های تروریستی را تا مدت اندکی زنده نگه دارد اما مرگ سیاسی و مرگ نظامی آن گروه‌ها نیز نزدیک است.

در ادامه تصاویری از سرلشکر فاضل البرواری فرمانده گردان طلایی را مشاهده می‌کنید:

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x