تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

خانه در تهران گران‌تر از اروپا!

  • کد خبر : 21703
  • 21 بهمن 1392 - 16:04

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران از تدوین طرح جامع مسکن تا پایان بهار سال آینده و تحویل بیش از ۱۳ هزار مسکن مهر پرند و پردیس تا پایان امسال خبر داد و گفت: قیمت زمین در تهران واقعی نبوده و متوسط قیمت مسکن در تهران نسبت به شهرهای اروپایی منطقی نیست.

 

 

 

به گزارش کمال مهر، فریبرز واحدی در نشست خبری خود بیشترین مشکلات مسکن مهر تهران را تعاونی‌ها عنوان کرد و گفت: اخیرا طبق مکاتبه‌ وزیر راه و شهرسازی با وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی مقرر شد موضوع بیمه، مالیات، تکمیل تعهدات و فعالیت تعاونی‌های بدون صلاحیت مشخص شود.

وی افزود: حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در کشور وجود دارد که عمده مشکلات آن‌ها با تعاونی‌هاست که امیدواریم هر چه سریع تر این مشکلات برطرف شود.

مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر حل می‌شود

به گفته واحدی منطقه آبشناسان رباط کریم و واحدهای مسکونی محک گیلاوند بیشترین مشکلات را با تعاونی‌ها دارند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر گفت:‌ بهتر است هر چه سریع‌تر افزایش متوسط ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی هر متر واحد مسکن مهر که در مجموع چهار میلیون تومان می‌شود پرداخت شود تا گردش مالی این واحدها صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که تعدادی واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و تعاونی‌ها در حال ساخت و ساز است، افزود: بنیاد مسکن نیز منتظر دستگاه‌های خدمات رسان برای تحویل هر چه سریع‌تر واحدهای مسکونی خود است.

واحدی وضعیت مسکن مهر استان را تشریح کرد و گفت: براساس تعهدات دولت در مسکن مهر که تعداد ۳۳۲ هزار واحد مسکونی برای تهران در نظر گرفته شده است ۳۸ هزار و ۲۲۲ واحد با مسئولیت بنیاد مسکن در حال ساخت است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران افزود: این اداره مسئولیت حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را دارد که بنیاد مسکن نیز در شهرهای صفادشت شهریار، مهرآباد دماوند و دشت ناصر فیروزکوه واحدهای خود را به متقاضیان تحویل می‌دهد.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی متولی ساخت و تحویل ۳۳۲ هزار واحد مسکن مهر در تهران است.

واحدی افزود: در شهر پرند ۹۵ هزار و ۸۷۸ واحد در شهر جدید پردیس ۸۷ هزار و ۴۲۳ واحد، شهر جدید اندیشه ۳۲۵۷ واحد در حال ساخت است که ۹۱ هزار واحد مسکونی مهر نیز برای بافت فرسوده این واحدها تسهیلات گرفته‌اند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران گفت:‌ در مجموع طرح مسکن مهر تهران ۴۲۰ هزار واحد مسکونی است که از بانک عامل تسهیلات دریافت کرده است.

وی افزود: ۵۹ هزار و ۹۳۲ واحد تا پایان اسفند ماه در کل استان تهران تحویل داده می‌شود که این میزان بیانگر تحقق ۵۷ درصد از برنامه تحویل واحدها است.

به گفته واحدی بنیاد مسکن نیز از میان ۳۸ هزار و ۲۲۲ واحد ۱۴ هزار و ۳۱۰ واحد را تحویل می دهد.

تحویل بیش از ۱۳ هزار مسکن مهر پرند و پردیس تا پایان امسال

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران افزود:‌ شهر جدید پرند تا پایان سال ۶۰۰۰ واحد خود را تحویل می‌دهد.

وی افزود: شهر جدید پردیس نیز قرار است از میان ۸۷ هزار واحد تا پایان اسفند ماه ۹۲۹۲ واحد تحویل دهد. این درحالی است که شهر جدید اندیشه برنامه جدیدی برای افتتاح واحدها اعلام نکرده است.

به گفته واحدی ۵۴ هزار و ۱۹۰ واحد در بخش بافت فرسوده تا پایان ۹۳ تحویل داده می‌شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به این که شهر جدید پردیس از سال گذشته آغاز به ساخت و ساز مسکن مهر کرده است، گفت:‌ تا پایان سال ۹۴ واحدهای مسکن مهر پردیس تکمیل و تحویل داده می‌شوند.

پرونده مسکن مهر تهران مشروط به تامین خدمات تا پایان ۹۳ بسته می شود

وی تاکید کرد: پرونده مسکن مهر در استان تهران مشروط به تامین خدمات آب و برق تا پایان ۹۳ بسته می شود.

واحدی با اشاره به نقش راه و مسکن در اقتصاد کشور گفت: نیمی از اقتصاد کشور وابسته به راه و مسکن کشور است که گفته می شود ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی در بخش مسکن است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران افزود: همان طور که گفته شد وام ۳۵ و ۵۰ میلیونی مسکن برای شهر تهران پاسخگو نیست و با توجه به افزایش قیمت زمین در تهران باید این وام‌ها افزایش یابد.

قیمت زمین و مسکن در تهران بیش از اروپاست

وی اظهار کرد:‌ در حال حاضر که قیمت زمین طی سال‌های اخیر بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته قیمت زمین بیشتر از قیمت واقعی در تهران مشاهده می‌شود چرا که متوسط قیمت زمین در اروپا بیش از ۴۰۰ یورو نیست.

واحدی افزود:‌ متوسط قیمت مسکن در تهران نسبت به شهرهای اروپایی منطقی نیست.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران معتقد است: باید مسکن از کالای سرمایه‌ای به کالای اجتماعی تبدیل شود و مردم نیز بسته به نیازشان به دنبال مسکن باشند.

وی درباره نظارت بر قیمت مسکن و خرید و فروش‌ها گفت: باید ساخت و ساز مسکن به دست بخش خصوصی باشد و دولت تنها نظارت عالیه بر این بخش داشته باشد تا بازار مسکن تنظیم شود.

واحدی تاکید کرد: جهش قیمتی برای سال آینده بازار مسکن پیش بینی نمی‌شود و پس از جهش قیمتی سال ۸۶ و روند مثبت تحولات سیاسی و اتصال کشور به بازارهای جهانی تثبیت و کاهش قیمت مسکن پیش بینی می‌شود.

کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت مسکن در سال جاری

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت مسکن در سال جاری گفت:‌همین روند تثبیت و کاهش قیمت در سال آینده ادامه دار است.

وی افزود: براساس آمار منتشر شده یک میلیون و ۴۰۰ واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که ۲۰۰ هزار واحد خالی متعلق به شهر تهران است و باید با اخذ مالیات بر زمین‌های بایر معاملات مکرر ابزارهای نظارتی دولت برای کنترل بازار مسکن اعمال شود.

واحدی با اشاره به بازار شب عید مسکن گفت:‌ بازار متعادلی برای پایان سال پیش بینی می‌شود چرا که عرضه و تقاضا در حال برابری هستند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران طرح شهر تهران که از سال ۷۶ ابلاغ شده است را با افق جمیعتی تهران اعلام کرد و گفت: افق جمعیتی تهران به وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده و اکنون افق تهران و البرز در حال بازنگری است تا حریم این شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: طرح تفصیلی تهران که در سال گذشته عملیاتی شد مصوباتی داشت که هنوز این مصوبات در حال بررسی است به گونه‌ای که مصوبه کمیسیون ماده پنج برخلاف طرح کاربری تفصیلی شهر تهران دیده شده بود اما هنوز پیگیری و عملیاتی نشده است.

به گفته واحدی یکی از نگرانی‌های شهر تهران فروش تراکم توسط شهرداری است که باید حقوق شهروندی دراین میان لحاظ شود.

نارضایتی وزیر راه و شهرسازی از از اقدامات شهری در تهران

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که وزیر راه و شهرسازی از خروجی چند ساله اخیر اقدامات صورت گرفته در تهران ناراضی است گفت: با وجود توسعه شهری آلودگی هوا، ترافیک و درآمد از فروش تراکم و تغییر کاربری در تهران صورت گرفته است که باید با توجه به بودجه دولتی منابع لازم تامین شود.

وی افق جمعیتی شهر تهران را ۱۲.۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر به این افق رسیده‌ایم و باید برنامه‌های شهرسازی ساماندهی شود.

واحدی با بیان این‌که وزارت کشور و اداره کل راه و شهرسازی به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه جغرافیایی شهر پیشنهاداتی داده است، گفت:‌ مقرر شده تا سه ماه آینده نتیجه این پیشنهادات به دولت اعلام شود.

امکان افزایش یا کاهش ۱۸ میلیون تومانی خانه‌های ویژه تهرانسر

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به وضعیت ساخت و ساز مسکن ویژه تهرانسر، گفت: هنگام تحویل واحدها امکان افزایش و کاهش ۱۸ میلیون تومانی هر واحد مسکن ویژه دارد.

وی افزود:‌ تعدادی واحد خالی در اطراف سایت تهرانسر برای واحدهای تجاری در نظر گرفته شده است. همچنین مشکل معارضان این سایت که در انتهای سایت به نام شهرک هواپیمایی یاس بودند برطرف شده است.

قیمت مسکن مهر تثبیت شد

وی خاطرنشان کرد:‌ متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر باید قسط پنجم خود را به میزان ۴۵ میلیون تومان پرداخت کنند و مابقی اقساط به صورت پلکانی و طی ۱۰ سال از متقاضیان دریافت می‌شود.

واحدی با اشاره به افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر گفت:‌ افزایش قیمت دیگری برای این واحدها اعمال نمی‌شود.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پژمان
بهمن ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

خدا را شکر که همه جنس مون تکمیله

1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x