تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

سناریوی توقف با تحریم حاصلی نداشت/ ملت ایران در ۲۲ بهمن عزت انقلاب را به رخ مستکبرین می‌کشند

  • کد خبر : 21361
  • 20 بهمن 1392 - 15:11
سناریوی توقف با تحریم حاصلی نداشت/ ملت ایران در ۲۲ بهمن عزت انقلاب را به رخ مستکبرین می‌کشند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ان‌شاء‌الله در روز ۲۲ بهمن ملت ایران با حضور یکپارچه و شعارهای کوبنده بار دیگر عزتمندی راه امام و انقلاب را به رخ مستکبرین بکشند تا بلکه به عقل بیایند و دست از گرانفروشی آن هم در شرایط بی‌وزنی بردارند.

 

خبرگزاری فارس: سناریوی توقف با تحریم حاصلی نداشت/ ملت ایران در ۲۲ بهمن عزت انقلاب را به رخ مستکبرین می‌کشند

به گزارش خبرنگار پارلمانی کمال مهر، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: غربی‌ها گاه تلاش کردند که  با فشارهای نظامی و تحریم‌ها به دیگران بباورانند که اقدامات آنها ایران را از مسیر خود متوقف کرده است اما این سناریو حاصلی برای آنها به دنبال نداشت.

وی افزود: ایران جنگ تحمیلی ۸ ساله را به سازندگی قدرت دفاعی و تربیت کادر مجاهد بدل کرد که هرگز بدون این تجربه جنگ چنین دستاوردی برای قدرت ملی کشور حاصل نمی‌شد که امروز تنظیم کننده امنیت خاورمیانه باشد، شکست‌های رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه بخشی از این واقعیت را نشان می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز غربی‌ها تلاش می‌کنند تا تحریم‌ها را عامل تغییر مسیر ایران نشان دهند.

لاریجانی گفت: گفته‌های اخیر و مکرر مقامات آمریکایی مقصد آنان را علنی کرده است که تا چه اندازه نیازمند توافق با ایران بودند تا بتوانند آن را به عنوان دستاوردی در سیاست خارجی مطرح کنند و اقدامات تحریمی غلط خود را در سال‌های گذشته توجیه کنند. روزی از انزوای ایران دم می‌زدند و امروز از این دم می‌زنند که با کمک آنان تغییر مختصری در اقتصاد ایران ایجاد شده است.

لاریجانی خطاب به مقامات غربی تصریح کرد: اگر کسالت روانی شما با این مطالب سخیف علاج می‌شود در خماری آن بمانید اما بدانید برخی مقامات غربی پس از سفر به ایران در همین دوران اعلام کردند که در ایران آثاری از تحریم ندیدیم و بازارها مملو از اجناس بود و برخی گفته‌اند آنقدر مشتری از غرب در ایران دیدیم که فکر کردیم وارد ژنو شده‌ایم البته اینها نشان می‌دهد که دشمن بیش از آنکه به قول خود دنبال رفع نگرانی از موضوع هسته‌ای ایران باشد به دنبال رفع نقص فرومایگی خود است تا غاصب صلاحیت شود و باید بسیار مراقب بود که در سطح دیپلماسی و چه تبلیغات مجال غصب صلاحیت به آنان داده نشود تا نخوت و تفرعون لعنتی و تصنعی آنان مفتضح‌تر شود.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب افزود: سخنان روز گذشته ایشان راه آینده را نشان داد که وحدت نیروهای جامعه و اتکاء به اقتصاد داخلی و رونق‌بخشی به تولید و تحمل یکدیگر و قرص و محکم و شفاف بودن در مقابل استکبار تهی شده اما خودشیفته و استقلال در همه جهات کلید حرکت آتی کشور است.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری یادآور همان اصول حکمت مدرسه امام خمینی در ترسیم جهان چهارم معاصر بود که امید است پویندگان راه انقلاب آن را به خوبی دریابند و همه سیاستمداران و فعالان اقتصادی با همت بلند به آن جامه عمل پوشند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: انشاء‌الله در روز ۲۲ بهمن ملت ایران با حضور یکپارچه و شعارهای کوبنده بار دیگر عزتمندی راه امام و انقلاب را به رخ مستکبرین بکشانند تا بلکه به عقل بیایند و دست از گرانفروشی آن هم در شرایط بی‌وزنی بردارند و از طرفی روح ملی کشور در پناه حرکت ملت جان تازه‌ای گیرد و گام‌های خویش را محکم و سرافرازانه بردارد.

وی افزود: ۳۵ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد. امام خمینی (ره) با پیام‌های روشن و حماسی خود روح ملت بزرگ ایران را به حرکت درآورد و حرکتی ایجاد کرد که نه تنها به سیطره دیکتاتور وابسته خاتمه داد بلکه موجی زنده در جهان ایجاد کرد که همه دیکتاتورها را به رعشه درآورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز شاهد آثار حرکت امام در سال ۵۷ هستیم که انقلاب‌های منطقه در سال‌های اخیر فقط نمونه‌‌ای از تأثیرات انقلاب اسلامی است.

یکی از رهبران این انقلاب‌ها در سفر اخیر به این جانب گفت: مهم‌ترین تأثیر انقلاب اسلامی این بود که ترس از هیمنه ابرقدرت‌ها نزد مسلمانان از بین برد و فضایی ایجاد کرد که بتوانند در مقابل ستمکاران بین‌المللی و دیکتاتورها ایستادگی کنند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: اینجاست که راهبرد ارزشمند امام در پیشبرد انقلاب را بهتر می‌توان دریافت که فرمود آمریکا شیطان بزرگی است و بارها و بارها و از جمله در وصیت‌نامه تاریخی خود به این امر تأکید کرد که مبارزه با استکبار جهانی راه نجات امت اسلامی است.

وی افزود: در ۳۵ سال پیش صحنه جهانی مرکب از ۳ جهان کاملا متفاوت بود. جهان سرمایه‌داری، جهان مارکسیستی و جهان سوم که عملا استقلالی از خود نداشت و کشورهای جهان سوم علیرغم وابستگی خود به یکی از این دو قطب استکباری همچنان در فقر و عقب‌افتادگی گرفتار بودند که نمونه آن وضعیت کشور ما بود که گرچه منابع عظیم انرژی را در اختیار داشت اما با وابستگی فضاحت‌آور به آمریکا، دیکتاتوری عقب‌افتاده‌ای را ایجاد کرده بود و به جای ایستادگی در مقابل استکبار جهانی منقاد آنان بود اما در مقابل ملت با گردن کلفتی و استبداد عملا با هرگونه آزادی بیان و عدالت اجتماعی مبارزه می‌کرد و به جای توسعه و آبادانی کشور فساد اسفباری را به کشور تحمیل کرد.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: از عجایب روزگار این است که آمریکا چه آن زمان و چه امروز با لحن پرطمطراق خود را مدافع دموکراسی معرفی می‌کند. احتمالا در سرزمین اوهام خود به دنبال سکویی کمکی برای موجه کردن خود است غافل از اینکه در بین ملل مسلمان هیچ کشوری به اندازه این کشور منفور نیست.

لاریجانی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی جهان چهارمی را خلق کرد. کشورهایی که بر واژه استقلال و کرامت ملت لباس واقعی بپوشند و در مقابل زورگویان استقامت داشته باشند و با مجاهدت به زندگی اجتماعی پویایی دهند نکته مهم در این است که امام به درستی به مشکلات درونی ۳ جهان پی برده بود. امروز برخی از متفکران غربی معتقدند دموکراسی غربی جذابیت خود را از دست داده و جوامع را دچار افسردگی دموکراتیک و به تعبیر دیگر بیماری ترس از تهی شدن کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر آنان جوامع غربی امروز بی‌حس شده  خود را پس کشیده و شوق مبارزه را از دست داده است. برخی از این متفکران پیش‌بینی کرده‌اند که دموکراسی در گرداب مرگ کاذب خود در بی‌حسی کامل نابود می‌شود و جوامع غربی مومیایی و منجمد شده زیر بار مدح و ثنای خود به معنای واقعی کلمه خفه شده‌اند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: دنیای سرمایه‌داری به این دلیل که اهداف خود را محدود و نزدیک انتخاب کرد دچار بحران بی‌حسی و به تعبیری بی‌هویتی شده است. از طرف دیگر جوامع مارکسیستی که با نشانه رفتن اهداف بزرگ نظیر عدالت اجتماعی چنان سرابی را در عمل نشان دادند که برخی از متفکران که سابقه‌ای در تفکر مارکسیستی داشتند عنوان کردند که تفکر مارکسیستی در عمل سوء تفاهمی بیش نیست و به جای تحقق عدالت اجتماعی به نوع دیگری انسان را دچار بحران، بی‌انگیزگی و بی‌حسی کرد.

وی افزود: به نظر جهان سومی‌ها ایده‌آل‌ها یکی از این دو قطب بودند که البته خود به بن‌بست رسیدند اما به دلیل تحقیرشدگی جهان سومی‌ها و حکومت‌های وابسته و  دیکتاتور اولیات حیات اجتماعی آنها همان آزادی و عدالت اجتماعی بود و عاقبت این شعارها که به دلیل عدم اتکاء به معنویت خود به مسلخ رفته بودند را نمی‌یافتند.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: در چنین بحران ۳ جهان امام خمینی جهان چهارم را بر اساس تفکر نه غربی نه شرقی شکل داد که امت اسلامی باید به استقلال واقعی بیندیشد که ریشه در سنت نبوی و مدرسه علوی دارد و این استقلال همه‌جانبه در شئون فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و امت اسلامی باید اتکاء به نفس داشته و حقارت تحمیلی را بزداید و با روحیه مجاهدانه در مقابل استکبار ایستادگی کند و به فریاد مظلومان جهان بشتابد که امروز همچنان ملت فلسطین نماد این مظلومیت است که در چنگال صهیونیست‌‌ها گرفتار است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: در مکتب امام جهان چهارم آزادی، عدالت اجتماعی، توسعه، استقلال و مردمسالاری را در سلسله مراتب طولی عبودیت حق و اعتلای جامعه توحیدی جست‌وجو می‌کند و هیچ کدام نهایت حیات طیبه تلقی نمی‌شود. دموکراسی در مکتب امام به معنای تسلط ملت‌ها بر سرنوشت خود امری مطلوب است و شرط لازم برای حرکت تکاملی ملت‌هاست نه بهشت موعود.

وی افزود: از فضای دموکراتیک باید برای رشد معنویت و کمالات علمی بهره جست و نه اینکه در این مکان در جا زد و جامعه را به خواب همگانی دعوت کرد آنگونه که امروز در زندگی تبلیغاتی غرب شاهد هستیم که بی‌دردی را سعادت می‌پندارند همانطور که در اعلان تبلیغاتی برای آسپرین به چشم می‌خورد که درد کشیدن بی‌معناست؛ در بی‌دردی در این نمای توخالی که هیچ چیز در درونش نمی‌گذرد دردی پنهان است که انسان را از درون می‌خورد و آن بی‌انگیزگی و غیبت شورهای سیاسی و بی‌حسی‌های عمومی.

وی افزود: این ساختار جدید تفکر سیاسی جهان چهارمی را رقم زد که امروز در دنیای اسلام حرکت‌آفرین است و حتی نزد دشمنان خود دارای عزت است گرچه در تبلیغات می‌خواهند آن را به نوع دیگری جا بیندازند گاه تلاش می‌کنند با تحمیل شرایط سخت نیروی محرک انقلاب را سرخورده نشان دهند که به دنبال تجدیدنظر است.

لاریجانی تصریح کرد: می‌خواهد آرمان خود را صرفا در خواسته‌های غرب نشانه رود که این مسیر تبلیغات نیز چندان موفق نبود چرا که از یک طرف انسان غربی در هیچ آبادی ضدعفونی شده در حالت تعلیق قرار دارد و خود در زندگی خصوصی‌اش جمع شده و کز کرده است و از طرفی پویایی و تحرک مجاهدانه مسلمانان در کشور ما و سایر کشورها و جریان‌ها نظیر حزب‌الله، حماسه و سوریه صلابت و صحت این مکتب را نشان داده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x