تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

افشای اسامی ۵۰ بی سواد+تصاویر

  • کد خبر : 21057
  • 19 بهمن 1392 - 16:15
افشای اسامی ۵۰ بی سواد+تصاویر

در هفته ای که گذشت اظهارات رییس جمهور در جمع جمع روسای دانشگاه ها و مدیران پارک های علم و فناوری جنجال تازه ای براه انداخت. حرفهایی که کمی متفاوت تر از قبل بود و طی آن منتقدان و مخالفان سیاست داخلی دولت «کم سواد» خوانده شدند.

 

 

افشای اسامی ۵۰ بی سواد+تصاویر

به گزارش کمال مهر، وی این سخنان را در قبال منتقدان مذاکرات و توافقات ژنو عنوان کرد و گفت: «چرا فقط یک عده معدود کم سواد از جای خاص تغذیه می شوند باید از توافق ژنو حرف بزنند اما اساتید دانشگاه های ما خاموش اند و درباره این اتفاق بزرک بین المللی حرف نمی زنند؟ چرا با مردم همراه نمی شوید.»

هر چند این اظهارات در طول هفته گذشته با واکنش های متعدد از سوی اشخاص برجسته و سیاستمداران نامدار مواجه شده است اما با نگاهی به لیست اسامی منتقدان توافقنامه ژنو می توان نتیجه گرفت که روحانی تعریف درستی از واژه «بی سواد» یا «کم سواد» ندارد و یا در خوش بینانه ترین حالت از رئیس جمهور محترم می خواهیم که فرهنگ لغات و معانی شان را در سطح وسیع منتشر نمایند تا همه مردم ایران با معنای واژه هایی چون «اعتدال»، «تدبیر»، «امید»، «نقد»، «باسواد»، «بی سواد»، «کم سواد»، «انتقاد» و … آشنا شوند.

در این گزارش سعی داریم نگاهی کوتاه و گذرا داشته باشیم به کارنامه ۵۰ نفر از «بی سوادان» فرهنگ لغت جناب آقای رییس جمهور.

fesad



۱) آیت الله علم الهدی- نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:
فناوری هسته ای در مرحله سقوط قرار گرفته و آقای صالحی در گفتگوی خبری مسائلی را بیان کرد که نتیجه این شد، فناوری هسته ای متوقف شده است. از غنی سازی مهمتر این مغزها و فناوران نیرومند ما هستند که اگر بیکار باشند می مانند و توانایی فکری شان فسیل می شود. مردم پای شعار “انرژی هسته ای حق مسلم ماست” ایستاده اند. تنها نظامی که خود مردم تصمیم می گیرند جمهوری اسلامی است که می خواهند این را از ما بگیرند و بزرگترین ضربه را به استقلال نظام بزنند. تعطیلی فناوری هسته ای واقعا به چهار میلیارد دلار می ارزد؟!

۲) آیت الله مکارم شیرازی – مرجع تقلید شیعیان جهان: این مرجع تقلید در دیدار علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری با وی با بیان اینکه برخی از مسائل این توافق برای افکار عمومی مبهم است، افزود: باید از رو کردن همه برگ های برنده در مذاکرات ابتدایی اجتناب کرد.

۳) دکتر علاء الدین بروجردی: از دیپلمات های کهنه کار و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: سکوت در برابر تحقیرهای آمریکا غیر قابل دفاع است/ توافق نامه جمهوری اسلامی و ۱+۵ در مذاکرات ژنو ۳ یک تفاهم کلی است و نیازمند ادامه یافتن مذاکرات است.

۴) احمد توکلی دکترای اقتصاد و نماینده مردم تهران در مجلس: اشکالات موجود در متون تفاهم‌نامه بسیار است و فرد به سختی می‌تواند امیدوار باشد که با این وضعیت منافع ملی به درستی استیفا شود. ما به عنوان مسئولان جمهوری اسلامی نمی‌توانیم همه این موارد را به صورت علنی بیان کنیم چرا که امکان دارد طرف مقابل ما از مطالب ما سوءاستفاده کنند و در نتیجه به منافع کشور لطمه بخورد. البته ما مقداری این نگرانی‌ها را نسبت به وقایع خدمت مقام معظم رهبری و مردم بیان می‌کنیم.

۵) محمد اسماعیل کوثری یکی فرماندهان دوره هشت سال دفاع مقدس، کارشناسی ارشد مدیریت امور دفاعی و دانشجوی دکتری علوم دفاعی و امنیت ملی است. یکی از ایرادات عمده این توافقنامه امکان تفاسیر متعدد آن است/ با وجود اینکه ما نسبت به تفاهمنامه ژنو انتقادات اساسی داشته و آن را مشکل‌دار می‌دانستیم با این حال حتی این تفاهمنامه نیز از سوی آمریکا اجرایی نمی‌شود. ما شاهد هستیم که کشورهای غربی با تفاسیر گوناگون به دنبال زیر پا گذاشتن حقوقی هستند که در تفاهمنامه ژنو ذکر شده است.

۶) مهدی محمدی کارشناس مسایل استراتژیک و عضو تیم مذاکره کننده قبلی: این توافق نامه یک توافق نامه ضعیف است از هر لحاظی. من خودم در تیم مذاکره کنند قبلی حضور داشتم و از نزدیک نسبت به شرایط مذاکره خصوصا در حیطه هسته ای، واقف هستم. توافق نامه ژنو از ان لحاظی می گویم ضعیف بوده که تحریم ها تا حدود بسیار کم رقیق می کند، یعنی زیر ساخت و بن مایه تحریم ها را حفظ می کند. دولت به دنبال این است که قضیه هسته ای را از بیخ تحویل دهد که به اصطلاح خودشان فشار تحریمی نباشد. دولت به این بحث زیاد دامن می زند که اساسا دور زدن تحریم ها فساد آورر بوده و در طی پروژه دور زدن تحریم ها، بابک زنجانی ها تولید می شوند. پس دولت روحانی اعتقادی به دور زدن تحریم ها با بهانه فساد آور بودن پروسه، ندارد.

۷) احمد سالک نماینده مجلس شورای اسلامی: هر قدمی که جمهوری اسلامی در این مذاکرات عقب بنشیند، دشمن ده‌ها قدم جلو می‌آید. این مسئله در همین دوره از مذاکرات روشن شد که غربی‌ها به هیچ‌وجه پای توافقنامه‌ای که امضا کرده‌اند، نایستادند و حتی حاضر نشدند صبر کنند تا ۶ ماه از این مذاکرات و توافقنامه بگذرد و بعد اقدامی انجام دهند و بعد از ۶ روز موضع‌گیری کردند، لذا ما باید حواسمان را جمع کنیم.

۸) محمد جواد لاریجانی دارای مدرک دکتری از دانشگاه برکلی کالیفرنیا: سندی که در ژنو به امضاء رسید، پایه حقوقی ندارد. پایه حقوقی اسناد نیازمند لوازمی است. در واقع باید توافقنامه ای باشد و در داخل کشورها به تصویب برسد. ضمناً در داخل این اسناد باید بندهایی وجود داشته باشد که مسائل مختلف در آن مثل سیستم حکمیت و… مشخص باشد. چون چنین اسنادی مبادله نشده، این سند پایه حقوقی ندارد و بر اساس اصل عام وفای به عهد اعتبار دارد. ملاک این است که اگر طرفی حس کند خلاف تعهد انجام شده، می تواند عهد را نقض کند.

۹) عماد افروغ: دانشجویان و دانشگاهیان کجا در جریان مسئله هسته ای هستند مگر به اصل توافق دسترسی دارند حتی نمایندگان هم از جزئیات باخبر نیستند پس چگونه می توانند در مورد مذاکرات ژنو نظر دهند

۱۰) حسین شریعتمداری نماینده مقام معظم رهبری در موسسه کیهان و مدیر مسئول روزنامه کیهان: شریعتمداری در مقالات و یادداشت های گوناگونی به انتقاد از مفاد توافقنامه پرداخت و بر همین اساس در یکی از این یادداشت ها می آورد: در مقدمه توافقنامه، اگرچه بر حق بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز تحت مفاد NPT تاکید شده ولی حق غنی‌سازی برای کشورمان مشروط و موکول به «محدودیت‌»ها و «اقدامات شفاف‌ساز» شده است. این محدودیت‌ها در معاهده NPT نیامده بنابراین واژه «طبق معاهده NPT» با آنچه در معاهده مزبور بر آن تصریح شده همخوانی ندارد.

۱۱) مهرداد بذرپاش کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و دانشجوی دکتری: چرا دولت علاقه به تعطیلات هسته‌ای و پلمپ کردن دارد، پلمپ کردن در ادبیات هسته‌ای جزو غیرمودبانه‌ترین روش‌ها برای برداشتن از یک کار است، باید این را به خاطر داشته باشیم که زمانی که تاسیسات هسته‌ای را تعطیل کردیم بازهم به عنوان محور شرارت مطرح شدیم و این مسئله قابل تأمل است.

۱۲) دکتر نادر ساعد استادیار رشته حقوق بین الملل در دانشگاه شهید بهشتی است: هرچند این روزها توافقنامه ژنو توجه ‏های عمومی را به خود جلب کرده است، اما متاسفانه توافقنامه تهران از همان ابتدای انعقاد تا کنون از نگاه تیزین مسئولین و مجامع فکری و تحلیلی کشور دور مانده است. این در حالی است که این سند هرچند با ظاهری فنی نگارش یافته و مساله روابط ایران و آژانس غیرسیاسی قلمداد شده است، اما نیاز ملی به تحلیل راهبردی آن به مراتب بیشتر از توافقنامه ژنو است.

۱۳) فاطمه آلیا کارشناس ارشد علوم سیاسی: دولتمردان کشورمان تا یک مقطعی مواضع دولتمردان آمریکایی را جهت مصرف داخلی خودشان می‌دانستند و عنوان می‌کردند این مواضع هیچ ارتباطی به ما ندارد، اما وقتی مردم به عینه دیدند که برخی سایت‌های هسته‌ای ما تعلیق و یا تعطیل شد، سوال می‌کنند و نمایندگان و نخبگان جامعه نیز خود را مسئول می‌دانند که پاسخگوی آنها باشند. چرا دولتمردان ما در مقابل یاوه‌گویی‌های معاون وزیر خارجه آمریکا، “وندی شرمن” پاسخی درخور و در شان ملت ایران نمی‌دهند، که مدام ملت ایران را تهدید می‌کنند.

۱۴) محمدفرهاد کلینی از کارشناسان کهنه کار وزارت خارجه، کارشناس ارشد استراتژیک: تنوع در دموکراسی انقلابی ایران یک فرصت است ولی مولکولی رفتار کردن به وحدت جامعه ضربه می‌زند.

۱۵) حسین طلا نماینده دارای مدرک تحصیلی دکتری پزشکی و دانشجوی دکترای اقتصاد و مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی پنهان‌کاری‌ها در خصوص توافق‌نامه ژنو و نامحرم بودن نمایندگان مجلس در خصوص جزئیات آن، می گوید: ما می‌توانیم پیشنهاد بدهیم که چند نفر از نمایندگان مجلس ما به کنگره آمریکا بروند تا شاید بتوانیم مواردی از توافق نامه ژنو را متوجه شویم. وی افزود: به هر حال دولت آمریکا نیز به خوبی سنا را از مفاد این برنامه مطلع می‌کند و مردم خود را محرم خویش می‌داند.

در زیر به اسامی ۳۵ بی سواد دیگر همراه با مدارک تحصیلی شان اشاره می کنیم:

زهره طبیب زاده (دکترای دندانپزشکی)، علیرضا زاکانی(دکترای متخصص پزشکی هسته‌ای)، مهدی کوچک زاده (دکترای آبیاری)، روح الله حسینیان(تحصیلات حوزوی)، مرتضی آقاتهرانی(دکترای فلسفه و عرفان، حوزوی اجتهاد)، رضا آشتیانی (تحصیلات حوزوی)، نصراله پژمان فر(لیسانس فقه و اصول)، بهرام بیرانوند(فوق لیسانس در رشته مدیریت و علوم سیاسی)، بیژن نوباوه(فوق لیسانس تولید دانشکده صدا و سیما)، سیدسعید زمانیان(لیسانس مدیریت دولتی)، احمد امیرآبادی(فوق لیسانس مدیریت مالی)، جوادکریمی قدوسی(فوق لیسانس حقوق)، احمدآریایی نژاد(دکترای پزشکی )، حسینعلی حاجی دلیگانی(فوق لیسانس مدیریت دولتی)، سیدمهدی موسوی نژاد(سطح سه حوزه علمیه قم)، علی اکبر ناصری(سطح چهار فیضیه قم)، سیدعلی طاهری(حوزوی سطح یک و دانشجوی دکترای رشته علوم قرآن و حدیث)، سیدمحمود نبویان(دکترای فلسفه)، عبداله سامری(لیسانس علوم اجتماعی)، رضا صابری(دکترای مردم شناسی)، مسعود میرکاظمی(دکترای مهندسی صنایع)، حمید رسایی (سطح دو حوزه علمیه قم)، فاطمه رهبر(‌فوق لیسانس ارتباط تصویری)، حمیدرضا مقدم فر(دکترای علوم سیاسی)، لطف الله فروزنده(دکترای مدیریت استراتژیک)، ناصر نوبری(کارشناس ارشد روابط بین الملل)، سید امیر حسین قاضی زاده (دکترای پزشکی متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سرو گردن)، محسن کوهکن(فوق لیسانس حقوق خصوصی)، محمد حسن آصفری(فوق لیسانس)، سید حسین نقوی حسینی(دکترای علوم سیاسی)، محمد دهقانی (دکترای حقوق )، ابراهیم کارخانه‌ای(دکترای پزشکی، کارشناس ارشد علوم و فنون هسته‌ای)، علی اصغر زارعی(فوق لیسانس مدیریت دولتی)، حسین نجابت(دکترای فیزیک)، محمد سلیمانی(دکترای الکترونیک)

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x