تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

چگونه “سازمان سیا” افیون مرگ به کام یاران هالیوودی‌اش می‌ریزد؟

  • کد خبر : 20894
  • 19 بهمن 1392 - 9:05
چگونه “سازمان سیا” افیون مرگ به کام یاران هالیوودی‌اش می‌ریزد؟

وقتی افغانستان رکورددار تولید مواد مخدر در جهان است ولی افیون هروئین با ارزان‌ترین قیمت، در خیابان‌های نیویورک پیدا می‌شود، مقصر کیست اگر هنرپیشه هالیوودی “سیمور هافمن” بر اثر مصرف آن جان خود را از دست می‌دهد؟

 

 

تمامی رسانه‌های غربی، روز یکشنبه ۲ فوریه ۲۰۱۴ (۱۳ بهمن) مرگ ناگهانی “فیلیپ سیمور هافمن” (Philip Seymour Hoffman) هنرپیشه مشهور آمریکایی، برنده جایزه اسکار ۲۰۰۵ و یکی از محبوب‌ترین چهره‌های سینمای هالیوود را خبر دادند؛ خبری که بعد از مدت کمی با افیون مرگ ترکیب شد. در این گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر ناگفته‌هایی را در این خصوص بخوانید:
 
جسد “فیلیپ سیمور هافمن” ۴۶ ساله هالیوودی قبل از ظهر در آپارتمان شخصی‌اش در محله منهتن شهر نیویورک کشف شد که در حمام منزلش افتاده بود.
علت مرگ وی تا دو روز نامشخص بود اما سرانجام “افراط در مصرف هروئین” اعلام شد. البته هنوز بررسی نتیجه کالبدشکافی و نظریه پزشکی قانونی در راه است اما سرگذشت او نیز مانند تمامی معتادانی شد که گرفتار مواد افیونی می‌شوند.
بسیاری از ستارگان سینمای جهان، نسبت به مرگ زودهنگام وی ابراز تأسف نمودند.
یافته‌های اخیر پلیس آمریکا، از کشف و ضبط ۷۰ کیسه ماده مخدر هروئین تنها در آپارتمان وی حکایت دارد. گفته می‌شود قیمت هر یک از این بسته‌ها تنها شش دلار است و فقط در عرض دو هفته ۲۲ نفر در ایالت پنسیلوانیای آمریکا بر اثر سوءمصرف هروئین جان خود را از دست داده‌اند.
چرا هیچ یک از هنرپیشگان آمریکایی و کسانی که از مرگ “سیمور هافمن” تأسف خوردند سؤال نکردند منشأ هروئینی که “هافمن” را از بین برد، کجاست؟ پاسخ به این سؤال، مستقیماً به رتبه اول محل تولید مواد افیونی باز می‌گردد و برنامه اشغالگری افغانستان را زیر سؤال می‌برد:
الف) نظامیان آمریکایی و نیروهای ناتو در دل مزارع خشخاش!
از یک طرف رسانه‌های دولتی آمریکا، مرگ بازیگر هالیوودی بر اثر سوءمصرف هروئین را مایه تأسف به اصطلاح “جامعه هنری” خود می‌دانند و از طرف دیگر در قبال اینکه خود دولت آمریکا عامل تولید و تجارت مواد افیونی است، سکوت می‌کنند.
چنانچه می‌دانیم افغانستان، دارای رکورد جهانی مزارع مواد مخدر در جهان است. اما این سربازان ناتو هستند که نه تنها اقدامی برای نابودی آن نمی‌کنند بلکه از مزارع کشت خشخاش در این کشور محافظت نظامی کرده و در حال حاضر محوریت تجارت مواد افیونی به سراسر دنیا را به عهده دارند.
وسیع‌ترین مزارع کشت خشخاش در شهرهای افغانستان، به لحاظ مکانی، در همان منطقه استقرار و تردّد سربازان آمریکایی و نیروهای ناتو واقع است.
ب) مواد مخدر؛ اصلی‌ترین منبع تجارت سیاه “سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا”
خرید و فروش مواد مخدر، منبع اصلی درآمد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا  و در رأس آن‌ها سازمان سیا (CIA) بوده و هست.
به یاد می‌آوریم در جریان جنگ ویتنام، ساختار تجارت سیاه مواد مخدر که از طرف دولت سازماندهی می‌شد، فرو ریخت. سپس بلافاصله یک شرکت هواپیمایی مخصوص به نام “ایرامریکن” (Air America) راه‌اندازی شد تا به دستور سازمان سیا، کشتگاه‌های تریاک را از این مناطق به حد فاصل مرز بین سه دولت لائوس، تایلند و میانمار که مناسب کشت تریاک است، انتقال دهد.
این منطقه که اکنون به “مثلث طلایی” معروف است، از دیگر مناطق اصلی کشت به شمار می‌رود که افیون را تولید و به بازار کشورهای مختلف وارد می‌کند. البته زمان جنگ ویتنام، اصلی‌ترین دریافت‌کننده مواد مخدر خود ایالات متحده و آمریکای جنوبی بودند.
سازمان سیا، نقش کنترل‌کننده تبادلات “کوکائین” را بر عهده داشت. امروزه هم مجموعه واردات کوکائین از کلمبیا به ایالات متحده آمریکا تحت نظارت سازمان سیا صورت می‌پذیرد. لذا واژه “CIA” مخفف “سازمان واردات کوکائین” (Cocain Import Agency) نیز می‌باشد.
 
 
*** “سیمور هافمن” قربانی “دوستان خودی”
وقتی افغانستان رکورددار تولید مواد مخدر در جهان است و افیون افغانستان را می‌توان به شکل هروئین و با ارزان‌ترین قیمت، در خیابان‌های نیویورک پیدا کرد، مقصر کیست اگر “سیمور هافمن” بر اثر مصرف آن جان خود را از دست می‌دهد؟
در این قبیل حوادث، نه فقط پای خرده‌دلالان و فروشندگان جزئی، بلکه رأساً دولت آمریکا در میان است. همچنین بانک‌هایی که به پولشویی از درآمد حاصل از فروش مواد مخدر می‌پردازند، از این تجارت سیاه سود می‌برند. به عقیده کارشناسان آمریکایی، اگر صدها میلیارد دلار از خرید و فروش مواد مخدر حاصل نمی‌شد، تقریباً تمامی بانک‌های خیابان “وال‌استریت” در سال ۲۰۰۹ کاملاً ورشکسته بودند.
به طور مثال، یکی از این بانک‌ها به پولشویی متهم شد. بانک انگلیسی “HSBC” توسط وزارت دادگستری آمریکا در ژوئیه ۲۰۱۳ با دارایی ۹/۱ میلیارد دلار متهم شد که با پولشویی کارتل‌های موادمخدر از کلمبیا و مکزیک، دارایی میلیاردی خود را به عدد سه رقمی رسانده است!
اما حیرت‌آورتر آن که محکومیت این بانک، تنها به دریافت پنج هفته اخذ عواید از سوی دولت خلاصه شد. هیچ یک از متهمان بانک‌هایی که در این دوران مجرم شناخته شدند، به زندان نرفتند؛ این در حالی است که طبق قوانین ایالات متحده، در صورتی که چند گرم ماده مخدر از شهروندان عادی کشف شود، محکوم به تحمل سه تا شش ماه زندان خواهند بود.
 
*** نتیجه‌گیری
اکنون کاملاً ساده لوحانه است اگر بیندیشیم بخش‌های مهمی از کشور افغانستان، که هنوز تحت اشغال فرماندهان و نظامیان ناتو است، از کنترل این نیروها خارج است یا خرید و فروش مواد مخدر به کشورهای جهان، بدون دخالت اشغالگران صورت می‌گیرد!
“مبارزه با مواد مخدر” در افغانستان توسط آمریکا، بیشتر شبیه یک شوخی است، چون در عمل به “مبارزه برای مواد مخدر” تبدیل شده است و قدرت‌های مبارزه‌کننده، در حقیقت خودشان تاجران و بازرگانان مافیای افیون هستند.
لذا اگرچه مرگ افراد در اثر سوءمصرف مواد مخدر، بالأخص اگر مانند “سیمور هافمن” هنرپیشه سرشناس هالیوود باشند، ممکن است برای آمریکایی‌ها دردناک باشد اما شهروندان با نگاه روشن به این واقعه سیاسی- اجتماعی، به مسبب اصلی آن یعنی نابودی یک هالیوودی، به دست برادران خودی‌اش در سازمان سیا پی می‌برند.
 
گزارش از طاهری
 
انتهای پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x