تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آقای رئیس با بولدوزربه میراث فرهنگی رفته بود/ درخواست دولت از ناجا درباره خودروهای پلاک قرمز

  • کد خبر : 20781
  • 19 بهمن 1392 - 7:25
آقای رئیس با بولدوزربه میراث فرهنگی رفته بود/ درخواست دولت از ناجا درباره خودروهای پلاک قرمز

گزارش که مجری نمی‌خواهد!،آقای رئیس با بولدوزربه میراث فرهنگی رفته بود،درخواست دولت از ناجا درباره خودروهای پلاک قرمز،هره برداری رسانه‌های خارجی از اقدام صدا و سیما،آیا مشکل مردم بود و نبود یک مجری است؟،ادعای ۲ میلیارد دلاری ترکیه از ایران و … از جمله خبر ویژه برخی روزنامه های شنبه هستند که در اینجا میخوانید.

 

کمال مهر؛


*کیهان

مجمع روحانیون چه چیزی را تکذیب می‌کند

مجمع روحانیون مبارز در واکنش به خبر ویژه روز سه‌شنبه هفته گذشته، توضیحی ارسال کرد.مجمع با تکذیب صدور بیانیه دعوت به تجمع در ۳۰ خرداد پس از خطبه‌های رهبر معظم انقلاب (۲۹ خرداد ۸۸) می‌نویسد: مجمع روحانیون هرگز چنین بیانیه‌ای صادر نکرده است بلکه این مجمع در تاریخ ۱۳۸۸/۳/۲۷ (سه‌ روز قبل از ایراد خطبه‌های مقام معظم رهبری) برابر با قانون احزاب طی نامه‌ای از وزارت کشور تقاضای صدور مجوز راهپیمایی کرد، متأسفانه وزارت کشور علیرغم پیگیری مکرر تا روز شنبه ۱۳۸۸/۳/۳۱ از دادن پاسخ منفی یا مثبت خوداری کرد و ظهر روز شنبه به صورت تلفنی مخالفت خود را با تقاضای مذکور اعلام نمود. از آنجا که خبر تقاضای مجمع در برخی رسانه‌ها منعکس شده بود مجمع بلافاصله طی بیانیه‌ای رسمی اعلام نمود که بدلیل مخالفت وزارت کشور، این مجمع هیچگونه برنامه‌ای برای راهپیمایی ندارد و تلاش نمود از طریق صدا و سیما و سایر امکانات رسانه‌ای مراتب را به اطلاع مردم برساند.

این بیانیه ادعا کرد: کیهان مطلبی کذب علیه این مجمع که از یادگاران حضرت امام خمینی است، منتشر نموده که همانند دهها دروغ دیگر نتیجه‌ای جزء تشویش اذهان عمومی و متهم نمودن این نهاد مبارک و اعضاء محترم و برجسته آن و القاء اختلاف و تفرقه در جامعه ندارد.
یادآور می‌شود برخی اعضای مرکزیت مجمع روحانیون (نظیر خاتمی) تا همین ماه‌های اخیر با دست‌اندرکاران و بازداشتی‌های فتنه ۸۸ در رفت و آمد بوده‌اند و این در حالی است که خود خاتمی در جلسات محفلی چندین‌بار اعتراف کرده که باور ندارد در انتخابات ۸۸ تقلب صورت گرفته است. ادعای تقلب اسم رمز فتنه‌گری و التهاب و آشوبگری اصلاح‌طلبان تندرو در خیانت  بزرگ آن سال بود.مجمع روحانیون روز سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۸۸ درخواست راهپیمایی برای روز شنبه ۳۰ خرداد (مصادف با سالروز آغاز حرکت تروریستی در سال ۱۳۶۰) را به فرمانداری تهران ارسال نمود و خبر آن را منتشر کرد و این در حالی بود که روز قبل از آن خبرگزاری‌ها از برگزاری نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خبر داده بودند. ملت غیور ایران که در دو سه روز بعد از انتخابات نگران وضعیت بودند، همگی منتظر بودند تا رهنمودهای رهبری را به گوش جان بشنوند و در این میان خبر اقامه نماز جمعه به امامت ایشان، پایانی بر این انتظار بود.

در حالی که انتظار می‌رفت گروهها و جریانهای سیاسی نیز همسوی با ملت به استقبال رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب روند و تا برگزاری نماز جمعه و استماع سخنان ایشان از هرگونه اقدام نسنجیده دوری نمایند، لیکن مجمع روحانیون مبارز در اقدامی مشکوک و پرابهام، پیشاپیش برای فردای برگزاری نماز جمعه درخواست راهپیمایی نمود.پنج‌شنبه (۲۸ خرداد) مجمع روحانیون ضمن تأکید به درخواست پیشین، با گسترش سطح آن، برای برگزاری راهپیمایی و تجمع در شهرها و میادین سراسر کشور درخواست مجوز نمود. این اقدام که توسط کارشناسان سیاسی اقدامی فتنه‌انگیزانه ارزیابی می‌شد، متأسفانه در کارنامه مجمع مدعی خط امام و ولایت فقیه، ثبت گردید.این مجمع تا ساعات پایانی منتهی به روز شنبه نیز تلاشی برای لغو تجمع غیرقانونی اعلام شده نکرد. برخلاف اعتقاد برخی از اعضای مجمع، تعلل سؤال‌برانگیز دبیر این تشکل هم چنان ادامه یافت تا اینکه بنابر برخی گزارش‌ها آشوبگران آرایش نهایی خود را برای زدن ضربه صورت دهند. در این هنگام بود که ناگهان خبری فوری بر پیشانی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نشست؛ «راهپیمایی امروز مجمع روحانیون لغو شد»! این عنوان خبری بود که با امضای موسوی خوئینی‌ها، دبیر مجمع روحانیون مبارز، در آستانه شکل‌گیری آشوب، راهی خروجی سایت‌ها شد. کاری که صرفاً ظاهرسازی بود و  ساعاتی بعد اخبار اندوه‌بار از آشوب و اغتشاش، یکی پس از دیگری، منتشر شد و علاوه بر خسارت‌های میلیاردی به اماکن خصوصی و عمومی و به آتش کشیده شدن مسجد لولاگر در نزدیکی خیابان آزادی، توسط عناصر مسلح منافقین و اشرار، شماری از شهروندان بی‌گناه به ضرب گلوله کشته و زخمی شدند و این در حالی بود که جانشین نیروی انتظامی اعلام کرد این نیرو به هیچ وجه از سلاح گرم استفاده نکرده است.

تعلل چند ساعته و مشکوک دبیر مجمع روحانیون در لغو راهپیمایی روز شنبه بدون وجود کوچکترین توجیه را هرگز نمی‌توان در شکل‌گیری آشوب‌های آن روز نادیده گرفت؛ تعللی که موسوی خوئینی‌ها و خاتمی را مسئول خون کشته‌شدگان و مجروحین ماجرا می‌کند.یادآور می‌شود فتنه‌گران وابسته به گروهک‌های ضد انقلاب و جریان نفاق جدید- مستظهر به حمایت طیف‌هایی نظیر مجمع روحانیون- سرانجام کار اوباشیگری را به هتاکی علیه ساحت امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا کشاندند و این در حالی است که در ۸ ماهه پیش از این ماجرای سیاه، به اسلام و جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و امام و رهبری اهانت کرده بودند. مجمع روحانیون هنوز هم این رفتارهای ضد انقلابی را که به نیابت از آمریکا و اسرائیل و انگلیس صورت گرفت، محکوم نکرده است.

گزارش که مجری نمی‌خواهد!

اصرار بر اجرای نمایشی مصاحبه رئیس جمهور با شگفتی قاطبه ناظران در میان حامیان و منتقدان روبرو شد.مصاحبه چهارشنبه شب گذشته رئیس جمهور با اصرار دولت بر انتخاب مجریان مورد علاقه خود باعث تأخیر بیش از یک ساعته در انجام این مصاحبه شد و سرانجام نیز همان مجریان منتخب تیم دولت (روحانی‌نژاد و پوریامین) این مصاحبه یکطرفه را برگزار کردند. کارشناسان رسانه معتقدند این برنامه میان گزارش و مصاحبه سرگردان بود، همچنان که معلوم نیست اگر بنای دولت بر برگزاری برنامه، بدون پرسش جدی مصاحبه کنندگان بود، چه نیازی به مصاحبه به اصطلاح زنده بود و آقای رئیس جمهور و تیم رسانه‌ای و مشاوران وی می‌توانستند همین برنامه نمایشی فاقد چالش و سؤال جدی را ساعت‌ها یا روزها قبل از پخش، رأساً تهیه کنند و آن را صرفاً برای پخش در اختیار سیما قرار دهند؟

به گزارش «جهان» دفتر رئیس جمهور همچون برنامه‌های قبلی اصرار داشت که مجری‌های مدنظر خود را برای گفتگو با رئیس جمهور انتخاب کند که در این راستا ابتدا کاظم روحانی‌نژاد را به عنوان مجری به صدا و سیما معرفی کرده و دقایقی قبل از پخش برنامه سونیا پوریامین را نیز به عنوان مجری دوم معرفی کرد.سایت عصر ایران که از دولت حمایت می‌کند، در واکنش به این ماجرا نوشت: یکی از ابهامات در فرم این گونه گفت‌وگوهاست… شاید راه حل این باشد که دکترحسن روحانی شخصاً و رو به دوربین و مستقیماً با مردم صحبت کند. چرا که اگر مجری سخن نگوید و تنها تأیید کند چه تفاوتی با دیگر اجزای دکور دارد؟ مشکل از اینجا ناشی می‌شود که معلوم نیست مصاحبه است یا گزارش؟… ریشه مشکل در این است که معلوم نیست قالب این برنامه‌ها مصاحبه است یا گزارش و اگر گزارش است، مجری می‌خواهد چه کار؟

از سوی دیگر سایت شفاف نوشت: در کجای دنیا یک مجری که در عمر حرفه‌ای‌اش حتی یک برنامه سیاسی را اجرا نکرده برای مصاحبه‌ای کاملاً سیاسی با رئیس جمهور انتخاب می‌کنند؟ آیا مثلاً سی‌ان‌ان مجری یک برنامه فان را برای مصاحبه با رؤسای جمهور انتخاب می‌کند؟اما سایت الف از زاویه دیگری به موضوع پرداخت و خاطرنشان کرد: در حالی که در دولت قبل منتقدان و از جمله مشاوران رسانه‌ای فعلی رئیس جمهور، انتقاد می‌کردند که چرا سؤالات گفتگوهای تلویزیونی رئیس جمهور چالشی نیست و خواستار اصلاح رویه رسانه ملی می‌شدند، در دولت جدید، همین مشاوران، روی دست‌ اطرافیان رئیس جمهور قبلی بلند شده و نه تنها خواستار تعیین سؤالات، که خواستار تعیین مجری هم شده‌اند.برخی رسانه‌ها و تحلیل‌گران نیز این پرسش را مطرح کرده‌اند که اگر این برنامه فرمایشی و تشریفاتی برگزار نمی‌شد با برگزاری آنچه تفاوتی داشت و عملاً کدام حرف مهم و جدید به مردم گفته شد یا اینکه اساساً منظور از این مصاحبه یک سویه چه بود و کدام نکته تازه و بدیع ضمن آن گفته شد.

به‌به!عالی بود قربان!

مشاور ارشد خاتمی تصریح کرد برخی مشاوران روحانی بله‌قربان‌گو هستند.احمد پورنجاتی از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: چه خوب می‌شد اگر مقاماتی که برای رسیدن به منصب و قدرت، نیازمند رأی مستقیم شهروندان هستند، به ویژه رئیس جمهور که می‌بایست خود را در گستره ملی در معرض انتخاب مردم قرار دهد، آرشیو محرمانه‌ای را از تصویر جلسه‌ها و دیدارهایی که در دوره رایزنی و جلب نظر و مددجویی و مشورت خواهی و… التماس دعا، با چهره‌ای گشاده و منت پذیر و سپاسگزار، با صغیر و کبیر برگزار کرده در گنجه خانه‌اش نگهداری می‌کردند.پورنجاتی می‌افزاید: برای چه؟! برای این که پس از استقرار برعرش کبریایی مسئولیت، هرازگاهی، دور از چشم «اهل بیت و دیوانخانه پر از مشاور و دستیاران ویژه و غیر ویژه» که همه هنرشان «به‌به، قربان عالی بود.

خسته نباشید!» گفتن است، به تماشای آن صحنه‌های سراسر «استمداد و نمایش وسعت نظر و احساس و ابراز نیاز به مشورت دیگران و قربان صدقه رفتن برای حتی کوچک‌ترین پیشنهاد یک شهروند معمولی» بنشینند. تا به خاطر آورند که اگر برای جلب افکار عمومی و رأی گرفتن از مردم، نیاز به فهم و درک واقعیت‌های زندگی و مطالبات آنان و مشورت و نظرخواهی و ارتباط مستقیم با مردم و به ویژه صاحبان ایده و اندیشه و تجربه است.

وی با بیان اینکه «بی‌اطلاع نیستم برخی از اعضای دولت که دچار «کسالت خود ذوالفنون پنداری» نیستند، هوشمندانه به این شیوه خردمندانه بهره‌گیری از «عقل جمعی» به ویژه رجوع فروتنانه به نهادهای غیر دولتی و صنفی و اجتماعی توجه کرده‌اند» می‌نویسد: اما، انگاری در قلمروی اصلی دولت، یعنی حوزه ریاست جمهوری و حتی شخص جناب روحانی،‌از چنین ساز و کاری نشان نمی‌بینم!در همین حال «داریوش-ق» یکی از همین عناصر متملق- که ظاهراً دنبال دریافت پست از دولت است- در سرمقاله روزنامه آفتاب یزد به چاپلوسی رئیس جمهور پرداخت و مدعی شد «مخالفان توافق ژنو یا نادانند یا مغرض و در بی‌سوادی آنها هیچ تردیدی وجود ندارد. یعنی این افراد یا واقعاً درک و شعور واقعی از سیاست خارجی ندارند یا اینکه از روی حسادت، توافق ژنو را رد می‌کنند(!)

آقای رئیس با بولدوزربه میراث فرهنگی رفته بود

رئیس مستعفی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دوره کوتاه مدیریت ۵ ماهه خود، ۹۲ مدیر را در این سازمان جابه‌جا کرد.به گزارش مشرق، محمدعلی نجفی از بنیانگذاران کارگزاران، ۲۶ مرداد از سوی رئیس‌جمهور به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد. وی که در لیست وزرای پیشنهادی دولت به مجلس برای تصدی وزارت آموزش و پرورش قرار داشت، به علت مخالفت‌های جدی نمایندگان با اقدامات وی در فتنه سال ۱۳۸۸ نتوانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند. با توجه به رای منفی مجلس، انتصاب نجفی به عنوان معاون رئیس‌جمهور، موجب انتقاداتی شد.

نجفی در دوره مدیریت کوتاه خود در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دست به تغییرات گسترده‌ای در این سازمان زد و نزدیک به ۱۰۰ عزل و نصب انجام داد. این تغییرات شامل ۳۲ معاون و مدیرکل در سطح سازمان و انتصاب ۲۷ مشاور و رئیس کاخ موزه‌های مهم کشور و ۳۳ تغییر در سطح استان‌ها می‌باشد و این آمار تغییراتی است که در فضای مجازی منتشر شده و احتمال اینکه دامنه این عزل و نصب‌ها بیش از این نیز باشد وجود دارد.اصلاح‌طلبان به مدیرانی که در دولت سابق به طور کوتاه مدت مسئولیتی برعهده می‌گرفتند و کنار می‌رفتند، «مسئول تسویه» می‌گفتند و احتمالا نجفی نیز مسئول تسویه در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده است تا پس از برکناری افراد غیرهمسو با دولت، این سازمان را تقدیم به رئیس جدید کند.

*خراسان

درخواست دولت از ناجا درباره خودروهای پلاک قرمز

بر اساس نامه ای که اخیرا یک مقام مسئول دولتی به مسئولان پلیس راهور ناجا ارسال کرده از آنها خواسته شده است با توجه به واگذاری برخی شرکت های دولتی و مشخص شدن این موضوع که هنوز هم تعدادی از خودروهای در اختیار شرکت های مذکور، دارای پلاک قرمز هستند، ناجا از ارائه هرگونه خدمات به این خودروها به علت عدم رعایت مقررات مربوط به استفاده از اتومبیل های پلاک دولتی، خودداری کند.

 

هشدار درباره اعطای ماموریت به کارمندان و مدیران دولتی برای دریافت مدرک

بر اساس بخشنامه ای که طی روزهای اخیر از سوی یک مقام مهم اجرایی به همه دستگاههای دولتی ارسال شده، تاکید شده است که با توجه به مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری، اعزام و یا اعطای هرگونه ماموریت آموزشی به کارمندان و مدیران برای گذراندن هرگونه دوره آموزشی بلند مدت که منجر به اخذ مدرک دانشگاهی یا معادل توسط آنها شود، ممنوع خواهد بود.

*ایران

هره برداری رسانه‌های خارجی از اقدام صدا و سیما

خبر اول این که تأخیر صداوسیما در پخش گفت‌وگوی زنده رئیس‌جمهوری با مردم، سبب شد تا رسانه‌های خارجی مغرض، از اختلافات داخلی در جمهوری اسلامی ایران، داد سخن بدهند. از اختلافات میان قواگرفته تا اختلاف میان دولت با صداوسیما و برخی نهادهای بالادستی و… سکانس‌های مختلف داستان پردازی‌های این رسانه‌ها بود. این اقدام صدا و سیما، آتش تهیه رسانه‌های خارجی علیه سیاست داخلی کشورمان را طی دو روز گذشته فراهم کرد.

ترجیح ثبات قیمت‌ها به دریافت یارانه

خبر دیگر این که بیش از ۷۰ درصد مردم تمایل دارند یارانه نگیرند اما قیمت کالا و خدمات ثابت بماند. این نتیجه‌ای است که از نظرسنجی خبرگزاری ایرنا در مورد هدفمند کردن یارانه‌ها به دست آمده است. این نتایج مربوط به ۳۶۳۶ پرسشنامه در سطح تهران و مراکز استان است. همچنین براساس این نظر سنجی ۶ /۷۶ درصد پاسخگویان، میزان دریافتی یارانه‌ها را با توجه به هزینه‌های بالای زندگی کم ارزیابی کرده‌اند. ۱/۴۶ درصد پاسخگویان، یارانه‌های دریافتی را برای پرداخت قبض و ۸/۳۸درصد در هزینه‌های جاری و ۳/۱ درصد نیز مبلغ دریافتی را پس‌انداز می‌کنند و بقیه، گزینه سایر را انتخاب کردند. ۷/۸۱ درصد پاسخگویان نیز معتقدند اجرای قانون یارانه‌ها باعث افزایش فشار اقتصادی به قشر آسیب پذیر شده است.

پیشنهاد گردهمایی رؤسای جمهوری پیشین ایران

شنیدیم که محمد رضا باهنر، پیشنهاد داده حسن روحانی، بانی گردهمایی رؤسای جمهوری پیشین ایران شود. او در یک برنامه تلویزیونی از این پیشنهادش خبر داد و گفت: «گردهم آمدن رؤسای جمهوری پیشین هر ماه یک بار، در جامعه وفاق ایجاد می‌کند حتی اگر آن‌ها کاری نکنند و تنها یک چای در کنار هم بنوشند. همه دولت‌ها از دولت هاشمی گرفته تا خاتمی و احمدی‌نژاد کار کرده‌اند، هر چند که برخی اوقات یک اشتباه کوچک درخصوص یک موضوع مهم، بزرگ دیده شده است». پیشنهاد نایب رئیس اصولگرای مجلس برای گردهمایی رؤسای جمهوری پیشین در حالی مطرح می‌شود که مسئولان مجلس نهم در جریان برگزاری مراسم تحلیف روحانی از دعوت محمد خاتمی رئیس‌جمهوری پیشین اجتناب کردند.

نامه ۱۹ نماینده مجلس به رئیس سازمان صداوسیما

دست آخر این که هیاهو در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری در جمع رؤسای دانشگاه‌ها ادامه دارد. در این راستا ۱۹ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما خواهان ارائه فرصتی برای منتقدان توافق ژنو برای بحث و بررسی در مورد این توافق شدند. دراین نامه که به امضای نمایندگان عضو جبهه پایداری و نزدیک به دولت قبل رسیده و روز پنجشنبه در مجلس توزیع شد، آمده: «نظر به این که رئیس‌جمهوری محترم در جمع استادان دانشگاه نه تنها آن‌ها را به دلیل عدم دفاع از توافقنامه ژنو به ترسو بودن متهم نموده، بلکه منتقدان این توافقنامه را نیز با ادبیات نامناسب کم سواد خطاب کرده و این سخنان نیز از سیمای جمهوری اسلامی منتشر شده، لذا مقتضی است فرصتی فراهم شود تا منتقدان این توافقنامه که قطعاً حقوق مسلم مردم را مخدوش کرده است با حضور موافقان به بحث و بررسی آن بپردازند.» تقاضای این نمایندگان در حالی مطرح می‌شود که برنامه‌ای چون «دیروز، امروز، فردا» تاکنون چندین بار با دعوت از چهره‌هایی چون محمدجواد لاریجانی و فؤاد ایزدی که در زمره منتقدان توافقنامه هسته‌ای هستند، فضای طرح این انتقادات را فراهم آورده است.

*تهران امروزدلیل شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری

محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه «:شناسنامه» درباره علت شکست خود در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «این دولت عکس‌العمل دولت آقای احمدی‌نژاد است. کسانی که نمی‌خواستند احمدی‌نژاد باشد آمدند و به آقای روحانی رای دادند. به من گفتند داری چیکار می‌کنی؟ گفتم من از انقلاب دفاع می‌کنم نه از خودم، حرف من این است که به انقلاب رای دهید.» غرضی همچنین گفت: «کسی جرات نمی‌کرد به من بگوید کناره‌گیری کن! کسانی که کاندیدا بودند چه برتری نسبت به من داشتند که به من بگویند برو کنار؟ شما اگر به عنوان یک شخصیت سیاسی بیایید و بگویید من به حرف فلانی کناره‌گیری کردم، آیا دیگر جامعه می‌تواند شما را به عنوان شخصیت سیاسی قبول کند؟ این اتفاق در همین انتخابات افتاد و یکی از افراد گفت چون فلانی از من خواسته من از انتخابات کناره‌گیری می‌کنم. این موضوع در صورتی درست است که حزب فرد را معرفی کرده باشد اما این اتفاق نیفتاده بود. آدم سیاسی که بگوید من به توصیه دیگران کار می‌کنم، در کشور جمهوری اسلامی ایران صاحب قدرت سیاسی نمی‌شود.»

آیا مشکل مردم بود و نبود یک مجری است؟

سایت «شفاف» با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی چند شب گذشته رئیس‌جمهور و حواشی پیرامون آن نوشت:‌ تجربه هشت سال دولت احمدی‌نژاد و چندماه اول دولت روحانی نشان داد اصولا مجریان تلویزیونی حاضر به چالش با رئیس‌جمهور آن هم در برنامه زنده نیستند و حجم انتقاداتی هم که به آنها می‌شود از همین روست. اصولا در نظر افکار عمومی عمر حرفه‌ای مجریان مطرح در همین مصاحبه‌های غیر چالشی که مجری سوالات مشخص و تعارف گونه از رئیس‌جمهور می‌پرسد، تمام می‌شود. اصولا آیا افکار عمومی فرقی میان مرتضی حیدری مجری مشهور مصاحبه‌های احمدی‌نژاد با مجریان مصاحبه رئیس‌جمهور قائل است؟

کنایه آیت‌الله جنتی به ثروت یک وزیر؟

آیت‌الله احمد جنتی پنج‌شنبه شب در مجمع نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان که در سالن پیروزی اصفهان برگزار شد بدون نام بردن از اسم کسی گفت: کسانی هستند که هزار میلیارد تومان ثروت دارند و اگر محاسبه کنیم آنها اگر روزی چهل میلیون هم درآمد داشته باشند این میزان می‌شود یا از سوئی دیگر شاهد اتفاق سه هزار میلیاردی هم هستیم یا آن مردی که اکنون زندانی است.

اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان به یک نشریه

در روزهای گذشته هیات نظارت بر مطبوعات با درخواست مدیر مسئول هفته‌نامه «آسمان» که به سردبیری محمد قوچانی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب و از محکومان قضایی فتنه ۸۸ منتشر می‌شود، برای تغییر مجوز این نشریه به روزنامه موافقت شده است. در همین رابطه «جهان» خبر داد که از محل بودجه دیپلماسی عمومی، مبلغ چهار میلیارد ریال به این رسانه اصلاح‌طلب که به زودی با شکل و شمایل یک روزنامه منتشر می‌شود، پرداخت شده است.

*جمهوری اسلامی

* ارتش سوریه با آزادسازی حرم حضرت سکینه(س) از دست تروریست‌ها در منطقه داریا حومه دمشق، اقدام به پاکسازی گسترده در اطراف این حرم مطهر کرد. العالم از محل عملیات ارتش در سوریه گزارش داد: ارتش سوریه در عملیات نظامی خود برای پاکسازی بارگاه حضرت سکینه(س) در منطقه داریا از لوث تروریست‌ها، توانست این محل را تحت کنترل خود در آورد، تروریست‌ها چند روز پیش با چندین موشک این بارگاه را هدف قرار داده بودند که بر اثر آن گنبد و ساختمان آن به شدت آسیب دیده بود. براساس این گزارش، منطقه‌ای که حرم حضرت سکینه(س) در آن قرار دارد، یک نقطه محوری در داریا است و عملیات نظامی در اطراف این حرم ادامه دارد.

* روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار عکس‌هائی از کاخ‌های مجلل شاهزادگان سعودی در کشورهای اروپائی نوشت: هنگامی که در اثر حمله صدام به کویت، این امیرنشین به طور کامل به اشغال عراق درآمد، مقامات و حکام کویتی مجبور شدند پا به فرار بگذارند و پادشاه کویت به عربستان پناه برد و بسیاری از دیگر شاهزادگان و حکام این کشور به کشورهای اروپایی پناهنده شدند، نگرانی شدید مقامات عربستان سعودی را فرا گرفت و برای تهیه مکان و مسکنی امن، به تکاپو افتادند از همین رو بسیاری از شاهزادگان آل سعود در شهرها و کشورهای مختلف اروپایی کاخ‌های مجللی برای خود خریدند تا در صورت حمله احتمالی رژیم صدام به عربستان، از کشورشان فرار کرده و به کاخ هایشان در اروپا پناه ببرند.”گاردین” در گزارش خود ماجرای چگونگی و علت خریداری ۱۶ کاخ و ویلای مجلل به ارزش میلیاردها دلار توسط شاهزادگان رژیم سعودی را شرح داده است.

*قدس
برکناری به خاطر مسلمان شدن!

ابنا: جوزف استافورد، کاردار سفارت آمریکا در سودان پس از گرویدن به دین اسلام، به طور ناگهانی از سمت خود برکنار شد.

دنیا را با یک پاسپورت افغانی گشتم

باشگاه خبرنگاران: سیدمحمد غرضی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه شناسنامه در مورد نام مستعار خود(حیدری) در زمان قبل از انقلاب گفت: من در تهران فراری بودم. یک پاسپورت افغانی خریدم که به نام حیدری بود و با این پاسپورت دنیا را گشتم و به این اسم معروف شدم.

ادعای ۲ میلیارد دلاری ترکیه از ایران

جهان: عزت‌ا… یوسفیان‌ملا یکی از نمایندگان مجلس گفت: درپی کاهش صادرات گاز ایران به ترکیه این کشور از ایران در دادگاه بین المللی شکایت کرده و ایران باید به میزان ۵/۲ میلیارد دلار به این کشور غرامت بدهد.

تندروها سنگ اندازی می کنند

ایرنا: حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه تندروها در کار دولت سنگ اندازی می کنند، گفت: آزاد سازی فضا برای هنرمندان در دستور کار دولت است.

نامه دانشجویان مستقل به رئیس جمهور

جهان: ۶انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای تهران با صدور نامه ای خطاب به روحانی از مسأله صف های طولانی سبد کالا انتقاد کردند.

 اینجا حورالعین وجود ندارد!

ابنا: پس از انفجارهای چند روز اخیر در مناطق جنوبی لبنان که منجر به شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان لبنانی شد، صاحب یک کافی شاپ در بیروت برای جلوگیری از وقوع انفجار انتحاری توسط تکفیری ها، دست به ابتکار جالبی زده‌ است. صاحب این کافی‌شاپ با نصب کاغذی که بر روی آن نوشته شده است: «اینجا حورالعین وجود ندارد… لطفاً خودتان را منفجر نکنید»

مخالفت با انتقال آب ارس به ارومیه

جهان: معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست انتقال آب مجازی به حوضه دریاچه ارومیه را مناسب ندانست، گفت: سازمان محیط زیست با طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه مخالف است.

روستاییان و اینترنت پرسرعت

خبرآنلاین: محمد رضا باهنر نائب رئیس مجلس در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز و فردا، گفت: امروز وقتی به روستاها سر می‌زنیم می‌گویند کاری بکنید اینترنت پرسرعت داشته باشیم و الان سطح مطالبات خیلی عوض شده است.

لغو تحریم صداوسیما

پرس تی وی: یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرد که شرکتهای غیرآمریکایی، می‌توانند خدمات ماهواره‌ای به صداوسیمای ایران ارایه کنند.

درخواست اوباما برای آزادی یک مجرم!

قدس آنلاین: اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار آزادی سعید عابدینی، شهروند ایرانی آمریکایی زندانی در ایران شد. سعید عابدینی شهروند ایرانی-آمریکایی قبل از سال ۱۳۸۵ کلیسای خانگی داشته و در اوایل مهر ماه سال ۹۱ هنگامی که به ایران بازگشت، بازداشت شد.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x