تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مراسم غبار روبی عطرافشانی مزار شهدای گمنام امامزاده محمد(ع) کرج

  • کد خبر : 20729
  • 18 بهمن 1392 - 16:05
مراسم غبار روبی عطرافشانی مزار شهدای گمنام امامزاده محمد(ع) کرج

مراسم گلباران و غبار روبی مزار شهدای گمنام امامزاده محمد(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، مدیر کل بنیاد شهید استان، فرمانده نیروی انتظامی البرز، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، فرماندار کرج و خانواده های معظم و معزز شهدا برگزار شد.

گروه استانی «کمال مهر»؛به مناسبت ایام الله مبارک فجر، مراسم عطرافشانی و غبارروبی ۱۵۷ گلزار شهدای استان البرز عصر دیروز با حضور مسئولان ارشد این استان به صورت نمادین در کرج برگزار شد.در مراسم ویژه‌ای که برای این منظور در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، محمد تقی ایرانی معاون استاندار البرز و فرماندار کرج، سردار علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان البرز، داوود مدیر فلاح مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، حجت‌الاسلام محمد حسین روحی یزدی رئیس ستاد دهه فجر استان البرز و تعدادی از مسئولان ارشد این استان حضور داشتند.آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی،ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: هم اکنون که این بیت النور و در جوار امامزاده محمد(ع) در کنار بیش از ۱۵۰۰شهید هستیم، لفظ شهید آیه ای از نور است و شخصیت و جایگاه شهید یار دین می باشد.

آیت الله حسینی همدانی یادآور شد: شهدا انصار دین می باشند و زمانی که منادی ندا سر داد که چه کسانی به یاری خدا می آیند ایشان بودند که لبیک گویان شتافتند .

وی بااشاره به لشگر عملیات ۱۰سید الشهدا افزود: این لشگر که متعلق به استان البرز می باشد ، غواصان بسیاری را تعلیم داده و تقدیم به نظام نموده است و ساعت ها، هفته ها و ماه ها به صورت شبانه روزی آموزش دیدند که برای دفاع از نظام و انقلاب آماده شوند.

امام جمعه کرج تاکید کرد: جوانانی که غرق در امیال دنیوی خود بوده اند با قرار گرفتن در برهه ای از زمان ، دیدن آموزش های لازم و آگاه سازی در صحنه های نبرد حق علیه باطل شرکت نمودند و شهید شدند.

آیت الله حسینی همدانی ضمن اشاره به قرار گرفتن شهدا در ردیف انبیا و علما تاکید کرد: شهدا علاوه بر داشتن روح عظیم، شفاعت کننده هستند و نزد خدا زنده اند و روزی می خورند و اگر کسی تصور کند که شهدا مرده اند، سخت در اشتباه می باشد.

وی افزود: خداوند در کلام‌الله مجید نوید داده‌اند که شهدا در بارگاه الهی جایگاه رفیعی دارند و پس از انبیا و اولیای خدا و علما، این شهیدان هستند که در نزد پروردگار جایگاه شفاعت دارند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کرج بیان داشت: خداوند می‌فرمایند شهدا زنده هستند، به این دلیل که آثار خون شهدا باقی است و شهدا پس از شهادت هم در زندگی انسان‌ها اثرگذار و اثربخش هستند.

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) گفت: بر اساس آمارها قبور مطهر بیش از یک هزار و ۵۰۰ شهید بزرگوار انقلاب و دفاع مقدس در این گلزار است.

وی افزود: گلزار امامزاده محمد (ع) چهارمین گلزار بزرگ کشور است و یکی از سرمایه‌های اصلی استان البرز به شمار می‌آید.

خطیب جمعه کرج خواستار توجه بیشتر مسئولان به این گلزار شهدا شد و گفت: باید از این سرمایه بزرگ استفاده لازم را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نشر معارف اسلامی و اهل بیت (ع) ببریم که رسیدن به این هدف نیازمند ساماندهی گلزار شهدا امامزاده محمد (ع) و احداث یک مسجد جامع و حوزه علمیه در جوار آستان امامزاده است.

گفتنی است، خانواده های معظم شهدا با حضور در این مراسم از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز و شهرداری کرج به جهت وضعیت نابه سامان گلزار و حتی نبودن محلی درست برای عبور ایشان گله مند بوده و در پایان مراسم شاهد بی اعتنایی مدیر کل بنیاد شهید استان البرز به درخواست خبرنگاران برای مصاحبه بودیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x