تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ماجرای قتل دختر‌ ایرانی در ایتالیا +عکس

  • کد خبر : 20051
  • 15 بهمن 1392 - 11:41
ماجرای قتل دختر‌ ایرانی در ایتالیا +عکس

مهتاب ساوجی، دومین دختر دانشجوی ایرانی است که در فاصله زمانی کوتاهی در خارج از کشور کشته شده است.

کمال مهر: مهتاب ساوجی، دومین دختر دانشجوی ایرانی است که در فاصله زمانی کوتاهی در خارج از کشور کشته شده است.

این بار محل قتل میلان بوده و محل پیدا کردن جسد ونیز. آن هم در یکی از کانال های آبی ونیز.حالا پس از سه روز از پیدا شدن جسد مهتاب، دو همخانه هندی او دستگیر شده اند که به گفته پلیس مضنون به قتل هستند.

مهتاب ۳۱ ساله بود و دو سال پیش برای تحصیل عازم میلان شد تا در رشته هنر و آکادمی بررا درس بخواند. اما ساعت ۱:۳۰ بامداد شنبه و پس از گزارش یک راننده تاکسی، جسدش در یک کانال آبی پیدا شد تا پایانی باشد بر زندگی او.

البته پزشکی‌قانونی بعد از معاینه اولیه اعلام کرد که دو روز از مرگ مهتاب گذشته بوده و جسد حداقل چهارساعت هم روی آب شناور بوده چون زمان کشف جسد، در ریه مقتول آب وجود داشته است.

«الساندرو جولیانو»، رییس پلیس محلی میلان به وب سایت «کوریره میلان» گفته بود: «بررسی های اولیه نشان می دهد ساعت ۱۴روز دوشنبه گذشته مهتاب در آپارتمانش واقع در منطقه «لکو» به قتل رسیده و قاتل یا قاتلان قصد داشتند بعد از ارتکاب این جنایت جسد قربانی شان را در دریاچه بیندازند اما به دلیل ازدحام جمعیت و ترس از برملاشدن اسرار این جنایت جسد را با ترفندی خاص و با استفاده از قطار به منطقه «لیدو» ونیز منتقل کرده و در یک کانال آب انداخته اند.»

پلیس ایتالیا پس از چند روز زوج هندی هم‌خانه این دانشجوی ایرانی را به اتهام قتل بازداشت کرده و آنها ابتدا مدعی‌ شدند هیچ ‌اطلاعی از سرنوشت مهتاب ندارند. اما در تحقیقات بعدی اعتراف کردند جسد او را از میلان به ونیز منتقل کرده‌اند.

زوج هندی زمانی مجبور به اعتراف شدند که پلیس پی برد آنها یک شب قبل از حادثه با مهتاب مشاجره شدیدی داشتند و همسایه‌ها صدای داد و فریاد آنها را شنیده‌اند. آنها اعتراف کردند که جسد مهتاب را به ونیز منتقل کردند اما مدعی شدند در مرگ او نقشی نداشتند و مهتاب به‌دلایل نامعلومی فوت شده ‌است.

این زوج گفتند: «روزی که به خانه آمدیم جسد مهتاب را در اتاقش پیدا کردیم؛ چون خارجی بودیم، ترسیدیم پلیس حرفمان را باور نکند به همین خاطر جسد را داخل چمدانی گذاشتیم و می‌خواستیم به دریاچه بیندازیم اما چون جمعیت آنجا زیاد بود نتوانستیم و جسد را در کانال آب ‌انداختیم. بعد هم به میلان برگشتیم. قتل کار ما نیست.»

وکیل متهمان که قصد دارد موکلانش را از قتل تبرئه کند، مدعی ‌شده مهتاب به‌دلیل مصرف زیاد الکل جان خود را از دست داده ‌است در حالی که پزشکی‌قانونی این ادعا را رد و علت مرگ مهتاب را خفگی عنوان کرده‌ است. مطابق این نظریه مهتاب ابتدا خفه و بعد جسدش به آب انداخته شده ‌است. تحقیقات پلیس نشان داد مهتاب دوروز قبل از حادثه تلفن همراهش را خاموش کرده‌ و در همان زمان با یکی از مقامات آکادمی محل تحصیلش مشاجره کرده  ‌است بنابراین پلیس در حال تحقیق در مورد همه مدارک موجود است. در حال حاضر هم‌خانه‌های مهتاب در بازداشت هستند و تحقیقات از آنها ادامه ‌دارد.

تحقیقات پلیس نشان می دهد که مهتاب در دوسال گذشته که در آپارتمانی در میلان زندگی می‌کرد و فقط با عده‌ محدودی از دوستان خود رفت‌وآمد داشته و مورد مشکوکی هم در پرونده او دیده نشده است.

خانواده مهتاب ساوجی پس از مرگ او از طریق دوستانش از این اتفاق با خبر شده اند و منتظر روشن شدن تحقیقات پلیس در زمینه قتل مهتاب هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

مجله مهر:

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x