تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

دستورات ویژه مسئولان دولتی پس از تذکر رهبر انقلاب درباره حفظ درخت ها/شکایت دولت از تیتر روزنامه وطن‌امروز

  • کد خبر : 19796
  • 15 بهمن 1392 - 6:46
دستورات ویژه مسئولان دولتی پس از تذکر رهبر انقلاب درباره حفظ درخت ها/شکایت دولت از تیتر روزنامه وطن‌امروز

شکایت بیش از هزار کارگر ازمرتضوی و زنجانی،مجوز دولت برای حقوق و مزایای کارمندان وزارتخانه ادغامی،دلیل بی‌اعتمادی به آمریکا ،ظریف و اشتون در جشنواره تجسمی فجر و …از جمله خبر ویژه های برخی روزنامه های سه شنبه هستند که میتوانید از اینجا بخوانید.

 

 

کمال مهر؛


*خراسان


دستورات ویژه مسئولان دولتی پس از تذکر رهبر انقلاب درباره حفظ درخت ها

بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، پس از تذکرات رهبر انقلاب مبنی بر قدر دانستن باغات و درخت های تهران و حفظ این ثروت های ملی، دستورات مهمی از سوی برخی مسئولان مهم و ارشد دولتی در این خصوص صادر شده است که از جمله آنها توقف صدور برخی مجوزها و تعمیم این دستور به برخی دیگر از استان های دارای باغ های موجود در حریم شهری همچون استان البرز بوده است.

مجوز دولت برای حقوق و مزایای کارمندان وزارتخانه ادغامی

بر اساس ابلاغیه معاون اول رییس جمهور به وزیر صنعت، با توجه به ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی، برای هماهنگی در حقوق و مزایای کارمندان رسمی و پیمانی وزارتخانه بازرگانی، پرداخت فوق العاده های موضوع بندهای ۵ و ۶ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری به کارمندان وزارت بازرگانی سابق به میزانی که حقوق و مزایای آنان با حقوق و مزایای کارمندان وزارت صنایع تطبیق پیدا کند، مجاز اعلام شده است.

*ایران

دروغ پردازی درباره سبد کالا

خبر اول این که این روزها انتقاد به نحوه توزیع سبد کالا به تیتر نخست رسانه‌های منتقد دولت تبدیل شده حال آنکه این تدبیر دولت برای کنترل فشار ناشی از تورم بر اقشار آسیب پذیر است و اگر در اجرا دچار مشکل شده نباید کلیت آن را زیر سؤال برد، اما انتقادهایی که از تریبون‌های رسمی و غیررسمی مطرح می‌شود نه تنها مرز اخلاق که مرز واقعیت را هم در نوردیده و تا «کشته سازی» هم پیش رفته. کما اینکه یکی از رسانه‌ها دیروز از «مرگ پیرمرد ۶۰ ساله در محل توزیع سبد کالا» خبر داده بود. این خبر به گونه‌ای تنظیم شده بود که گویی این مرد در صف توزیع سبد کالا روبه‌روی یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کرمانشاه جان باخته. در حالی که سردار کریم کشوری فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به مهر گفته بود که مرگ این مرد ارتباطی به ازدحام جمعیت نداشته و او که در فاصله معنا‌داری نسبت به صف توزیع کالا قرار داشته به گواه پلیس و پزشکان به دلیل ایست قلبی درگذشته است.

فرار خاوری از کانادا به امریکای جنوبی

خبر دیگر این که پلیس کانادا پس از ۲۹ ماه اقامت محمودرضا خاوری رئیس وقت بانک ملی که گفته می‌شود پشتیبان ارزی تشکیلات امیر منصور آریا برای دریافت تسهیلات مالی از بانک‌ها بوده، اعلام کرد این متهم فراری، از کانادا به امریکای جنوبی گریخته است. سرهنگ مسعود رضوانی رئیس پلیس بین‌الملل که می‌گفت خروج خاوری از کانادا و فرارش به یکی از کشورهای امریکای جنوبی یا حوزه کارائیب تأیید نشده است، به مهر گفت: قصد داریم علاوه بر کانادا در صورتی که این فرد به کشورهای دیگری فرار کرده باشد، فضای بین‌المللی را برایش ناامن کنیم تا احساس ناامنی و خطر کند. «اعلام قرمز» برای خاوری صادر شده است و پلیس‌های عضو اینترپل مسئول پیگیری این موضوع و دستگیری متهم فراری هستند.

شکایت بیش از هزار کارگر ازمرتضوی و زنجانی

شنیدیم که بیش از هزار کارگر کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی کشور از سعید مرتضوی رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی و بابک زنجانی به دادسرای کارکنان دولت شکایت کردند. البته شکوائیه این کارگران تنها متوجه مرتضوی و زنجانی نیست بلکه چنان که خلیل بهرامیان، وکیل مدافع این کارگران به ایرنا خبر داده در این شکوائیه از معاون مالی سابق سازمان تأمین اجتماعی، اعضای هیأت مدیره سابق این سازمان و تمامی نمایندگان مجلس که از مرتضوی کارت هدیه و پول دریافت کرده‌اند، شکایت شده است. شکایتی که اتهامات مطرح در آن خیانت در امانت و کلاهبرداری است. پیشتر سه وکیل دادگستری و جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار نیز به عنوان بیمه شدگان تأمین اجتماعی از مرتضوی شکایت کرده بودند. این شکایت‌ها در حالی مطرح می‌شود که پرونده گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تأمین اجتماعی نیز در دادستانی تهران اعلام وصول شده و در جریان رسیدگی قرار دارد.

«آسمان» روزنامه و «انتخاب» فیلتر شد

دست آخر این که هفته‌نامه «آسمان» در جلسه روز گذشته هیأت نظارت بر مطبوعات، از هفته‌نامه به روزنامه تغییر وضعیت داد. به گزارش ایسنا، این درخواست مدتی پیش ارائه شده بود و هیأت نظارت بر مطبوعات مجوز روزنامه‌ آسمان را به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی عباس بزرگمهر صادر کرد. محمد قوچانی، سردبیری این روزنامه را برعهده خواهد داشت‌.مدیر مسئول سایت انتخاب گفت که این سایت به دلیل انتشار نامه دوم صادق زیباکلام به حسین شریعتمداری فیلتر شده است.گفتنی است مدیرمسئول روزنامه وطن امروز هم که به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود پس از تفهیم اتهام با قرار وثیقه آزاد شد.

*تهران امروز

دلیل بی‌اعتمادی به آمریکا

مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یادمان نمی رود در دوران به اصطلاح اصلاحات، ‌آقای خاتمی رئیس جمهور وقت در مصاحبه با سی ان ان، آنچنان از آمریکایی‌ها به عنوان پیروتن‌ها تعریف کرد و ادبیات خود را کاملا عوض کرد و خواهش کرد که این دیوار بی اعتمادی که درست شده است برداشته شود. وی گفت: آن موقع دمکرات‌ها بر سر کار بودند و آقای کلینتون نه تنها پاسخ مثبت نداد، بلکه آنها فهرست تحریم‌ها را تایید و اضافه کردند.

نبوی افزود: یعنی یک تجربه آن زمان هست که آن ادبیات و نوع مواجهه عوض شد و اینجا طرفداران دو آتشه اصلاحات گفتند ما باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم که پاسخ آن زمان کلینتون افزایش تحریم‌ها بود، بعد هم که بوش پسر بر سر کار آمد،‌ همان زمان که آقای خاتمی اینجا با ادبیات بسیار نرم صحبت می کرد، گفت ایران محور شرارت است.

دفتر حزب منحله مشارکت مجددا پلمب شد

در پی فک پلمب غیرقانونی دفتر مرکزی حزب منحله مشارکت، روز گذشته دادستانی تهران بار دیگر دفتر این حزب منحله را پلمب کرد. احزاب منحله مشارکت و مجاهدین پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ به دلیل اقدامات ضد امنیتی از سوی نهادهای قضایی، منحل اعلام شدند و دفاتر این احزاب پلمب شد. اما در تاریخ ۲۹ دی ماه خبری مبنی بر فک پلمب دفتر حزب مشارکت منتشر شده بود اما روز گذشته مجددا دادستانی تهران دفتر این حزب را پلمب کرد.

شکایت دولت از تیتر روزنامه وطن‌امروز

در پی شکایت یک نهاد دولتی از ۱۰ گزارش، یادداشت و تیتر «وطن‌امروز» مدیرمسئول این روزنامه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. در این ۱۰ مورد، در اقدامی جالب توجه، گزارش «سقوط آزاد بورس» نیز به چشم می‌خورد که یک گزارش خبری است درباره رکوردزنی افت شاخص بورس در روز ۲۲ دی ماه! همچنین تیتر «هولوکاست هسته‌ای» و چند یادداشت از حسین قدیانی و چند گزارش اقتصادی و سیاسی دیگر نیز از جمله مواردی است که این نهاد دولتی علیه آنها شکایت کرده است.

علت استعفای نجفی چه بود؟

روزنامه شهروند درباره دلیل استعفای محمد علی نجفی نوشت: در میان تمام اخبار و شایعاتی که درباره دلایل کناره‌گیری محمدعلی نجفی مطرح می‌شود، این شایعه که نقطه شروع ماجرا به گزارشی بازمی‌گردد که از سوی یک «آشنا» در نهاد ریاست‌جمهوری درباره عملکرد نجفی تهیه شده، در برخی محافل به گوش می‌رسد؛ گزارشی که عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را در ۱۰۰روزه ابتدایی شروع به کار دولت یازدهم زیر سوال برده است. ظاهرا عملکرد ضعیف نجفی در سازمان میراث فرهنگی و همچنین محتوای گزارش آشنا در مورد عملکرد وی موجب تکدر نجفی و دلسردی او شده است.

*جمهوری اسلامی

* خبرگزاری “رویترز” از امیدواری فرانسه به ایجاد فرصت‌های تجاری در ایران در پی برداشته شدن تحریم‌ها خبرداده است. به گزارش رویترز، “پی یر موسکویچی”، وزیر امور مالی فرانسه می‌گوید: درصورت برداشته شدن تحریم‌ها، کشورش فرصت‌های اقتصادی مهمی را در ایران پیش روی خواهد داشت؛ اما نخست باید تهران با حسن‌نیت، پایبندی خود به تعهدات هسته‌ایش را ثابت کند. وی با اشاره به سفر هیأت تجاری فرانسوی به ایران، گفت پیام این سفر آن است که درصورت بهبود شرایط، فرصت‌های اقتصادی قابل توجهی برای فرانسه در ایران وجود خواهد داشت.

* هیلاری کلینتون با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هم صدا شده و با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت کرده است. روزنامه “لس آنجلس تایمز” در این زمینه می‌نویسد، وی با فرستادن نامه‌ای برای رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا، نوشته: “اکنون که بالاخره مذاکرات جدی جریان پیدا کرده، ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا به سنجش این امر بپردازیم که آیا آن‌ها می‌توانند به سوی یک راهکار همیشگی پیش روند یا خیر”. وی افزود: وضع تحریم‌های جدید، به روند دیپلماتیک که برای برقراری آن بسیار زحمت کشیده شده، آسیب وارد می‌کند.

*قدس
سفیر اردن در راه تهران

فارس: برخی منابع سیاسی اردنی از قصد وزارت خارجه این کشور برای تعیین سفیر خود در ایران در آینده نزدیک خبر دادند و گفتند؛ اردن قصد دارد «احمد الجوارنه» را به عنوان سفیر خود در تهران تعیین کند.

ظریف و اشتون در جشنواره تجسمی فجر

ایرنا: کاریکاتور سیاستمداران جهان همچون محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از روز گذشته در موسسه صبا روی دیوار رفت.

عمل زیبایی قذافی بدون بیهوشی

مهر: لایسیا ریبرو یک جراح برزیلی در یک فیلم مستند انگلیسی فاش کرده است که معمر قذافی به علت نگرانی از کشته شدن، بدون مواد بیهوش کننده تحت عمل جراحی زیبایی قرار می گرفت.

انحلال پلیس قضایی اشتباه بود

فرارو: علی یونسی مشاور رئیس جمهور و دادستان اسبق تهران در پاسخ به این پرسش که چرا پلیس قضایی نداریم؟گفت: انحلال پلیس قضایی یک اشتباه بزرگ مدیریتی بود، در حالی که قوه قضاییه به یک پلیس کاملاً تخصصی و در اختیار نیازمند است. پلیس قضایی به دلیل دانش قضایی و پلیسی و حرفه ای می تواند به عدالت و قانون اقدام کند.

شکایت هزار کارگر از مرتضوی و زنجانی

ایرنا: بیش از یکهزار کارگر کارخانه‌ها و شرکتهای تولیدی کشور از سعید مرتضوی رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی و بابک زنجانی به دادسرای کارکنان دولت شکایت کردند.خلیل بهرامیان وکیل مدافع نمایندگان کارگرانی که علیه مرتضوی و زنجانی شکایت کرده‌اند، گفت: در این شکواییه علاوه بر مرتضوی و زنجانی، از معاون مالی سابق سازمان تامین اجتماعی، اعضای هیأت مدیره سابق این سازمان و تمامی نمایندگان مجلس که از مرتضوی کارت هدیه و پول دریافت کرده اند، شکایت شده است. وی افزود: در شکواییه تنظیم شده از نامبردگان به اتهام خیانت در امانت، دارا شدن غیرعادلانه و کلاهبرداری شکایت شده است.

اعلام زمان دادگاه خاوری

ایسنا: قاضی ناصر سراج گفت که دادگاه رسیدگی به اتهامات محمودرضا خاوری تا قبل از شروع سال ۹۳ برگزار می‌شود. وی در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه پلیس کانادا اعلام کرده که محمودرضا خاوری از کانادا به یکی از کشورهای آمریکای جنوبی متواری شده است، گفت: از طریق رسانه‌ها از این موضوع مطلع شدم.

انتقاد مفتی جهاد نکاح از بوی بد ریاض

مشرق: محمد العریفی، مبلغ وهابی معروف و صاحب نخستین فتوای جهاد نکاح از انتشار بوی بد در مناطق شرقی پایتخت عربستان سعودی در ساعات پایانی شب انتقاد کرد و در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ای ساکنان شرق پایتخت! آیا بوی بد و غیر قابل تحملی را که از چند هفته پیش، شب ها در شرق ریاض به مشام می رسد، حس کرده اید؟! این بو از کجا می آید؟ و چه کسی باید آن را برطرف کند؟!»

ساخت مستند شهید مطهری 

فارس: محمد زنگنه مدیر امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری پس از بازگشت از سفر یک ماهه به کشور اندونزی، از تولید نخستین مجموعه مستند استاد خبر داد و گفت: می‌خواهیم شخصیت ایشان را از دید فرا ملی به دوستداران اصلاح جوامع بشری معرفی کنیم.

عصبانیت اوباما از شبکه صهیونیستی

قدس آنلاین: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جریان یک مصاحبه اختصاصی با تلویزیون فاکس نیوز که به حمایت از رژیم صهیونیستی شهره است، این شبکه تلویزیونی را متهم به بزرگنمایی مشکلات کرد و گفت: این شبکه تلویزیونی به مشکلات دامن می زند.

نامه زنان سعودی به یک مفتی

مشرق: تعدادی از زنان فعال در زمینه حقوق بشر در عربستان سعودی با فرستادن نامه ای به دفتر شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی ارشد این کشور خواستار رفع ممنوعیت رانندگی زنان شدند.

توصیه ظریف به کری

ایرنا: یک مقام آگاه گفت: وزیر خارجه ایران در حین ملاقات با همتای آمریکایی خود به جان کری یادآور شده که در صحبتهای خود باید به متن توافق ژنو استناد کرده و بدون مبنا «فکت شیت» صادر نکند.

تمایل وزارت خارجه برای یک پرونده 

ایران هسته ای: کارشناسان مطلع از تلاش وزارت خارجه برای در اختیار گرفتن پرونده حقوق بشر خبر داده وگفته اند که دولت و بویژه وزارت خارجه مایل است در کنار پرونده هسته‌ای مدیریت پرونده حقوق بشر را هم بر عهده بگیرد. به گفته این کارشناسان این درخواست از جانب سطوح عالی دولت حمایت می شود.

نشست سه جانبه ایران،سوئیس و سوریه 

ایرنا: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه گفت: نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، سوئیس و سوریه برای تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه به این کشور امروز در تهران برگزار می شود.

جزییات بیشتر از یک دیدار

مهر: یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار وزرای آمریکا و ایران گفت: جان کری وزیر خارجه آمریکا در ملاقات با وزیرخارجه ایران گفته که دولت آمریکا به اجرای تحریمهای موجود ادامه خواهد داد!

وزیر خارجه سوئد در اصفهان 

فردا: وزیر خارجه سوئد که برای دیدار با مقامات کشورمان به ایران سفر کرده است در اصفهان به سر می‌برد.
وی در اولین روز سفر خود برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری ایران راهی اصفهان شد و امروز در تهران با مقامات ارشد کشورمان دیدار می‌کند.

توضیح مرکز تحقیقات سرطان بر یک خبر

با عنایت به مطلبی که در آن روزنامه مورخ ۱۳/۱۱/۹۲ پیرامون مصاحبه پروفسور محمد اسماعیل اکبری (رئیس مرکز تحقیقات سرطان)، تحت عنوان (رئیسی که حرفش را پس گرفت!) درج نموده بودید به اطلاع می‌رساند: این گفته که «دکلهای تلفن همراه سرطانزا هستند» اصلاً در مصاحبه‌های ایشان نبوده و تنها از بد اخلاقی بعضی از رسانه‌ها و جراید نشأت گرفته بوده است. همچنین تکذیبیه چند روزی است که در سایت مرکز تحقیقات سرطان موجود است. (crc.sbmu.ac.ir)

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x