تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اعزام یگانهای مهندسی سپاه گیلان به مناطق آسیب‌دیده از اولین ساعات بارش برف

  • کد خبر : 19803
  • 15 بهمن 1392 - 6:55
اعزام یگانهای مهندسی سپاه گیلان به مناطق آسیب‌دیده از اولین ساعات بارش برف

فرمانده سپاه گیلان با اشاره به آسیب‌های ناشی از بارش سنگین برف در این استان گفت: تمامی دستگاه‌های سنگین مهندسی و تعدادی ماشین های کمکی موجود در سپاه جهت امداد رسانی به مناطق مختلف اعزام شدند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی کمال مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج، سردار هامون محمدی فرمانده سپاه قدس گیلان درخصوص وضعیت این منطقه و نحوه کمک رسانی به اسیب دیدگان ناشی از بارش سنگین برف، اظهار کرد: با توجه به این که از روز پنج شنبه بارش برف در استان شروع شد و پیش بینی ها از سنگین بودن بارش خبر می داد، نیروهای سپاه و بسیج در کنار سایردستگاه های استان بصورت آماده باش درآمدند و با آغاز بارش گردان ها و معاونت مهندسی و نیز نواحی استان به مناطق اعزام شدند و تمام ظرفیت های موجود در سپاه به این امر معطوف گردید.
* کار انتقال مردم از مناطق صعب العبور در حال انجام است
محمدی در ادامه با بیان این که تمامی دستگاه های سنگین مهندسی و تعدادی ماشین های کمک دار موجود سپاه جهت امداد رسانی به مناطق مختلف اعزام شدند، ادامه داد: انتقال آرد به نانوایی ها، کمک به بیماران، انتقال زنان باردار و نیز انتقال مردم از مناطق صعب العبور توسط نیروهای سپاه در حال انجام است.
* ۳۰دستگاه مهندسی و ۷۰ خودرو سپاه و بسیج در منطقه فعالند
وی افزود: علاوه بر این ها حدود ۳۰ دستگاه مهندسی سپاه در مناطق در حال کار هستند و ۷۰ خودروی کمکدار و شاسی بلند نیز کار امدادرسانی و انتقال مردم را انجام می دهند.
فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با بیان این که نیروهای بسیجی و پاسدار این سپاه هم اکنون بصورت شبانه روزی مشغول بازگشایی راه ها و امدادرسانی در منطقه هستند، اظهار داشت: بحمدالله کار بازگشایی خیلی از معابر با تلاش شبانه روزی همکاران و نیز سایر نیروهای امدادی صورت گرفته و بطوری که برخی از مسیرها تا ساعت ۵ بامداد امروز درنتیجه تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی بازگشایی شد.
* ۳ منطقه از استان با حدود بیش از ۲ متر برف وضعیت خوبی ندارند
وی با اشاره به این که وضعیت در سه منطقه از استان نامناسب است، ادامه داد: منطقه رودسر که در حوزه مشترک شرق گیلان و غرب مازندران است و منطقه صومعه سرا در محدوده حاشیه مرداب انزلی، آب کنار، کپورچال و تولمات نقاط دارای مشکل هستند که در این مناطق بین ۲ متر و بیست سانت تا ۲ و نیم متر برف باریده است.
سردار محمدی ادامه داد: وضعیت برق و گاز در منطقه هم در برخی نواحی دچار مشکل است، یعنی گاز با افت فشار روبه رو است و برق هم در برخی روستاهای صعب العبور به علت افتادن درختان در اثر سنکینی برف روی کابل ها یانتقال برق قطع شده است.
* وضعیت در منطقه در حال بهبودی است
وی با بیان این که با گذشت زمان چند ساعت از بارشها وضعیت در منطقه در حال بهبودی است، گفت: ستاد مدیریت بحران سپاه استان به مسئولیت بنده به طور داوم در حال رصد وضعیت است و فعالیت ها تا رفع مشکلات بصورت شبانه روزی ادامه پیدا خواهد کرد.
فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به این که نواحی و رده های مختلف سپاه استان دستگاه های خود را برای این امر وارد منطقه کرده اند، ادامه داد: سپاه ناحیه رودسر، قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) مستقر در این شهر، تیپ تکاور نیروی زمینی در ناحیه املش و سیاهکل، سپاه ناحیه شفت، لشکر عملیاتی ۱۶ قدس از صومعه سرا، رشت و فومن، سپاه ناحیه لاهیجان و واحدهای مهندسی و آماد پشتیبانی سپاه استان به طور مستمر در عملیات امداد رسانی حضور دارند.
وی گفت: ۷۰ دستگاه خودرو، ۱۰ دستگاه لودر، ۵ دستگاه بولدورز، ۲ دستگاه برف روب، ۲ دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه گریدر و ۲ دستگاه اتوبوس و مینی بوس توسط یگان‌های سپاه در منطقه درحال به کارگیری است.
* آموزش بسیجیان برای وصل کردن ریگراتورهای گاز منازل
سردار محمدی از آموزش تعدادی از بسیجیان توسط بسیجیان شرکت گاز استان برای وصل ریگراتورهای گازی که در افت فشار گاز قطع می شوند خبر داد و افزود: این بسیجیان سر هر کوچه و خیابان حاضر هستند تا زمانی که گاز دوباره وصل می شود بتوانند به مردم برای وصل ریگراتورها کمک کنند.
* استفاده از توان مردمی بهترین راه مقابله با این گونه حوادث
فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به این که نمی توان به خاطر تنها این که ممکن است هر چندسال یکبار در استان چنین برفی بیاید دستگاه های تخصصی این امر را به تعداد لازم خریداری کرد، افزود: باید فرهنگ سازی و نیز استفاده از توان مردمی را برای حل این معضلات وارد صحنه کرد، چرا که در هر روستا حداقل چند تراکتور وجود دارد و هرکدام می توانند با اضافه کردن یک امکانات ساده برف روبی را انجام دهند راه های فرعی را با سرعت زیاد بازگشایی کنند که این نیاز به حمایت دولت و فرهنگ سازی در مردم دارد، یعنی دولت بازگشایی راه های اصلی و مردم بازگشایی راه های فرعی را به عهده بگیرند تا سرعت امدادرسانی چند برابر شود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x