تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

غربی‌ها از تعطیل بودن اول فوریه بی‌خبر بودند؟

  • کد خبر : 19497
  • 14 بهمن 1392 - 7:16
غربی‌ها از تعطیل بودن اول فوریه بی‌خبر بودند؟

موعد پرداخت نخستین قسط هشت گانه ایران به تعطیلی آخرهفته غربی‌ها خورد و واریز این مبلغ به ۲ روز بعد موکول شد، نکته‌ای که اینجا باید مدنظر قرار گیرد این است که آیا واقعا طرف غربی از تعطیلی اول فوریه بی اطلاع بود و اینکه کاش طرف ایرانی نیز نگاهی به تقویم می‌انداخت.

 

 

خبرگزاری فارس: غربی‌ها از تعطیل بودن اول فوریه بی‌خبر بودند؟

 

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل کمال مهر، دیروز، شنبه، اول فوریه (۱۲ بهمن) موعد پرداخت نخستین قسط ۸ گانه ایران بر اساس توافق هسته‌ای ژنو برای آزادسازی ۴.۲ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده ایران بود.

قسطی که پرداخت آن به روزهای تعطیل آخرهفته غربی‌ها خورد و پیش از این هم احتمال می‌رفت که این قسط در روز دوشنبه، سوم فوریه، نخستین روز کاری بانک‌های غربی در هفته پرداخت شود.

این نکته جایی بسی تامل دارد که آمریکا و متحدانش که برای اجرایی شدن توافق‌ها بسیار دقیق هستند و برای هر کاری برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ای دارند و تا اعلام رسمی آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر اجرای تعهدات ایران، لغو رسمی تحریم‌ها را آغاز نکردند، از اینکه اول فوریه با روز تعطیل مقارن بوده است، بی‌خبر بودند؟

هرچند سید عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد ایران در این مذاکرات از واریز شدن این قسط خبر داد اما نکته‌ای که در سخنان وی نیز دیده می‌شد این بود که با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه، عملیات بانکی از روز دوشنبه صورت می‌گیرد.

در اینجا این سوال مطرح می‌شود که وقتی عملیات بانکی از روز دوشنبه صورت می‌گیرد، پس چگونه پول ایران به حساب بانک مربوطه در سوئیس واریز شده است؟ یعنی غربی‌ها یک روز زودتر پول را واریز کرده‌اند؟ که این امر با توجه به شناخت نسبت به طرف غربی بعید به نظر می‌رسد.

امروز مدیرعامل بانک کشاورزی اعلام کرد که این رقم به دلیل تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در کشور سوئیس روز دوشنبه آزاد می‌شود و به حسابی که قابل انتقال است واریز خواهد شد.

بهتر است که نمایندگان ایران در این مذاکرات به عنوان حامیان حقوق و مدافعان عزت ایران، تمامی نکات، هرچند کوچک را مدنظر گرفته و به سادگی از آن عبور نکنند.

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x