تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

الگوبرداری روحانی تدبیر گرا از احمدی نژاد عدالت محور

  • کد خبر : 19716
  • 14 بهمن 1392 - 14:44
الگوبرداری روحانی تدبیر گرا از احمدی نژاد عدالت محور

درحالیکه منتقدان دولت احمدی نژاد اقدامات او را گداپروری می دانستند که اکنون همان رفتارها را انجام میدهند.

الگوبرداری روحانی تدبیر گرا از احمدی نژاد عدالت محور

به گزارش گروه اقتصادی کمال مهر: «ما امکان تامین مردم در حد متوسط را داریم، نه به عنوان صدقه خورى و گداپرورى، بلکه باید انسان هایى بسازیم که درس بخوانند، کار کنند و خود را تامین کنند.» اینها سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۵سال پیش است.

هاشمی رفسنجانی در سال ۸۷ در «دومین سمپوزیوم بین المللى ایران ۱۴۰۴» از گداپرورى و اقتصاد صدقه پرورى انتقاد کرده بود. وی در اردیبهشت همان سال نیز گفته بود: «ساختن اقتصاد کشور با شیوه گداپروری جواب نمی‌دهد و باید در عرصه تولید قدم‌ های مهم و اساسی برداریم.»

از آن زمان بود که سیل انتقادات مبنی بر گداپروری احمدی نژاد و دولت او به سوی وی روانه شد. یارانه های نقدی تنها گام اول گداپروری احمدی نژاد تلقی می شد ولی این انتقادات زمانی اوج گرفت که در سال گذشته مردم برای خرید مرغ صف های طولانی تشکیل دادند. حتی خبرها حاکی از کشته شدن یک زن در صف های طولانی مرغ بود. در آن حادثه پنج زن که در صف مرغ بودند به‌دلیل ازدحام جمعیت با کولر گازی برخورد کرده و دچار برق‌گرفتگی شدند.

صف های طولانی مرغ در زمان احمدی نژاد

اما اکنون آن مردی که به گفته منتقدان “گداپروری ” می کرد رفته است و منتقدان مدیریت را در دست گرفته اند. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، انتظار می رفت مهر پایانی بر روی این رفتارها زده شود؛ به خصوص آنکه رییس دولت یازدهم در تبلیغات انتخاباتی خود بارها تاکید کرده بود که که گداپروری در شان مردم نیست. اما ناگهان ۱۰۰روز بعد ورق برگشت.

ماجرا از آنجا شروع شد که سه‌ماه پیش و در جریان ارائه گزارش صد روزه رئیس‌جمهور به مردم، طرح توزیع سبد کالا مطرح کرد و از آن به عنوان هدیه دولت به مردم سخن گفت. هدیه ای که به تنها قشر خاصی از مردم که کارمندان دولتی نیز جزء همان ها بودند، تعلق گرفت. کسانی که زمانی خود منتقد احمدی نژاد و رفتارهایش بودند اکنون تصمیماتی در سطح کلان می گیرند که نه تنها الگوبرداری از  احمدی نژاد است بلکه تبعیض را نیز در دل خود جای داده است!

صف طولانی دریافت سبد کالادر دولت تدبیر و امید

اما نکته وقتی تامل برانگیزتر می شود که در دولت دهم، مردم بدون ثبت نام و استعلام از سامانه خاصی می توانستند از تسهیلات دولت برخوردار شوند اما در دولت یازدهم به ناگهان کارگران، زحمت کش ترین قشر جامعه از دریافت سبد کالا محروم می شوند ولی کارمندان دولت به راحتی می توانند آن را دریافت کنند.

سوال اینجاست که اگر پرداخت یارانه نقدی و توزیع سیب زمینی و اقلام مصرفی مردم کار بدی است و نام آن را گدا پروری می گذارند پس چرا امروز که مدیریت در دست منتقدان دیروز افتاده است همان روش را ادامه می دهد.
اما اگر این روشها مدبرانه بود، پس چرا ناجوانمردانه احمدی نژاد را مورد نقد و اتهام قرار می دادند؟!

کد مطلب: ۳۰۶۷۳۰
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x