تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مصاحبه مجدد برای پذیرش پذیرفته‌شدگان بورس به سبک دولت اعتدال

  • کد خبر : 19060
  • 12 بهمن 1392 - 14:07
مصاحبه مجدد برای پذیرش پذیرفته‌شدگان بورس به سبک دولت اعتدال

پس از اعلام قبولی به داوطلبان بورسیه وزارت علوم و ارایه تعهدهای مالی داوطلبان به این وزارتخانه و ابلاغ حکم اولیه، با تغییر مدیرکل بورس ورق برگشت و اعلام شد که پذیرفته‌شدگان باید برای پذیرش مصاحبه مجدد بدهند.

 

خبرگزاری فارس: مصاحبه مجدد برای پذیرش پذیرفته‌شدگان بورس به سبک دولت اعتدال

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه کمال مهر، سالیانه با در نظر گرفتن اعلام نیاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و پس از تامین اعتبارات لازم در وزارت علوم برای ثبت‌نام بورس فراخوان صادر شده و پس از طی مراحل و تشریفات اداری شورای بورس وزارت علوم و کسب امتیازات لازم توسط متقاضیان، اسامی پذیرفته شدگان اعلام می‌شود، امسال پس از اعلام اسامی حاشیه‌ای گریبان این افراد را گرفت.

سوم شهریور ماه امسال بود که طی دستورالعملی از سوی جعفر توفیقی سرپرست وقت وزارت علوم صدور ابلاغ بورس و اعلام موافقت با بورس تا اطلاع ثانوی تعلیق شد، با فشار رسانه‌ها تعلیق بعد از مدتی تمام شد و طی ایمیلی به داوطلبان شرایط پذیرش یا عدم پذیرش آنها اعلام و برای داوطلبان پذیرفته شده حتی حکم اولیه نیز صادر شد.

با اعلام قبولی به داوطلبان از آنها خواسته شد تا ضمن استعفا از محل کار، تعهدهای مالی خود را به وزارت علوم ارایه دهند و داوطلبان نیز ضمن استعفا از محل کار خود تعهدهای لازمه را به وزارت علوم ارایه دادند، این در حالی است که یکباره با تغییر مدیرکل بورس وزارت علوم ورق برگشت و از داوطلبان پذیرفته شده درخواست شد که در مصاحبه مجددی شرکت کنند.

جالب اینجاست که در مصاحبه‌های جدید تعدادی از پذیرفته‌شدگان قبلی که از محل کار خود به درخواست وزارت علوم استعفا داده و تعهدات خود را به وزارت علوم ارایه داده و حکم اولیه هم برای آنها صادر شده است، مردود اعلام شدند.

یکی از داوطلبان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تأکید براینکه برای وی حکم اولیه بورس نیز صادر شده است، گفت: مصاحبه ما در زمان مدیرکل قبلی وزارت علوم بود اما این مصاحبه در دولت یازدهم و با سرپرستی آقای توفیقی صورت پذیرفته است و دلیلی ندارد که وزارت علوم بخواهد سیاسی عمل کند.

وی ادامه داد: مشکل اینجاست که حتی دلیل مصاحبه مجدد را هم بیان نمی‌کنند و حتی اجازه نمی‌دهند در زمان مصاحبه داوطلبان یکدیگر را ببینند، مصاحبه فردی را ساعت ۹ می‌گذارند و دیگری را ساعت ۱۰ درحالی که طول مدت مصاحبه حداکثر ۱۵ دقیقه است.

این داوطلب افزود: این روند پذیرش بورس بازی با زندگی ماست، ما سال‌ها زحمت کشیده‌ایم تا به این مرحله برسیم و این نوع عملکرد سیاسی منصفانه نیست. ما به درخواست وزارت علوم از محل کار خود استعفا دادیم و الان شرایط مناسبی نداریم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x