تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

وبسایت آموزشی کورسرا (coursera) ، از دسترس کاربران ایرانی خارج شد!

  • کد خبر : 18672
  • 11 بهمن 1392 - 7:34
وبسایت آموزشی کورسرا (coursera) ، از دسترس کاربران ایرانی خارج شد!

وبسایت آموزشی کورسرا (coursera) که چندین میلیون دانش پژوه در سرتاسر دنیا دارد، ارائه خدمات به دانش پژوهان ایرانی را متوقف می کند.

به گزارش کمال مهر ؛  کورسرا یکی از وبسایت‌های آموزش آزاد روی اینترنت است که در کمتر از دو سال توانسته حدود شش میلیون دانش‌پذیر را جذب کند.
این وبسایت در همکاری با دانشگاه‌ها و موسسات علمی و تحقیقاتی معتبر، صد ها دوره آموزش از راه دور روی اینترنت ارائه می‌کند؛دوره‌هایی به ویژه در حوزه فیزیک، مهندسی، علوم انسانی، دارو، زیست‌شناسی، علوم اجتماعی، ریاضیات، بازرگانی و علوم رایانه.
این سایت در ایران نیز کاربران زیادی داشته که می¬توانند بدون صرف هزینه در کلاس¬های آموزشی که توسط بهترین دانشگاه¬ها و اساتید دنیا شرکت کنند.
این وبسایت اعلام کرده که مقررات صادراتی آمریکا، برخی از خدمات از جمله ارائه آموزش اینترنتی را برای کشورهای تحریم‌شده از جمله ایران، کوبا، سودان و سوریه منع کرده است.
شعار کورسرا این است که آموزش عالی را در اختیار هر کس در هر جای جهان بگذارد؛ “بدون محدودیت”.
اما با اعلام محدودیت اخیر برای کاربرانی که از کشورهای تحریم‌شده وارد این وبسایت می‌شوند، کورسرا در این باره “ابراز تاسف عمیق” کرده که ناچار است محدودیت‌هایی برای برخی از دانش‌پذیران اعلام کند.

کورسرا در اطلاعیه خود گفته است که در این باره همچنان با وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این کشور، نهاد ناظر بر اجرای تحریم‌ها، در تماس است تا این محدودیت‌ها را رفع کند.
کورسرا در اطلاعیه‌اش گفته است کاربران را بر اساس آدرس اینترنتی (IP) تشخیص می‌دهد و اگر از این کشورهای تحریم‌شده باشند، جلوی دسترسی آنان را می‌گیرد.
وبسایت آموزشی عمده کورسرا در حالی درباره مقررات محدودکننده ایالات متحده نوشته است که پیش‌تر در آغاز سال ۱۳۹۲ دولت آمریکا محدودیت‌های تحریمی درباره بخشی از خدمات اینترنتی را لغو کرد.
کورسرا در حال حاضر به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، چینی، عربی، روسی، پرتغالی، ترکی، اوکرایینی، ژاپنی، آلمانی و ایتالیایی آموزش می‌دهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18672

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x