تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

یک روز من قاتل قلعه نویی و استقلال خواهم شد!

  • کد خبر : 18637
  • 11 بهمن 1392 - 6:52
یک روز من قاتل قلعه نویی و استقلال خواهم شد!

ایمون زاید اعلام کرد که یک روز قاتل استقلالِ قلعه نویی هم می‌شود!

 

 

 

یک روز من قاتل قلعه نویی و استقلال خواهم شد!

به گزارش کمال مهر، ۳۸ دقیقه کافی بود تا مرد افسانه ای دربی لقب بگیرد. در همین دقایق با ثبت هت تریک مقابل رقیب دیرینه آن هم در دیداری که خوش بین ترین طرفدار پرسپولیس هم با توجه به دو گل خورده این تیم و یک یار کمتر انتظار پیروزی و حتی تساوی را نداشت باعث شد تا ایمون زاید در قلب طرفداران جای بگیرد و چه جالب که بعد از ۳ گل او در دربی ۷۴، ۴ دربی بعدی خشکسالی شد و گلی نرویید تا هجمه ها به سمت این بازی تا جایی پیش برود که عده ای تهدید به تحریم دربی کنند. ایمون زاید که این روزها بعد از تعطیلات لیگ ایرلند در استراحت به سر می برد از دلایل تساوی های بدون گل این بازی می گوید.

* دربی تهران دوباره مساوی شد و آن هم بدون گل. بازی رو دیدی؟ نظرت درباره بازی؟

– بله، بازی را اینجا در ایرلند به صورت انلاین دیدم. واقعا هم دوست داشتم پرسپولیس برنده بازی باشد اما متاسفانه باز هم مساوی شد. حقیقتا این بازی راضی کننده ای برای هواداران نبود و حمله و حرکت هجومی از سمت هیچ یک از تیم ها صورت نمی گرفت. گرچه پرسپولیس قصد بردن بازی را داشت اما استقلال برای نباختن آمده بود و از تساوی بسیار خوشحال بود.

* آخرین گلزن دربی بودی. گلزنی در این بازی را طلسم کردی؟!

(می خندد) نه من واقعا گل زنی در بازی را طلسم نکرده ام. بسیار دوست داشتم پرسپولیس دروازه استقلال را باز کند و برنده این بازی باشد. اما خب من آخرین نفری هستم که توانستم در دربی گل بزنم و این مربوط می شود به دو سال پیش! اگرچه از این بابت بسیار خوشحالم و به خودم می بالم اما این زیاد خوب نیست که هنوز کسی نتوانسته بعد از من در این مسابقه برای پرسپولیس گلزنی کند! از کجا معلوم؟ شاید گلزن بعدی باز هم خودم باشم! البته این دو تیم احتمالا در جام حذفی مقابل هم قرار بگیرند و آنجا یک نفر باید قفل این تساوی های بدون گل و طلسمی که از آن نام بردید را بشکند. پرسپولیس در خط حمله نیروهایی دارد که مطمئنا در آینده می توانند بهتر از این برای تیم دایی عمل کنند و مطمئنا در آن بازی شانس یار استقلال نخواهد بود.

* تجربه یک بار بازی در دربی ایران را داری. فکر می کنی به چه دلیلی دربی ایران کیفیت لازم را ندارد؟

– دربی یک بازی مهم و حساس در ایران است. گرچه در کشور های انگلیس و ایتالیا و اسپانیا هم دربی اهمیت زیادی دارد اما در ایران هربار ۹۰۰۰۰ نفر برای تماشای بازی به ورزشگاه می آیند و میلیون ها نفر از خانه این بازی حساس را دنبال می کنند. خب، مسلما فشار زیادی روی بازیکنان وجود دارد و دو تیم به این فکر می کنند که بازنده بازی نباشند. گرچه هر دو تیم بازیکنان خوب و توانایی دارند اما به وضوح می شود اضطراب و نگرانی را در صورت آنها مشاهده کرد. واقعا نمی دانم چرا! من عاشق بازی کردن در دربی هستم و دوست دارم هر سال در این بازی حضور داشته باشم. چون گلزنی باعث می شود هواداران همیشه از شما یاد کنند و این فوق العاده است. بنظرم همه بازیکنان باید از حضور در دربی خوشحال باشند و برای پیروزی تلاش کنند.

* استرس؛ این چیزی است که بازیکنان استقلال و پرسپولیس از آن به عنوان عامل بد بازی کردن در دربی می دانند، نظرت چیست؟

– من بازی را دیدم و دیدم که بازیکنان چقدر استرس داشتند. همه نگران بودند و می ترسیدند که اشتباه کنند. این اصلا خوب نیست! همه بازیکنان قطعا پول خوبی می گیرند که تمام عمرشان را فوتبال بازی کنند و فوتبال شغل انهاست. شاید بعضی ها دیگر فرصت حضور در این مسابقه مهم را نداشته باشد پس باید از این شانس نهایت استفاده را ببرند و با رضایت و خوشحالی بازی کنند و با یک لبخند از بازی لذت ببرند! اگر باختند که خب اشکالی ندارد! اما اگر ببرند تا آخر عمر در خاطرشان خواهد ماند.

* خیلی ها بازی تدافعی استقلال را دلیل این نتیجه می دانند و معتقد هستند آنها بازی را خراب کردند. به نظرت با توجه به اختلاف ۴ امتیازی این تیم در جدول، اتخاذ چنین حربه ای مناسب بود؟

– استقلال بازی میکرد تا نبازد! آنها از تساوی خیلی خوشحال بودند. پرسپولیس نیاز داشت این بازی را ببرد اما استقلال تدافعی بازی می کرد و نمی خواست ببازد! خب موفق هم شد. نتیجه ۰-۰ برای استقلال عالی بود اما برای پرسپولیس کافی نبود.

* علی دایی نمی توانست تاکتیک بهتری برای نفوذ به دروازه حریف طراحی کند؟

– علی دایی در این فصل بسیار برای پرسپولیس زحمت کشید و نتایج خوبی هم بدست آورد. آنها بسیار خوب بازی کردند و خوشبختانه هنوز برای قهرمانی شانس دارند. شاید پرسپولیس به یک یار خارجی نیاز دارد که فقط گل بزند (می خندد).

* امیر قلعه نویی رکوردار نباختن در دربی است، هواداران پرسپولیس بی صبرانه منتظر شکستن این رکورد او هستند. به نظرت چه کسی می تواند نقش ایمون زاید را برای شکستن این طلسم ایفاد کند؟

– من امیدوارم یک روز قاتل استقلال شوم و می توانم رکورد قلعه نویی را بشکنم.

* هنوز برای خیلی ها جای سوال دارد چطور در آن شرایط توانستی از روی نیمکت بلند شوی و ناجی پرسپولیس در دربی ۳-۲ شوی.

باید بگویم در آن زمان هنوز از جو فوق العاده ای بازی باخبر نبودم. احساسم در اردوی قبل از بازی می گفت باید انتظار سورپرایز فوق العاده ای باشم. حضور در آن جو می تواند برای خیلی ها یک آرزوی محال باشد. بازی شروع شد و ما یک گل خوردیم. دوباره یک گل دیگر و در نهایت اخراج مهرداد. همه چیز برای هواداران ما تمام شده بود. من از همان فاصله هم می توانستم قطرات اشک را روی گونه هواداران مان ببینم. آنها فقط برد می خواستند. صدای شان را در گوشم می شنیدم که می گفتند تساوی هم نه، ما برد می خواهیم. همه چیز دست به دست هم داد تا به کمک دوستانم بتوانم یکی از بهترین خاطرات شان را بسازم.

* در صفحه شخصی ات نوشته بودی، آخرین گل دربی را زده ای و این دیوانه کننده است. من را به آنجا برگردانید. فکر می کنی اگر در دربی حاضر بودی می توانستی از این دفاع استقلال و مهدی رحمتی عبور کنی؟

– می خواهم برای فصل آینده دوباره به پرسپولیس برگردم. خاطرات خوبی با این تیم دارم و می دانم که می توانم گل های زیادی به ثمر برسانم. من آخرین گلزن دربی بودم و می دانم که گل رسمی بعدی هم از آن من خواهد بود. منتظر تماس رویانیان هستم که دوباره به پرسپولیس برگردم. می خواهم به هواداران پرسپولیس سلام برسانم و بگویم که به امید دیدار در دربی بعدی.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x