تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

عمه رهبر کره شمالی کجاست؟ / روحانی که روی منبر آموزش کاربردی سلاح داد / نامه یک ایرانی حامی تحریم به اوباما

  • کد خبر : 18619
  • 11 بهمن 1392 - 6:30
عمه رهبر کره شمالی کجاست؟ / روحانی که روی منبر آموزش کاربردی سلاح داد / نامه یک ایرانی حامی تحریم به اوباما

عقب‌نشینی سناتورهای دموکرات آمریکا از اعمال تحریم بر ایران، هلاکت تروریست سعودی یک ساعت بعد از ورود به سوریه، پوستر “پاپ فرانسیس” به عنوان سوپرمن بر روی دیواری در نزدیکی شهر واتیکان، اوباما وتو نکن، زن و بچه دارم، توهین اسقف اعظم به مسلمانان و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری روز پنجشنبه ۱۰ بهمن است.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

حضور ۷ هزار فرد مسلح خارجی در سوریه

“جیمز کلابر” رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا در مقابل اعضای کمیته اطلاعات مجلس سنای این کشور اعلام کرد: ما معتقدیم در شرایط کنونی بیش از ۷ هزار فرد مسلح خارجی در حال جنگ با نظام “بشار اسد” در سوریه هستند و این افراد از ۵۰ کشور دنیا هستند که اغلب آنها از کشورهای اروپایی و خاورمیانه هستند. این مسئله نه فقط برای ما بلکه برای این کشورها نیز خطرناک و نگران کننده است.

به گزارش مهر به نقل از العهد لبنان، کلابر خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا پیش از این علی‌رغم گزارش‌های محرمانه‌ای که در اختیارشان بود به طور علنی از رقم ۷ هزار فرد مسلح خارجی در سوریه سخن نگفته بودند.

زندگی کودکان در یک اردوگاه آوارگان در غزه



عصر ایران
منتشر کرد، کشف نزدیک به ۴۰۰ مار پیتون زنده و مرده در خانه‌ای در سانتا آنا کالیفرنیا

بازدید اوباما از یک نانوایی در مریلند

زنی که تنها چند ساعت وزیر بود!

تنها چند ساعت پس از ادای سوگند دولت نوپای تونس، خانم “آمال کربول” وزیر گردشگری این کشور که به علت مشارکت در دوره‌های آموزشی در فلسطین اشغالی مورد انتقاد شدید قرار گرفته، از منصب خود استعفا کرد. این نخستین استعفا در دولت جدید تونس است و هنوز معلوم نیست که “مهدی جمعه” نخست وزیر این کشور در خصوص این استعفا چه تصمیمی گرفته است.

به گزارش تابناک به نقل از العالم، رسانه‌ها به جزئیات مربوط به مدت و چگونگی حضور این وزیر مستعفی در سرزمین‌های اشغالی اشاره نکرده‌اند. دولت جدید تونس به ریاست “مهدی جمعه” پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس ملی موسسان تونس، امروز مقابل “منصف مرزوقی” رئیس جمهور این کشور، سوگند یاد کرد تا رسما فعالیت خود را آغاز کند.

ماجرای $۹۹,۹۹۹,۹۹۰ دلار چیست؟ /لباس‌شویی هم کثیف‌کاری اردوغان را تمیز نمی‌کند!

روزنامه حریت نوشت: “کمال قلیجداراوغلو”، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه مهمترین حزب مخالف دولت اردوغان، در جلسه‌ای با نمایندگان پارلمان ترکیه ادعا کرد که نخست وزیر ترکیه مرتکب اختلاس ۱۰۰ میلیون دلاری شده است، گفت: تورگف (بنیاد آموزش و جوانان ترکیه) حسابی در بانک “واکیف” به شماره ۲۰۰۲۰۰۰۱۵۰۰۱۵۸۰۴۸۰۱۳۲۳۹۶۷۵ دارد. حالا من این سئوالات را از نخست وزیر دارم: اولا، آیا تورگو چنین شماره حسابی دارد؟ ثانیا، آیا در ۲۶ اوریل، $۹۹,۹۹۹,۹۹۰ دلار به این حساب منتقل شده است؟ آیا منشا این پول هم اختلاس است؟

به گزارش انتخاب، وی افزود: اردوغان این بنیاد را به “مرکز اختلاس” تبدیل کرده و “بلال اردوغان” فرزندش را  وارد این شبکه فساد کرده است و شما با استفاده از مقامتان به پسرتان رانت داده‌اید و از تجار در ازای قول‌هایی که داده بودید، رشوه خواستید. شما پسرتان را وارد فساد و اختلاس کرده‌اید. آیا شما از گناهی که مرتکب آن شده‌اید آگاه هستید؟

وی در ادامه عکسی از اردوغان را به همراه رضا ضراب و دیگر وزرای متهم به فساد به حاضران در جلسه نشان داد. قلیجداراوغلو در پایان خطاب به نخست وزیر ترکیه گفت که آقا رجب، حتی اگر تمام ماشین‌های لباس‌شویی را هم بیاوریم، کثافت‌کاری شما تمیز نمی‌شود. شما باید در مورد پرونده قضایی چهارتن از وزرایتان به ما توضیح دهید،‌ در غیر اینصورت برچسب “رئیس دزد” را بر روی روی پیشانی شما می‌چسبانم.

هلاکت تروریست سعودی یک ساعت بعد از ورود به سوریه

“ابو باسل الساعدی” تروریست سعودی تنها یک ساعت پس از ورود به این کشور در منطقه حلب در درگیری با نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسید.

به گزارش ابنا، مقر این مزدور و دیگر تروریست‌‌های داعش ابتدا هدف گلوله باران ارتش قرار گرفته و در یورش نیروهای پیاده از چند محور تارومار شدند. این تروریست سعودی در حالی به هلاکت رسیده که فعالان رسانه‌ای امروز در شبکه‌های اجتماعی تأکید کردند، این مبلغان درحالیکه فرزندان مردم را تحت عنوان “جهاد” برای جنگ به سوریه می‌فرستند، به همراه فرزندانشان در حال خوشگذرانی و بهره‌مندی از لذت‌های دنیوی هستند.

ابو باسل الساعدی

از سوی دیگر یک تروریست اهل کشور داغستان به نام “غازی محمد” نیز در منطقه “معاره الارتیق ـ حلب” کشته شد.

غازی محمد

پوستر “پاپ فرانسیس” به عنوان سوپرمن بر روی دیواری در نزدیکی شهر واتیکان

عقب‌نشینی سناتورهای دموکرات آمریکا از اعمال تحریم بر ایران

سناتورها “کریس کونز”، “کرستن گیلیبرند” و ” جو مانچین” با صدور بیانیه‌ها و اظهارات جداگانه اعلام کردند در شرایط کنونی، تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را به ضرر رویکرد دیپلماتیک دولت اوباما می‌دانند. سناتور “کریس کونز” در این  زمینه گفت: از نظر من در شرایط فعلی تصویب این تحریم‌ها تنها تنش را بین کاخ سفید و کنگره افزایش می‌دهد و به هدف اصلی ما که ممانعت از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای است، کمک چندانی نمی‌کند.

به گزارش عصر ایران هافینگتون پست، این سناتور آمریکایی افزود او حامی تحریم‌های بیشتر ایران است و از نظر او تا زمانی که ایران تمامی فعالیت‌های هسته‌ای خود را که می‌تواند به تولید سلاح هسته‌ای منجر شود، متوقف نکند، باید با تشدید مداوم تحریم روبرو شود، اما زمان حاضر وقت خوبی برای تحریم نیست.

سناتور مانچین نیز در مصاحبه ای با  شبکه ” msnbc” آمریکا گفت: من  پیش‌نویس این طرح را با این پیش فرض امضا نکردم که در زمان مذاکره ما با ایران به تصویب برسد. من تنها آن را به این دلیل امضا کردم که ابزار لازم در اختیار رییس جمهور برای فشار به ایران وجود داشته باشد و به ایران نشان دهیم تا چه میزان در رویکرد تشدید فشار به این کشور جدی هستیم.”

فیدل کاستروی ۸۷ ساله در آخرین عکس

به گزارش تابناک، سایت ریاست جمهوری مکزیک عکسی از ملاقات چهارشنبه رئیس جمهور مکزیک با “فیدل کاسترو”ی ۸۷ ساله، رهبر و اسطوره ملی مردم کوبا منتشر کرد. در این تصویر کاسترو که اخیراً کمتر عکسی از وی مخابره شده است، به دلیل کهولت سن و بیماری در وضعیت نه چندان مساعدی مشاهده می‌شود.

فیدل کاستروی جوان در کنار “چه‌گوارا” یا “ال‌چه” یکی از اعضای جنبش ۲۶ ژوئیه فیدل کاسترو
دیدار انریکه پنا نیه تو “رئیس جمهور مکزیک” با فیدل کاسترو در هاوانا

اوباما وتو نکن، زن و بچه دارم

قانون در مطلبی طنز نوشت: جناب آقای باراک به اصطلاح اوباما، رئیس جمهور ایالات موسوم به متحده، سلام علیکم؛ حال شما چطور است؟ امیدوارم هرجا که هستید خوب و خوش و سلامت باشید و مرگ بر شما انشاا… دیروز در کنگره آمریکا نطق سالانه خود را ایراد کردید. آن هم ساعت ۶ صبح که همه خواب بودند. این چه معنایی دارد آقای اوباما؟ آیا این اختلاف زمانی کشور ما با آمریکا خودش یک توطئه نیست؟ اختلاف زمانی یک ساعت، دو ساعت، نه دیگر ۸ ساعت! وقتی ما بیداریم شما خوابید که این زیاد اهمیت ندارد، مهم این است که وقتی ما خوابیم شما چرا بیدارید؟

آیا این یک استراتژی نیست برای این که بتوانید کشورهای در حال توسعه را بخوابانید و اعمال قانون کنید؟ نگو نه، که ناراحت می‌شوم. ما این همه زحمت می‌کشیم، توهم می‌زنیم بعد تو می‌گویی اختلاف ساعت توطئه نیست؟ به‌راستی اگر عقل داشتی می‌فهمیدی مک دونالد هم توطئه است، چه برسد به اختلاف زمانی. آقای اوباما! همه اینها را گفتم که یک وقت فکر نکنی که ما در خواب غفلت هستیم. ما بیداریم و تا هشت صبح که دانلود رایگان سرویس اینترنتمان تمام می‌شود، با دانلود منیجرهای گره کرده ایستاده‌ایم. بنده با قاطعیت اعلام می‌کنم این ملت برای دانلود رایگان همیشه بیدار است.

مسئله دیگری که حضرتعالی در نطق به اصطلاح سالانه خود به آن اشاره داشتید، این بود که اگر کنگره تحریم جدیدی علیه ایران تصویب کند شما وتو می‌کنید. آقای اوباما من از شما می‌پرسم (با چشمانی ریز) واقعا بی‌قانونی تا کی؟ مگر نه این که کنگره در نظام آمریکا روی رئیس‌جمهوری است؟ به شما چه اصلا که وتو می‌کنی؟ کنگره است دیگر… گاهی دلش می‌خواهد تحریم کند. چکارش داری؟ همین هفته پیش بود که مسئول فتوکپی اسناد دفتر معاون وزیر دارایی آمریکا گفت تحریم‌ها با شدت گذشته ادامه پیدا می‌کند. آن وقت دیگر شما چه‌کاره‌ای که می‌گویی من وتو می‌کنم؟

آقای اوباما! من چند سال است با نوشتن سرمقاله علیه آمریکا دارم خرج زن و بچه می‌دهم. دانشجوی دانشگاه آزاد دارم. دختر دم بخت دارم. وجدان نداری تو مگه؟! اینقدر به این peace لامصب چنسی دوباره گیو نکن! آدم باش. الان این کار تو که دشمنی خود را از ما دریغ می‌کنی مثل این است که محمود احمدی‌نژاد خودش را از طنزنویسان دریغ کند. آیا رواست؟ انصاف است؟ اصلا می‌دانی چیست؟ من افشا می‌کنم. به همه می‌گویم تو گزینه‌های روی میز را عمدا برداشتی که آخر ترم تشریحی امتحان بگیری. من تا زنده‌ام نمی‌گذارم در هیچ زمینه‌ای عادی‌سازی شود. همه باید مثل من غیرعادی باشند. حالا بنشین و نگاه کن.

دشمن خونین و مالین تو، تندروی طفل معصوم

انتخاب/ استقبال جنتی از هاشمی


توهین اسقف اعظم به مسلمانان

“کاردینال مایسنر”، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک شهر کلن، با بیان اظهاراتی غیرمنتظره مسلمانان و برخی از سیاستمداران آلمان را حیرت‌زده کرده است. وی روز ۲۴ ژانویه در جمع اعضای یک فرقه کاتولیک خطاب به آن‌ها گفته است: من همیشه می‌گویم که یک خانواده شما برای من جای سه خانواده مسلمان را می‌گیرد.

به گزارش جام به نوشته دویچه وله(dw.de) ، ویدیوی سخنان کاردینال مایسنر، که یکی از مهم‌ترین مقام‌های کلیسای کاتولیک آلمان است، در پایگاه اینترنتی حوزه‌ اعظم کلیسای کلن انتشار یافت. به‌ گزارش رادیوی متعلق به کلیسای جامع کلن، اسقف اعظم این سخنان را هنگام معرفی یک کتاب در جمع اعضای “جنبش کاتولیک نئوکاتخومنالر وگ” بیان کرده است که بسیاری از آن‌ها دارای حدود ده فرزند هستند.

در این مراسم کیکو آرگوئلو بنیان‌گذار اسپانیایی “جنبش نئوکاتخومنالر وگ”، ۹ اسقف، پاول یوزف کوردس، مقام کلیسایی عالیرتبه آلمان و حدود ۸۰۰ کاتولیک شرکت داشتنند. جنبش کلیسایی نئو کاتخومنالر وگ در سال ۱۹۶۴ تاسیس شده است. اظهارات کاردینال مایسنر بیش از همه مراکز مربوط به مسلمانان را در آلمان حیرت‌زده و خشمگین کرده است. “ایمان ماسیک” رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان به روزنامه “کلنر اشتات آنسایگر” گفته است: من معتقدم مایسنر با اظهارات خود درباره مسلمانان که شبیه اظهارات زاراتسین است، خواسته است بازنشستگی راحت خود را تضمین کند.

همچنین “بکیر آلبوگا” از اتحادیه اسلامی- ترکی آلمان در تماس با “کلنر اشتات آنسایگر” در واکنش به سخنان کاردینال مایسنر اظهار داشت: اگر یک شخصیت برجسته اسلامی در جایگاهی مشابه کاردینال این سخنان را بر زبان می‌آورد، فریاد اعتراض همه جا می‌پیچید. این اظهارات نباید بی‌پاسخ بماند. در کنار نهادهای اسلامی، برخی از سیاستمداران آلمان نیز به اظهارات کاردینال مایسنر اعتراض کردند. از جمله “آیدان اوتسوگوز”، نماینده دولت آلمان در امور هموندی از حزب سوسیال دموکرات، که خود ترک‌تبار است.

محل اقامت عمه رهبر کره شمالی مشخص شد

علی‌رغم شایعات فراوان مبنی بر خودکشی عمه رهبر کره شمالی بعد از اعدام همسرش، روزنامه یومیوری ژاپن گزارش داد که “کیم کیونگ هوی” از مقامات ارشد حزب کارگران کره، خواهر کیم جونگ ایل رهبر سابق و دختر کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی است و در هم اکنون در کشور سوئیس به سر می‌برد.

به گزارش بولتن به نقل از یونهاپ، “جانگ سونگ تائک” مرد پشت پرده قدرت در کره شمالی در دسامبر سال گذشته به اتهام تلاش برای کودتا و براندازی به اعدام محکوم شد. پس از اعدام وی شایعاتی درباره خودکشی یا سکته قلبی همسرش منتشر شده است.

“ژنرال حسنی”، روحانی که روی منبر به آموزش کاربردی سلاح پرداخت

“غلامرضا حسنی” ملقب به “ملا حسنی” متولد ۱۳۰۶ در روستای بزرگ‌آباد در ۳۰ کیلومتری ارومیه در یک خانواده سنتی- مذهبی و البته زمین‌دار و متمکن بزرگ شد و تا چندی پیش نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و قبل‌تر، نماینده اولین دوره مجلس از این شهر بود. او تحصیلاتش را تا ششم دبستان در روستا ادامه می‌دهد و در ۲۰ سالگی به حوزه علمیه ارومیه و چندی بعد برای ادامه تحصیلات حوزوی به قم می‌رود. بعد از دو سال توسط آیت‌الله “شریعتمداری” به کسوت روحانیت در می‌آید.

به گزارش افکار، حسنی پدرش را در ۱۴سالگی از دست داد و دو سال بعد از آن به توصیه مادرش یک اسلحه “ورندل” تهیه می‌کند تا بتواند از خود و خانواده‌اش در برابر رخدادها دفاع کند و این نخستین آشنایی این طلبه جوان با اسلحه است که بعدها هیچ‌گاه از وی جدا نمی‌شود. حسنی درباره دقتش در تیراندازی می‌گوید: من در ۵۰، ۶۰ متری می‌ایستادم و نشانه می‌رفتم و دقیقا نوک سیگار را می‌زدم.

“کریم حنیف”، قائم مقام صداوسیمای آذربایجان غربی در این زمینه می‌گوید: قبل از انقلاب با تعدادی حزب‌اللهی در ارومیه گروهی تشکیل می‌دهد و از سال ۵۷ رسما گروه مسلح “مبارزین ژنرال حسنی” در ارومیه و در استان شکل گرفت و من هم به آنها ملحق شدم و در تیم‌های دونفره و چهار نفره سازماندهی شدیم. بیشتر این عملیات‌ها توسط آقای حسنی به عنوان فرمانده ارشد طراحی می‌شد و مردم به ایشان لقب ژنرال حسنی را داده بودند و یکی از کارهای شگفت او در نزدیکی انقلاب آن است که روی منبر به آموزش استفاده از سلاح پرداخته است.

“رشید حسنی” پسر بزرگ ملا حسنی است که به سازمان کمونیستی چریک‌های فدائیان خلق گرایش داشت. بنا به روایتی که ملا حسنی نقل می‌کند، خودش پسرش را به دادگاه انقلاب معرفی می‌کند و در خاطراتش می‌گوید: وقتی خبر اعدامش را شنیدم، اصلا ناراحت نشدم چون به وظیفه خود عمل کردم. حسنی پس از گذشت ۳۰سال از اعدام رشید، می‌گوید از اعدام فرزندش همچنان رنج می‌برد. آقای حسنی در سال ۹۱ به خبرگزاری رسا گفته که اعدام فرزندش برای او “فوق‌العاده سخت” بوده و اعتقاد دارد اگر برای تربیت رشید بیشتر وقت می‌گذاشت، وی به چنین سرنوشتی دچار نمی‌شد.

امام جمعه ارومیه در کتاب خاطراتش نوشته که حکم فرزندش در نهایت “حبس ابد بود” و متاسفانه قاضی پرونده همین‌طور فله‌ای حکم صادر کرده بود. به اعتقاد وی، برخی از احکام اعدام اوایل انقلاب از سوی افرادی وابسته به گروه‌هایی که در بعضی ارگان‌ها و به خصوص در دستگاه قضایی نفوذ کرده بودند، صادر شده. از میان ائمه جمعه‌ای که از دوران امام خمینی (ره) حکم امامت داشتند، شاید تنها چهره‌ای که همواره در جناح راست یا اصولگرا باقی ماند، حسنی بود و جز او، همه آن ائمه جمعه دیگر به اصلاح طلبان یا جناح خط امام (ره) نزدیک بودند.

حسنی در دوران ریاست‌جمهوری محمد خاتمی به‌دلیل برخی نطق‌ها و خطبه‌های تند و معروفش که عموما علیه دولت خاتمی و اصلاح طلبان بود، معروف شد. حسنی همواره خود را یک کشاورز می‌دانسته و در طول سالیان از طریق کشاورزی امرار معاش کرده است و هیچ‌گاه سمت دولتی نداشته و معتقد است که روحانیت نباید به درآمد دولتی متکی باشد چراکه نمی‌تواند آزادانه سخن خویش را بگوید.

حسنی خودش در مورد محل دفن پس از مرگش می‌گوید: در سینه کوه برای خودم محل دفن و قبر انتخاب کردم و راضی نیستم بعد از مردن، جنازه‌ام، حتی یک متر از زمین کشاورزی و مستعد را اشغال کند. (ص ۳۰۴ (وی سال‌های سال یکی از خطبای معروف در فضای سیاسی کشور بود و به جرات می‌توان گفت که هزاران ساعت حرف زده است. کمتر موضوع سیاسی و اجتماعی بوده است که حسنی در مورد آن نظر نداده باشد.

نقشه‌های تهران در عهد قاجار

عصر ایران، بانکی دات آی آر: شش نقشه از طهران و حومه در عهد قاجار را می توانید در زیر ببینید:

قدیمی ترین نقشه طهران، دوران فتحعلی شاه قاجار (۱۸۲۶ میلادی)ساده روسی

آفریننده: ناسکوف، افسر ارتش روسیه. تاریخ خلق نقشه: ۱۸۲میلادی

نقشه دوم طهران، دوران محمد شاه قاجار/ خالق نقشه: الیاس بره زین -تاریخ خلق نقشه ۱۲۲۷ خورشیدی

نقشه موقعیت مدارس ملی طهران در دوران احمد شاه قاجار

ترسیم اداره تفتیش وزارت معارف تاریخ پس از ۱۲۹۹ و پیش از ۱۳۰۴ دالبزی

دختری که روز گدایی می‌کند و شب تفریح! فیلم

دختری را می‌بینید که با لباس‌هایی کهنه و ظاهری بیمارگونه تلاش می‌کند، روزها ترحم مردم را به خود جلب کند. ولی با نظارت گروه‌های مبارزه با تکدی‌گری این دختر رسوا شد.

به گزارش تابناک به نقل از العالم، این دختر ۲۰ ساله آمریکایی صبح ها با لباس‌های کهنه و عصا از خودروی خودش پیاده می‌شود و در خیابان‌های اعیان‌نشین گدایی می‌کند. ولی با تاریک شدن هوا به خودروی خود برگشته و پس از تغییر لباس به خیابان‌ها باز می‌گردد. اما در شب این دختر با لباس‌هایی گران قیمت در حال تفریح و خرید در همان خیابان‌های اعیان‌نشین و فروشگاه‌های لوکس آن است.

پاسپورت امام خمینی(ره)

کلاس آیت‌الله “آخوندخراسانی” یک قرن پیش

شفاف نوشت: “ملا محمد کاظم خراسانی” (۱۲۵۵ – ۱۳۲۹ ه.ق.)(۱۲۱۸ – ۱۲۹۰ هجری شمسی) مشهور به آخوند خراسانی و “صاحب کفایه”، فقیه و مرجع تقلید عصر خود بودند. ایشان در کنار “شیخ عبدالله لاهیجی” و “میرزا حسین نجل میرزا خلیل رازی تهرانی” مشهور به میرزا حسین خلیلی تهرانی و … از رهبران مشروطیت بود.



هشدار پوتین به مرکل درباره اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه در جریان مذاکراتی تلفنی با صدر اعظم آلمان تأکید کرد که هر نوع دخالت خارجی در اوضاع داخلی اوکراین غیر قابل قبول است.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه در جریان مذاکراتی تلفنی با “آنگلا مرکل” صدر اعظم آلمان اوضاع در اوکراین را مورد بررسی قرار داد و بر غیرقابل قبول بودن هر نوع دخالت خارجی در امور داخلی این کشور تأکید کرده است.

به گزارش انقلاب به نقل از نووستی نوشت: بر اساس این گزارش، در این مذاکرات مسائل مهم در روابط دوجانبه و موضوعات مهم بین‌المللی، از جمله روند اوضاع پیرامون کنفرانس “ژنو ۲” در مورد سوریه و برنامه هسته‌ای ایران مورد بررسی طرفین قرار گرفت و در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران نیز ابراز امیدواری کردند که مذاکرات تهران و گروه ۱+۵ در آینده نیز پیشرفت داشته و به نتیجه مثبت برسد.

پارسینه/ ساواکی‌های بازداشت شده بعد انقلاب

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18619

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x