تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

دیگر نگویید کدام شامپو یا صابون بهتر است

  • کد خبر : 18693
  • 11 بهمن 1392 - 7:57
دیگر نگویید کدام شامپو یا صابون بهتر است

برخی باورهای غلط در مورد استفاده از صابون‌ها و شامپو‌ها وجود دارد که افراد در تصمیم‌گیری‌های خود برای خرید مردد می‌شوند و باید در این زمینه آگاهی خود را افزایش دهند.

کمال مهر:آرمان نصرالهی متخصص داروسازی گفت: 
 شامپوهایی با عناوین حنا، سدر تنها جنبه تبلیغاتی دارد و تأثیر چندانی بر سلامت مو، پوست ندارند و این شامپو‌ها همانند شامپوهای صنعتی فرمول کنترل شده برای تهیه دارند و تقریباً ترکیب هر دو یکسان است. 
البته در این شامپوهای گیاهی مختصری از عصاره گیاه را وارد فرمول ترکیبی ساخت آن می‌کنند که تأثیر چندانی در شستشو و بهداشت فرد ندارد. 
 
وی اظهار داشت: برخی این باور اشتباه را در فکر خود دارند که صابونهای جامد آلوده هستند در صورتی که صابونی که خیس می‌شود و در محیط آلوده قرار می‌گیرد، ممکن است محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها باشد اما چون مواد قلیایی صابون ضد میکروب است امکان رشد میکروب روی آن وجود ندارد و اگر برای هفته‌ها بعد از اینکه خیس شوند استفاده نشوند، ممکن است آلوده شود.
این متخصص در مورد این طرز فکر که صابونهای مایع بهتر از صابونهای جامد تمیز می‌کند، تصریح کرد: این باور اشتباه است، این دو نوع صابون از لحاظ ترکیب‌بندی تقریباً شبیه به هم هستند و برتری نسبت به یکدیگر ندارند.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x