تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

چرا مبلغان سعودی علیه “رژیم صهیونیستی” حکم جهاد نمی‌دهند؟

  • کد خبر : 18514
  • 10 بهمن 1392 - 15:19
چرا مبلغان سعودی علیه “رژیم صهیونیستی” حکم جهاد نمی‌دهند؟

پرسشی که درباره مبلغان سعودی مطرح است این است که چرا آنها به جای دعوت به کشتار و قتل در سوریه جوانان را به روی آوردن به علم، کسب و کار و ازدواج تشویق نمی کنند، و همچنین پرسش تعجب انگیز دیگری نیز مطرح است و آن اینکه چرا آنها که خود را «عالم» می دانند علیه رژیم صهیونیستی حکم جهاد صادر نمی کنند.

 

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل از شبکه العالم، رویارویی بین مبلغان سعودی و در صدر آنها سلمان العوده و محمد العریفی و با داود الشریان روزنامه نگار و چهره معروف تلویزیونی در عربستان به شبکه اجتماعی توییتر رسید.
 
کابران توییتر بر ضرورت فعالیت رسانه‌ها برای دور کردن مبلغان فتنه و آگاه کردن جوانان سعودی فریب خورده تاکید می کنند.
 
بسیاری از کاربران در صفحات خود نوشته اند که دولت هایشان باید کسانی را که خود را مبلغ می نامند مهار کند. آنها می پرسند که فرزندان البریک، قرضاوی و العواجی کجا هستند؟ چرا افرادی مانند العریفی و البریک خود به جهاد نمی رود. پیامبر (ص) اولین فرد حاضر در میدان های جهاد بود. اما آنها و خانواده هایشان که مکان جهادشان در لندن و تایلند است، روزی به جزای خود خواهند رسید.
 
برخی کاربران نیز نوشته اند که بعضی از مدعیان سعودی می دانند که آنچه در سوریه روی می دهد فتنه ای است که به جنگ چریکی تبدیل شده است، اما به علت هراس از تضعیف جایگاه خود از عنوان کردن آن خودداری می‌کنند.
 
محمد العریفی، محسن العواجی و سعد البریک چند روز پیش به داود الشریان حمله کرده بود ند زیرا او آنها را تحریک کنندگان جوانان برای جنگ در سوریه توصیف کرده بود.
 
الشریان درباره برخی از مبلغان وهابیت گفته بود که عدنان العرعور و فرزندانشان در حال تجارت هستند و کمک های مالی را به نام جهاد در سوریه جمع آوری می کنند و در خانه های مجلل و راحت زندگی می کنند، اما جوانان ما در درگیری ها در سوریه کشته می شوند. چرا عدنان العرعور و فرزندان او به سوریه نمی‌روند و چه کسی اجازه داده است که عرعور در کشور ما فعالیت کند؟
 
کاربران شبکه های اجتماعی تاکید می کنند که جهاد تنها زمانی است که برای آزادی بیت المقدس باشد و پس از آن زمانی است که برای ایجاد صلح و رشد و نمو در سرزمین خود تلاش کنی.
 
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x