تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

فشار آمریکا و روسیه بر هیأت‌های حاضر در ژنو ۲ برای توافق درباره بحران سوریه

  • کد خبر : 18261
  • 10 بهمن 1392 - 6:53
فشار آمریکا و روسیه بر هیأت‌های حاضر در ژنو ۲ برای توافق درباره بحران سوریه

منابع دیپلماتیک خبر دادند واشنگتن و مسکو توافق کرده‌اند بر هیأت‌های حاضر در نشست ژنو ۲ برای رسیدن به توافق در این گفت‌وگوها فشار وارد کنند.

 

خبرگزاری فارس: فشار آمریکا و روسیه بر هیأت‌های حاضر در ژنو ۲ برای توافق درباره بحران سوریه

به گزارش کمال مهر، خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه به نقل از یک منبع دیپلماتیک از توافق کارشناسان آمریکایی و روسی برای افزایش فشار بر هیات‌های دولت سوریه و مخالفان این کشور برای رسیدن به توافق در گفت‌وگوهای ژنو ۲ خبر داد.

این منبع دیپلماتیک گفت: «ما توافق کردیم که لازم است در مرحله اول همکاری‌مان با یکدیگر را تقویت نیم و فشارها را افزایش دهیم تا بتوانیم با یکدیگر همکاری فعال‌تری داشته و به توافق برسیم.»

علاوه بر این، یکی از سخنگویان مخالفان سوریه هم گفته که هر دو هیات‌ حاضر در گفت‌وگوهای ژنو توافق کرده‌اند بیانیه ژنو ۱ را به عنوان زیربنای گفت‌وگوهای ژنو ۲ بپذیرند.

وی گفت: «ما توافق کردیم که ژنو ۱ مبنای گفت‌وگوها باشد. حکومت هم این را پذیرفته اما می‌خواهد که مسئله دولت انتقالی در پایان کار به بحث گذاشته شود.»

روز چهارشنبه، ٢ بهمن (٢٢ ژانویه)، جلسه بررسی راه‌های پایان دادن به جنگ داخلی سوریه با شرکت نمایندگان حدود ۴۰ کشور و سازمان جهانی از جمله وزیران خارجه قدرت‌های جهانی و نمایندگان دولت سوریه و مخالفان کار خود را آغاز کرد.

قرار بود این اجلاس در شهر ژنو برگزار شود اما به دلیل برگزاری نشست ساعت‌سازان سوئیسی در ژنو، این اجلاس به مونترو، واقع در ساحل دیگر دریاچه ژنو انتقال یافت. ریاست این اجلاس را بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحده برعهده دارد که در سخنان افتتاحیه خود گفت که پس از سه سال بحران و خشونت در سوریه، شرکت‌کنندگان در اجلاس باید از این فرصت برای پایان دادن به رنج مردم آن کشور استفاده کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x