تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سرقت خودرو در کرج، زورگیری از زنان در کرمانشاه

  • کد خبر : 18075
  • 09 بهمن 1392 - 9:37
سرقت خودرو در کرج، زورگیری از زنان در کرمانشاه

۳دزد خشن با سفر به کرج و شهرهای اطراف، دست به سرقت خودروهای سواری می‌زدند و با آنها راهی کرمانشاه می‌شدند تا از مسافران زورگیری کنند.

به گزارش کمال مهر، سردسته این باند جوان سابقه داری است که پیش از این نیز ۳بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر شده و به زندان افتاده بود.

این مرد و همدستانش سرقت هایشان را از اواسط سال گذشته شروع کردند. آنها از کرمانشاه راهی شهرهای کرج و ملارد می‌شدند و با استفاده از سلاح سرد و گرم دست به سرقت خودروهای سواری می‌زدند.

اعضای این باند کنار خیابان می‌ایستادند و به‌عنوان مسافر دربستی، سوار ماشین‌های مورد نظرشان می‌شدند. در بین راه با چاقو یا اسلحه، به تهدید راننده می‌پرداختند و بعد از باز کردن در ماشین، او را از ماشین در حال حرکت به بیرون پرت می‌کردند. اعضای این باند خشن، بعد از سرقت خودرو، راهی کرمانشاه می‌شدند و در آنجا دست به زورگیری از مسافران می‌زدند.

طعمه‌های آنها فقط زنان بودند و دزدان برای سرقت از آنها از ۲ شیوه استفاده می‌کردند. در شیوه نخست، یکی از اعضای باند لباس نظامی به تن می‌کرد و روی صندلی جلو می‌نشست. زنان با دیدن وی در داخل ماشین، مطمئن می‌شدند که خودرو مسافرکش است و سوار می‌شدند. وقتی ماشین حرکت می‌کرد، راننده بعد از طی مسیری کوتاه، وارد خیابانی خلوت می‌شد و ۲همدستش با تهدید زن مسافر، سر او را به زیر صندلی برده و با سیم چین همه طلاهایش را می‌دزدیدند. سپس اموال باارزش او را سرقت کرده و بعد از پیاده‌کردن او، متواری می‌شدند.

اعضای این باند در شگرد دوم، روی خودروهایی که دزدیده بودند، آرم آژانس یا تاکسی می‌چسباندند و راهی خیابان‌های کرمانشاه می‌شدند. زنان با دیدن آرم تاکسی اعتماد می‌کردند و بعد از سوار شدن به داخل ماشین، همان نقشه قبلی تکرار می‌شد و دزدان خشن طلاها و پول‌های طعمه‌شان را سرقت می‌کردند. درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری این باند ادامه داشت، مدتی قبل اعضای باند که یک خودروی پژو ۴۰۵و یک ال‌۹۰دزدیده بودند، به سمت کرمانشاه می‌رفتند که در بین راه هر چه کردند، نتوانستند از اتوبوسی که مقابلشان در حرکت بود سبقت بگیرند.

سردسته دزدان که عصبانی شده بود، سلاحش را به طرف اتوبوس نشانه گرفت و شروع به تیراندازی کرد. گلوله‌ها به کف اتوبوس اصابت کردند و خوشبختانه هیچ یک از مسافران مجروح نشدند اما زمانی که خبر به گوش پلیس رسید، تحقیقات گسترده برای دستگیری عاملان این تیراندازی شروع شد.

ساعاتی بعد هر دو خودروی متهمان شناسایی شدند و مأموران با ایجاد مانع سعی کردند آنها را متوقف کنند اما دزدان با سرعت زیاد از موانع پلیس راه عبور کردند و وارد شهر همدان شدند.

لحظاتی بعد خودروها از هم جدا شدند و پژو ۴۰۵در تاریکی هوا ناپدید شد اما مأموران به تعقیب ال ۹۰پرداختند و سرانجام توانستند راننده آن را که پس از رها کردن خودرو قصد داشت با پای پیاده فرار کند، دستگیر کنند. در بازرسی خودرو یک قبضه سلاح شکاری تاشو به همراه ۲ عدد فشنگ کلت کمری کشف شدو متهم به اداره پلیس انتقال یافت.

وقتی مشخص شد که این مرد سردسته باند زورگیری از زنان در کرمانشاه است، وی در اختیار پلیس آگاهی این شهر قرار گرفت و بازجویی از او ادامه یافت.

وی در بازجویی‌ها به ۵۰فقره زورگیری از مسافران زن در کرمانشاه و همچنین سرقت ۱۸خودروی سواری در کرج و ملارد به همراه همدستانش اعتراف کرد. او مدعی شد که بعد از اینکه با استفاده از خودروهای سواری از چند زن زورگیری می‌کردند، این خودروها را به مبلغ کمی به مالخران می‌فروختند و دوباره راهی کرج می‌شدند تا در آنجا ماشین سرقت کنند.

درحالی‌که تحقیقات پلیس برای دستگیری همدستان سردسته باند ادامه دارد، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره متهم در روزنامه را صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت به اداره آگاهی کرمانشاه مراجعه کنند.

همشهری
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x