تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

دریاچه ای که ماهی را نابود می کند! +عکس

  • کد خبر : 17887
  • 09 بهمن 1392 - 6:56
دریاچه ای که ماهی را نابود می کند! +عکس

در حال حاضر این دریاچه کاملا متروکه شده است و گاهی گروه های مختلف تنها برای تحقیقات روی آب آن به این مکان سفر می کنند.

به گزارش گروه خواندنی های کمال مهر، دریاچه ها همیشه برای لذت بردن و گشت زدن و گذران زمان است ولی همه دریاچه ها نمی توانند بهترین باشند زیرا موارد نادر و عجیب هم در آن پیدا می شود که می توان در میان آن ها به “سالتون” در کالیفرنیا اشاره کرد.

از دور این دریاچه آبی رنگ است و ساحلی سفید دارد ولی زمانی که از ماشین خود پیدا شوید- البته کسی این پیشنهاد را نمی کند- با صحنه ای بسیار شگفت انگیز روبرو می شوید زیرا دریاچه قهوه ای رنگ است و از روی تابش آفتاب کویر به این صورت در آمده و همچنین ساحل آن به خاطر استخوان ماهی هاست که سفید رنگ شده است.

در سال ۱۹۰۵ سدی که بر روی رودخانه کلورادو کشیده شده بود به علت بارش زیاد شکست و سیلی در منطقه به وجود آمد و آب از توان رودخانه خارج شد و به درون گودالی بزرگ سرریز شد که حالا دریاچه سالتون نام دارد.

ابتدا این دریاچه محلی برای جذب توریست ها بود و بسیاری از مردم آمریکا به این مکان سفر کردند به طوری که سالانه یک میلیون نفر از آن بازدید می کردند. اما این معجزه ای که در میان کویر پدید آمده بود پس از چند سال به یک دریاچه نفرین شده تبدیل شد.

این دریاچه پس از آنکه توریست ها را از دست دارد به خاطر نبود هیچ ورودی و خروجی به مرور سموم شیمیایی، نمک و کودهای مختلف را به درون خود کشید تا اینکه کاملا سمی و غیر قابل نزدیک شدن شد و از آن پس تمام ماهی ها نیز جان خودشان را به مرور از دست دادند و تنها استخوانشان به ساحل رسید.

در حال حاضر این دریاچه کاملا متروکه شده است و گاهی گروه های مختلف تنها برای تحقیقات روی آب آن به این مکان سفر می کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17887

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x