تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

احتمال شکست چینی‌ها در عظیم ترین پروژه فضایی+ عکس

  • کد خبر : 18241
  • 09 بهمن 1392 - 17:43
احتمال شکست چینی‌ها در عظیم ترین پروژه فضایی+ عکس

سرمایه گذاری عظیم چینی‌ها در زمینه فضا در معرض خطر شکست قرار گرفته و چینی‌ها به شدت از بابت این موضوع نگران هستند و حتی دولت نیز برای بررسی مشکل وارد عمل شده است.

 

 به گزارش خبرنگار علمی کمال مهر؛ ماه نورد ساخت کشور چین دچار مشکل فنی در حین ماموریت خود شده است.گفتنی است: این ماه نورد چینی که هم اکنون در کره‌ی ماه به سر می برد باید بتواند عملیات خود را در شب ماه که حدود ۲ هفته به طول می‌انجامد و دمای هوا می تواند حتی تا منفی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد به درستی انجام دهد.

بررسی ها نشان می دهند: گرد و غبار سطح ماه ممکن است به یکی از پنل‌های خورشیدی در این ماه نورد وارد شده، سبب تخریب ماه نورد گردد.

 

 

دانشمندان چینی با نگرانی منتظر شروع فعالیت هستند زیرا  مشکلات مکانیکی جدید پیش آمده ممکن است کل ماموریت را به خطر بیندازد این ماه نورد قرار است که در سطح کره ماه به مدت ۳ماه به بررسی منابع طبیعی در سطح کره‌ی ماه پرداخته اطلاعات را برای پایگاه زمین ارسال کند.

سیاستمداران چینی بسیار نگران بروز مشکلات فنی در ماه نورد هستند و حتی جلسه‌ی  فوق العاده توسط وزارت امور خارجه چین برای بررسی این مشکل تشکیل شده است.

در هنگام شب ماه، ماه نورد قادر به شارژ باتری‌های خورشیدی خود نمی‌باشد و این می تواند سبب شکست پروژه شود.

 

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x