تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

نوار چسب‌های قلب!

  • کد خبر : 17621
  • 08 بهمن 1392 - 8:28
نوار چسب‌های قلب!

دانشمندان در حال تحقیق روی نوعی نوار چسبی هستند که از آن در انجام عمل‌های قلب استفاده کنند.

 

خبرگزاری فارس: نوار چسب‌های قلب!

به گزارش گروه خواندنی‌های کمال مهر به نقل از پایگاه خبری مزمز البریدیه، دانشمندان علوم پزشکی هم اکنون احساس می‌کنند که نیاز شدیدی به نوعی چسب وجود دارد تا آن را به لیست وسایل پزشکی خود در حین عمل‌های جراحی قلب اضافه کنند.

به همین منظور در حال حاضر دکتر «جف کارپ»، معاون مرکز پزشکی بیمارستان «پرگام اند وومن» در شهر بوستن آمریکا و گروهی از پژوهشگران در حال تحقیق روی تولید نوعی «نوار چسب قلب» هستند.

آنها می‌گویند، از این نوار چسب می‌توان به شکلی خاص در عمل‌های جراحی قلب باز کودکان استفاده کرد و استفاده از آن به دلیل داشتن خاصیت جذب و حل شدن پزشکان را از بخیه زدن و بخیه کشیدن بی‌نیاز می‌کند.

آنها به این منظور و برای دستیابی به چنین نوار چسبی تحقیقات خود را روی حشراتی متمرکز کرده‌اند که به وسیله بزاق دهان، زخم‌های خود را ترمیم می‌کنند، مانند عنکبوت.

آنان دریافتند که در بزاق دهان این حشرات موادی مانند گلیسرول و اسید سیپاسک مشاهده می‌شود که در بدن انسان‌ها نیز وجود دارد و آنها از این مواد برای ترمیم زخم‌های خود استفاده می‌کنند.

آزمایش‌های صورت گرفته روی قلب خوک‌ها و موش‌ها تاکنون موفقیت‌آمیز بوده، اما تاکنون روی قلب انسان آزمایش نشده است، اما انتظار می‌رود، ظرف ۲ تا ۳ سال آینده وارد بازارها شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x