تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

روی رزم‌آرا را سفید کردی آقای اسمیت!/ لغو ۳ مصوبه دیگر دولت دهم توسط معاون اول

  • کد خبر : 17412
  • 07 بهمن 1392 - 14:55
روی رزم‌آرا را سفید کردی آقای اسمیت!/ لغو ۳ مصوبه دیگر دولت دهم توسط معاون اول

دستور واگذاری ساختمان ۵ هزار متری به کنسولگری عراق ، دستگیری متهم‌ترور دادستان زابل در مشهد، روایت آمریکایی از شیر بی‌یال و اشکم توافق ژنو و … از چمله مهمترین اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه است.

کمال مهر؛

*کیهان

روی رزم‌آرا را سفید کردی آقای اسمیت!

مشاور پیشین کروبی با طعنه به زیاده‌گویی‌های صادق زیباکلام در تعیین‌تکلیف برای رئیس‌جمهور به نمایندگی از مردم، از دکتر روحانی خواست خود را با زیباکلام هماهنگ کند.

زیباکلام که در فیلم تبلیغاتی روحانی حضور داشته، مدتی است به سیم آخر زده و حرف‌های بی‌چارچوبی می‌زند که بیشتر بوی شهرت‌طلبی و مطرح کردن خود به هر قیمت می‌دهد. او اخیرا ضمن نوشته‌ای خطاب به یکی از نمایندگان مجلس، خواستار برچیدن و تعطیلی برنامه هسته‌ای و غنی‌سازی شده بود.

داریوش سجادی در نقد این مواضع، ضمن مقایسه اظهارات زیباکلام به موضع سپهبد رزم‌آرا نخست‌وزیر رژیم پهلوی که به مردم قیام کرده برای ملی‌کردن صنعت نفت می‌گفت: «شماها عرضه ساختن آفتابه ندارید»، به طنز خطاب به دکتر روحانی نوشت: یعنی چه که در مصاحبه با سی‌ان‌ان می‌فرمایید «جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بوده و بر این حق خود کاملا مصر است و تبعیض در این زمینه را نمی‌پذیرد… ملت ایران در موضوع فناوری هسته‌ای بسیار حساس بوده و ما این موضوع را جزء غرور ملی خود می‌دانیم. امروز فناوری هسته‌ای در ایران بومی شده و اخیرا نیز پیشرفت‌های بسیار قابل ملاحظه و جدیدی در زمینه ساخت سانتریفیوژ به دست آمده است، بنابراین در مسیر فناوری هسته‌ای بویژه در زمینه تحقیق و توسعه به هیچ عنوان محدودیت را نخواهیم پذیرفت… بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی ایران در آینده نیاز به ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای دارد و مصمم هستیم که سوخت هسته‌ای نیروگاه‌های اتمی را در داخل کشور و به دست دانشمندان خودمان تهیه کنیم و این راه را ادامه خواهیم داد».

مشاور کروبی و همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب افزوده است؛ آقای روحانی ظاهرا متوجه نیستید که از درک گوشزد و تذکر جناب آقای زیباکلام عاجز مانده‌اید که به شیوائی و با زبان سلیس فارسی انذارتان داده‌اند!!!؟ جناب آقای روحانی لطفا و با دقت اظهارات ایشان را مطالعه و آویزه گوش‌تان فرمایید تا هم پیام انتخابات ۲۴ خرداد را فهمیده باشید(!!!) هم‌چنان که در مصاحبه‌های‌تان با رسانه‌های خارجی من بعد اشتباه نفرمایید!!!

آمریکا از توافق نهایی هسته‌ای با ایران چه می‌خواهد

«دستیاران اعضای کنگره آمریکا می‌گویند دولت می‌خواهد زودتر به توافق نهایی با ایران درباره پرونده هسته‌ای دست یابد اما دستیابی به توافق جامع، بسیار سخت‌تر از توافق موقت خواهد بود.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر نوشت: دولت اوباما انتظار دارد مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی میان ۱+۵ و ایران، از نیمه ماه فوریه (اواخر بهمن) آغاز شود. به گفته دستیاران اعضای کنگره- که به شرط فاش نشدن نامشان با این خبرگزاری گفت‌وگو کرده‌اند- آمریکا و شریکانش در حال حاضر مشغول مذاکره و رایزنی در میان خودشان برای برداشتن گام‌های بعدی در مذاکرات هسته‌ای با ایران هستند.

آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد: «آمریکا و شرکایش (در ۱+۵) در دور بعدی مذاکرات اتمی با رژیم ایران ممکن است با تصمیم سختی برای انتخاب یکی از این دو شق مواجه شوند یا امضای یک توافقنامه موقت دیگر، یا عدم پذیرش هیچ چیزی کمتر از توافقی برای تحقق آرزوی چند ساله اوراق کردن برنامه اتمی ایران».

این گزارش می‌افزاید: برای منتقدان اوباما در خاورمیانه و کنگره هر چیزی کمتر از توافقنامه‌ای کامل ممکن است دادن اجازه وقت‌کشی به رژیم ایران تلقی شود. گری سیمور که تا سال گذشته مشاور ارشد کنترل تسلیحات اوباما بود، می‌گوید «من فکر می‌کنم بسیار غیرمحتمل است که در ۶ ماه آینده بتوان به یک توافقنامه جامع دست یافت.»

دیوید آلبرایت بازرس پیشین سازمان ملل کسی که به دولت اوباما مشورت می‌دهد، در گزارشی گفته است، ایران باید حدود ۱۵ هزار از ۲۰ هزار سانتریفیوژ خود را برای توافق نهایی قابل قبول آمریکا، از بین ببرد.

رومین ندال سخنگوی وزارت خارجه فرانسه به خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه گفت، اولویت ائتلاف، رسیدن به یک توافق بزرگ و انجام سریع این کار می‌باشد. ما نمی‌خواهیم وارد توافقات موقتی که جایگزین می‌شوند، شویم.»

از سوی دیگر جی‌کارنی سخنگوی کاخ سفید در واکنش با اظهارات آقایان روحانی و ظریف در اجلاس داووس مبنی بر حفظ حق غنی‌سازی ایران، مدعی شد: ایران توافق ژنو را به دلخواه خود تفسیر می‌کند. این سخنان مصرف داخلی دارد و آن‌چه اهمیت دارد اقدامات ایران است و نه سخنانی که مقامات آن می‌گویند.

دکتر ظریف در مصاحبه با سی.ان.ان تاکیدکرد: واژگانی که کاخ سفید برای تعریف توافق ژنو استفاده می‌کند با متنی که ایران و دیگر کشورها بر سر آن توافق کردند، فرق دارد. دکتر روحانی نیز گفت که ایران تحت هیچ شرایطی سانتریفیوژها را از بین نمی‌برد.

اما جی‌کارنی سخنگوی کاخ سفید می‌گوید بحث درباره ابعاد «برچیده شدن» برنامه هسته‌ای ایران بیشتر معطوف به توافق‌نامه نهایی جامعی خواهد بود که ایالات متحده و قدرت‌های غربی امیدوارند جایگزین توافق‌نامه موقت کنونی شود.

در همین حال یوکیا آمانو مدیر کل آژانس، توافق شش ماهه ایران با قدرت‌های جهانی را «یک گام مهم رو به جلو برای دستیابی به راه‌حلی جامع» با هدف پایان دادن به بحران هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و جامعه جهانی توصیف کرد و در عین حال به رویترگفت «هنوز راهی طولانی در پیش است.»!

شیمون پرز رئیس رژیم‌صهیونیستی نیز قبل  از شرکت در نشست داووس به رادیو اسرائیل گفت:‌«آغاز اجرای توافق موقت هسته‌ای و تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد از سوی ایران کافی نیست، بلکه باید برنامه موشک‌های دوربرد ایران و حمایت این کشور از تروریسم جهانی را نیز هرچه بیشتر در دنیا مطرح کرد.»

اعتماد: اشتباه کردیم آمریکا قابل اعتماد نبود

مدیر مسئول روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد می‌گوید تحلیلگرانی که طی چند ماه آخر به آمریکا خوش‌بینی نشان دادند، تصویر و تصور اشتباهی از رویکرد آمریکا داشتند.

روزنامه اعتماد از جمله روزنامه‌های زنجیره‌ای است که طی چند ماه گذشته با ذوق‌زدگی و دستپاچگی، خوش‌گمانی به شیطان بزرگ را ترویج کرده و مسائلی نظیر لزوم مذاکره با آمریکا  و حذف شعار مرگ بر آمریکا را پیش کشیدند. این روزنامه هماهنگ با برخی نشریات زنجیره‌ای دیگر نظیر شرق و…، دروغ بزرگ موافقت امام(ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا را تیتر صفحه اول کرد و در ایام مختلف «از چرخش غیر منتظره واشنگتن در برابر تهران» خبر داد. اعتماد در تیتر اول  ۴ آذر خود، عکس دست دادن دکتر ظریف با جان کری را منتشر کرده و تیتر زده بود «دستان بن‌بست‌شکن ظریف – کری» و «اینجا ایران؛ همه خوشحالند»(!)

با وجود این زیاده‌روی به دور از واقعیات، روز گذشته الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد اذعان کرد که این قبیل خوش‌گمانی‌ها فاقد مبنا و پایه بوده است. او می‌نویسد: با درایتی که  ایران در مذاکرات ۵+۱ از خود نشان داد اکثر تحلیلگران بر این باور شدند که این رویکرد مثبت و سازنده بهانه را برای ادامه ادبیات بی‌ادبانه، توهین‌آمیز و تهدید‌آمیز از سیاستمداران آمریکایی خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شد آنان هم مثل وزیر مودب و توانمند امور خارجه ایران جناب آقای ظریف و رئیس‌جمهور محترم دکتر روحانی محترمانه با طرف مقابل صحبت خواهند کرد. متاسفانه سخنان تهدیدآمیز سیاستمداران آمریکایی که هر از چندگاهی بیان می‌شود، نشان می‌دهد که تحلیلگران سیاسی تصور و تصویر اشتباهی از اوضاع و احوال و رویکرد آمریکاییان داشته و دارند.

وی می‌افزاید: سیاستمداران آمریکایی در طول سال‌‌های گذشته از تمامی امکانات و توانایی‌های خود در هر زمینه‌ای علیه جمهوری اسلامی استفاده کردند و در مسیر براندازی این جمهوری و در جهت مهار انقلاب اسلامی گام برداشتند و از به کار گرفتن هیچ ابزار و امکانی دریغ نکردند. آنان در تحریک و سازماندهی گروه‌ها و گروهک‌های مختلف و ایجاد بحران درگیری قومیتی از ابتدای انقلاب گرفته تا در تحریک و پشتیبانی صدام در طول هشت سال جنگ علیه ایران هر کار می‌توانستند کردند و چون موفق نشدند، در زمینه فشارهای اقتصادی و ایجاد تحریم‌های مختلف و راه‌اندازی یک جنگ بزرگ اقتصادی علیه ایران گام برداشتند و می‌توان گفت که تا حالا همه راه‌ها را آزموده‌اند. متاسفانه باز آقای جان کری با زبان تهدید با ایران صحبت می‌کند و بنابر گزارش‌ها اعلام کرده است که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد اقدام نظامی می‌کنیم.

حضرتی می‌افزاید: جان کری باید این واقعیت را بداند که اگر اسرائیلی‌ها در نبرد ۳۳ روزه با حزب‌الله توانستند به کوچک‌ترین توفیقی برسند آمریکا هم در برخورد با جمهوری اسلامی توفیق پیدا خواهد کرد. ملت ایران ملت جنگ‌طلبی نیست و در طول تاریخ همیشه ضمن احترام به حقوق سایر ملل، پرچم با کرامت احترام و صلح‌طلبی را بر دوش کشیده است ولی اگر کسانی حرف کریمانه و محترمانه او را نفهمند و دست به ماجراجویی و دیوانگی بزنند فرزندان این مرز و بوم که در طول ۳۴ سال گذشته با عوامل و ایادی و واسطه‌های آمریکا دست و پنجه نرم کردند، آمادگی دارند امروز مستقیما درس رشادت و قهرمانی را به خود آمریکایی‌ها نشان دهند. سخن آخر اینکه ما دنبال جنگ نیستیم ولی اگر میدانی باز شود از آن استقبال می‌کنیم. آقای کری می‌تواند آزمایش کند.

یادآور می‌شود برخی همکاران روزنامه اعتماد چه در گذشته و چه امروز با گروهک‌های ضدانقلاب نظیر نهضت آزادی و ملی – مذهبی  در ارتباطند و برخی از آنان پس از نقش‌آفرینی در فتنه‌انگیزی‌های گوناگون از کشور گریخته و در خدمت رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب قرار دارند.

روایت آمریکایی از شیر بی‌یال و اشکم توافق ژنو

تحلیلگر شبکه سی‌ان‌ان می‌گوید: قطار مذاکرات هسته‌ای آمریکا و ایران روی ریل شکسته حرکت می‌کند.

فرید زکریا که مقارن با سفر رئیس‌جمهور کشورمان به داووس با وی مصاحبه کرد، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «هم رئیس‌جمهور و هم وزیر خارجه ایران در مصاحبه با سی‌ان‌ان بر عدم توقف برنامه هسته‌ای تأکید داشتند. این دقیقا همان چیزی بود که  من در مورد آن نگرانی داشتم و میان ایران و آمریکا بحث مورد اختلاف نیز همین مسئله است. روحانی در مصاحبه با من گفت که ایران قصد دارد تا به برنامه هسته‌ای خود برای مصارف صلح‌آمیز ادامه دهد. او گفت ما می‌توانیم هر تعداد بازرسی را که خواستیم به ایران بفرستیم اما برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز آن کشور بازگشت‌ناپذیر است. در واقع  او اشاره کرد که ایران خواستار گسترش برنامه هسته‌ای است. این موضوع در تضاد با دیدگاه ایالات متحده است.

وی می‌افزاید:  آمریکا خواستار عقب‌نشینی قابل توجه ایران در  موضوع برنامه هسته‌ای است. آنان از لزوم توقف کار برخی از سانتریفیوژها و  توقف کار راکتور آب سنگین اراک سخن گفته‌اند. اما روحانی واضح  و صریح مشخص کرد که هیچ یک از  این خواسته‌ها عملی نخواهند شد. در نتیجه، من فکر می‌کنم که این قطار (مذاکرات هسته‌ای) بر روی ریل شکسته‌ای حرکت می‌کند.»

زکریا با شگفت‌آور خواندن فاصله انتظارات و برداشت‌های ایران و آمریکا گفت: ایران می‌گوید تحت هیچ شرایطی سانتریفیوژهایش را از بین نخواهد برد. به نظر من برداشت ایران و آمریکا از این توافق، کیلومترها با هم فاصله دارد.

از سوی دیگر الیوت آبرامز مدیر بخش خاورمیانه شورای امنیت ملی کاخ ‌سفید گفت: یک قرارداد محصول اشتراک نظر طرفین در برخی زمینه‌ها است و این اختلاف‌نظر شدید بر سر موارد توافق شده در قرارداد موقت هسته‌ای ایران این سوال را به ذهن می‌آورد که آیا اساسا توافقی صورت گرفته است؟

آبرامز در تحلیل اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی، نوشت: براساس نظر دیوید آلبرایت فعالیت‌های ایران در زمینه توسعه غنی‌سازی اورانیوم باید صرفا در تاسیسات نطنز انجام، تاسیسات زیرزمینی نزدیک قم نیز به منظور تضمین نظارت بهتر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید تعطیل شود و شمار سانتریفیوژهای فعال ایران نیز باید از ۲۰ هزار دستگاه فعلی به ۴ هزار دستگاه کاهش یابد و ۱۶ هزار سانتریفیوژ را از بین ببرد.

آبرامز با مرور مصاحبه ظریف با سی‌ان‌ان و تأکید وی بر این مطلب که «ما در توافق ژنو درباره برچیدن هیچ‌چیز توافق نکرده‌ایم و چنین واژگانی در متن وجود ندارد»، نوشت: توافق قواعد سنتی امضای یک پیمان، یک معاهده تنها وقتی حاصل می‌شود که طرفین درباره ایده‌ها و نظرات و شرایط آن توافق داشته باشند. اما اگر طرفین در آنچه که توافق کردند، اختلاف نظر دارند، پس آیا واقعا در ژنو بر سر چیزی توافق شده است.
وبسایت سی‌ان‌ان نیز در گزارشی نوشت: توافق موقت ژنو هرگز توسط نمایندگانی از سوی ۶ کشور و ایران امضا نشده است. یکی از رهبران جمهوریخواه کنگره که تنها به شرط عدم افشای نامش سخن می‌گفت، بیان داشت: نبود امضا بر روی این توافق راهی برای ایران در جهت نادیده گرفتن تبصره‌های تفاهمنامه باز گذاشته است.

وی اضافه کرد: معتقدم که کاخ‌ سفید فقط به دنبال به دست آوردن یک توافق بوده است. یک مقام ارشد دولت اوباما نیز در گفتگو با سی‌ان‌ان تایید کرد که روی توافق هیچ امضایی وجود ندارد. وی افزود: توافق فعلی توافقی مقدماتی است و هنوز پیمانی بین‌المللی نیست.

*خراسان

دستور واگذاری ساختمان ۵ هزار متری به کنسولگری عراق

بر اساس پیشنهاد محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که طی روزهای اخیر به تصویب هیئت دولت رسیده است، مقرر شده به استناد ماده ۵ آیین نامه استملاک اتباع خارجه، دستگاههای مسئول موظفند اقدامات لازم را برای استملاک ساختمانی واقع در کرمانشاه خیابان اشرفی اصفهانی به مساحت ۵۴۶۰ مترمربع به عنوان دفتر و اقامتگاه سرکنسولگری دولت عراق انجام دهند. در این مصوبه تاکید شده است که این اقدام به شرط عمل متقابل اجرایی خواهد شد.

 

لغو ۳ مصوبه دیگر دولت دهم توسط معاون اول

بر اساس ابلاغیه ای که طی روزهای اخیر از سوی معاون اول رییس جمهور به تعدادی از وزارتخانه ها و بانک مرکزی ارسال شده، آمده است که با توجه به درخواست وزیر راه و شهرسازی، کابینه با لغو تعدادی از مصوبات دولت سابق که در تاریخ های ۲۲ آبان سال ۹۱، ۱۹ اسفندماه سال ۹۱ و ۲ مرداد سال ۹۲ تصویب شده، موافقت کرده است.

*ایران

علت مخالفت امام(ره) با حضور وزارت سپاه در لانه جاسوسی

خبر اول این که امام (ره) سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانست. این را محسن رفیقدوست در جمع اعضای جامعه مهندسین گفته است. وزیر سپاه در سالهای جنگ در نشست ماهانه این جامعه با اشاره به برخی از فعالیت‌های خود در دوره جنگ ۸ ساله گفته: همان موقع به دنبال پیگیری روش دستیابی به سلاح هسته‌ای رفتیم پیش امام(ره) گفتم نظر شما چیست ایشان گفتند دنبال اتم نروید و همان موقع جمع کردیم و آقا هم گفتند حرام است.  به گزارش مهر، وی همچنین با بیان اینکه می‌خواسته وزارت سپاه را در لانه جاسوسی امریکا تأسیس کند، درباره واکنش امام(ره) به این پیشنهاد گفت: «ایشان در جواب من گفتند مگر قرار است که هزار سال دیگر با امریکا رابطه نداشته باشیم؟ شما نباید این کار را انجام دهید زیرا آنجا مال امریکاست.» رفیقدوست در ادامه گفته: «با آمدن دولت یازدهم ناامیدی در مردم به امید تبدیل شد، اگر ان‌شاءالله درها باز شود مملکت رونق می‌گیرد. من با نداشتن مذاکره با هر کسی مخالفم، آدم با دنیا قهر نمی‌کند.»

عباس عبدی همکاری با وزارت کشور را تکذیب کرد

خبر دیگر این که عباس عبدی همکاری خود با وزارت کشور در زمینه تهیه «لایحه تأسیس و فعالیت احزاب در جمهوری اسلامی ایران» را تکذیب کرد. عبدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من فقط در یک جلسه در یک دفتر مطالعاتی نظرات خود را درباره پیش‌نویس این لایحه مطرح کردم. وی همچنین افزود: هیچگونه همکاری در این زمینه با وزارت کشور ندارم. در برخی خبرها اینگونه مطرح شده بود که امیر محبیان، اسدالله بادامچیان و عباس عبدی برای تهیه لایحه تأسیس و فعالیت احزاب در جمهوری اسلامی ایران، با وزارت کشور همکاری می‌کنند.

دستگیری متهم‌ترور دادستان زابل در مشهد

شنیدیم که رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از دستگیری یکی از عوامل اصلی‌ترور دادستان زابل در مشهد خبر داد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حمیدی اظهار داشت: این متهم پس از‌ترور دادستان زابل و دستگیری همدستانش متواری شده بود که پس از تحقیقات گسترده مخفیگاه او در مشهد شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد؛ با دستگیری این فرد تعداد افراد بازداشت شده در پرونده به ۱۱ نفر رسید که در میان بازداشت شدگان یک نفر متهم زن نیز حضور دارد. ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه ۱۵ آبان امسال خودروی موسی نوری دادستان زابل هدف اصابت گلوله قرار گرفت. در این حادثه دادستان زابل، همراه راننده خود به شهادت رسیدند.

تجمع کارگران شرکت مادیران مقابل مجلس

با خبر شدیم که تعدادی از کارگران شرکت مادیران به خاطر اخراج غیرقانونی از این شرکت جلوی در ورودی مجلس شورای اسلامی تحصن کردند. به گزارش ایلنا، این کارگران در پلاکاردهایی خود را کارگران رسمی معرفی کرده و مدعی‌ بودند به شکل غیر قانونی اخراج شدند. این کارگران روز چهارشنبه هفته گذشته نیز مقابل مجلس تحصن کردند، اما به خاطر تعطیلی مجلس‌؛ دیروز تحصن خود را تکرار کردند.

زندانی ایرانی در ترکیه به کشور باز می گردد

دست آخر این که  یک زندانی ایرانی که در زندان‌ترکیه است ماه جاری به ایران منتقل می‌شود. این موضوعی است که در دیدار سفیر ایران در آنکارا با مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام شد. به گزارش ایسنا، ایران و‌ترکیه توافق کرده‌اند در صورتی که اتباع ایرانی یا‌ ترکیه‌ای در هر یک از دو کشور دیگر حکم قطعی زندان گرفته باشند و به انتخاب خود تمایل داشته باشند مدت زندان را در یکی از زندان‌های کشور خود سپری کنند دو دولت ترتیب انتقال این محکوم را به زندانی در کشور وطن خود می‌دهند.  هفته گذشته نیز با پیگیری‌های سفارت ایران در آنکارا و حمایت یکی از خیران ایرانی که هزینه وکیل این زندانی ایرانی را قبول کرده بود، یک راننده ۶۴ ساله اتوبوس از زندان‌ترکیه آزاد و به کشور بازگشت.

*تهران امروز

استراتژی دولت برای ادامه رابطه با مجلس

شفاف نوشت: در شرایطی که نزدیک به دو سال به پایان عمر مجلس نهم باقی‌مانده است نزدیکان و همفکران دولت از هم‌‌اکنون به تکاپو افتادند تا در انتخابات مجلس آینده حضوری پر رنگ داشته باشند و بتوانند مجلسی هم سو با دولت تشکیل دهند. در همین راستا، علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور قومیت‌ها در سفری که چندی پیش به استان سیستان و بلوچستان داشت در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی در این استان از اعضای آن خواست تا همچنان فعال باقی بمانند. او تاکید کرد که باید برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از هم‌اکنون فعالیت‌شان را آغاز کنند. از سوی دیگر با انتشار خبر احتمال تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس می‌توان استنباط کرد که دولت در شرایط کنونی به‌دنبال آن است که نفوذ خود را در مجلس نهم افزایش دهد و به یارگیری بپردازد و از وزن مخالفان خود بکاهد تا حداقل این دو سال باقی‌مانده به پایان عمر مجلس نهم را با کمترین هزینه ممکن به پایان برساند تا موعد انتخابات مجلس آینده فرا رسد.

احمدی‌نژاد در اندیشه بازگشت به قدرت

مشرق نوشت: در جلسه گروهی از مدیران احمدی‌نژاد که در دفتر یک دانشگاه در حال تاسیس برگزار شد، گفته شده است: ما برای انتخابات مجلس در تهران شانسی نداریم اما وضعیت مان در برخی شهرها به‌ویژه شهرهای کوچک خوب است. اگر بخواهیم در مجلس کرسی داشته باشیم باید شبکه هواداران خود را در شهرها منسجم نماییم. در این جلسه طرح برگزاری یک نشست سراسری متشکل از مسئولان ستادهای انتخاباتی حامیان احمدی‌نژاد در تهران به تصویب رسید.

محکومیت «فاطمه هاشمی» به شش ماه حبس

یکی از وکلای‌مدافع فاطمه هاشمی‌رفسنجانی از محکومیت موکلش به شش ماه حبس تعزیری خبر داد. سیدوحید ابوالمعالی با بیان این مطلب، گفت: موکلم به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده که اجرای این مجازات به مدت دو سال معلق شده است. وی افزود: ما نسبت به رای صادره اعتراض داریم و طی چند روز آینده اعتراض خود را به دادگاه اعلام خواهیم کرد. فاطمه هاشمی ششم شهریورماه سال‌جاری به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضائیه و مقننه به شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و حدود یک ماه بعد برای او قرار مجرمیت صادر و پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال و در نهایت دادگاه فاطمه هاشمی روز چهارشنبه – ۱۸ دی ماه- در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار شد.

دستگیری یک جاسوس

دانا نوشت: شنیده شده یک تبعه فرانسوی مظنون به جاسوسی در حوالی یکی از پادگان‌های تهران بازداشت شد. بنابر این گزارش وی به عنوان توریست در محدوده‌ای که بازداشت شده حضور داشته است ولی مدرکی که نشان دهد نامبرده توریست بوده از سوی این فرد ارائه نشده است.

*جام جم

دستگیری متهم فراری ترور دادستان زابل

قریب به سه ماه پس از حادثه ترور دادستان زابل، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از دستگیری یکی از عوامل اصلی این جنایت تروریستی خبر داده است.حجت‌الاسلام حمیدی به مهر گفته است که این متهم پس از ترور دادستان زابل و دستگیری همدستانش متواری شده بود که پس از تحقیقات گسترده مخفیگاه او در شهر مشهد شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

ابهام درزمان نشست مشترک دولت و مجلس

پس از آن که باهنر و حدادعادل از احتمال برگزار نشدن نشست مشترک دولت و مجلس در زمان اعلام شده در روز سه‌شنبه خبر دادند، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به ایسنا گفت که اگر طی هفته جاری بررسی لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار بگیرد، روز چهارشنبه نشست مشترک دولت و مجلس برگزار می‌شود.وی ضرورت حضور رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دلیل عقب افتادن نشست مشترک دو قوه اعلام کرد.

لاریجانی: لوایح باید با امضای رئیس‌جمهور باشد

بررسی الحاقیه لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور با موضوع نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در حالی دیروز به کمیسیون‌های تخصصی سپرده شد که برخی نمایندگان نسبت به نبود امضای رئیس‌جمهور در ذیل این لایحه اعتراض کردند. با این حال علی لاریجانی رئیس مجلس هر چند اشکال نمایندگان را وارد دانست و گفت لایحه باید با امضای رئیس‌جمهور به مجلس ارائه شود و این نحوه ارسال درست نیست، اما تاکید کرد: با توجه به این که رئیس‌جمهور در مسافرت بودند و از سوی دیگر عجله وجود داشت که بحث هدفمندی ارائه شود ما این نحوه ارائه را حمل بر صحت می‌گذاریم.

*جمهوری اسلامی

* آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال روزنامه جمهوری اسلامی درباره اظهارات هفته گذشته ایشان در سخنرانی اختتامیه کنفرانس وحدت در موضوع خلیفه اول گفت: “موضوع سخنرانی من، تنازع بود و آنچه درباره موضوع خلیفه اول گفتم این بود که بر سر این موضوع نباید نزاع کنیم، اما اینکه اعتقاداتمان باید محفوظ بماند قابل تردید نیست.” بعضی رسانه‌های مجازی هفته گذشته تلاش کردند با تحریف اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چنین وانمود کنند که ایشان گفته است اینکه خلیفه اول چه کسی است یک موضوع تاریخی است و نباید مطرح باشد!

* مسئولان قضائی عربستان سعودی هم به خطر سلفی‌ها و تکفیری‌ها پی برده، آنها را تروریست می‌دانند و درباره خطر آنها هشدار می‌دهند. رئیس دادگاه کیفری عربستان گفت: تشویق کردن جوانان به جنگ در مناطق بحرانی از جمله سوریه، از مصادیق فتنه است و شرعاً ممنوع می‌باشد. وی افزود: کسانی که تحت تأثیر این تبلیغات قرار گرفته و به جنگ می‌روند، به سازمان‌های تروریستی وابسته می‌شوند و بعد از بازگشت به کشور خود، عقاید افراطی خطرناکی را وارد جامعه می‌کنند.

*قدس

سلام مرا به قذافی برسانید!

قدس آنلاین: امیر «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان سعودی در دیدار اخیر خود با «علی زیدان» نخست‌وزیر لیبی دچار فراموشی شده و از وی خواسته سلامش را به قذافی برساند. ولیعهد ۷۸ ساله سعودی به بیماری آلزایمر مبتلاست.

انتشار خاطرات رئیس جمهور سابق

نامه نیوز: بنا بر اخبار منتشر شده، احمدی‌نژاد قصد دارد که خاطرات روزهای ریاست جمهوری خود را منتشر کند.

وزارتی ‌که‌حقوق‌کارمندانش‌عقب‌افتاده

جهان: خبرها حاکی است، در حالی که برخی از کارکنان وزارت ورزش از پرداخت نشدن حقوقهای معوقه خود ناراحتند و بسیاری از فدراسیونهای ورزشی نیز مشکل مالی و تأمین بودجه دارند، شنیدیم که دو معاون وزیر ورزش مشغول بازسازی اتاقهای خود در ساختمان وزارت ورزش هستند.

آزادی۲ آتش نشان بازداشت شده

فرارو: دو آتش نشان متهم در حادثه خیابان جمهوری تهران با انجام تحقیقات مقدماتی و سپردن قرار تأمین آزاد شدند. این دو آتش نشان روز پنجشنبه گذشته از سوی بازپرس جنایی تهران بازداشت و برای تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفته بودند.

انگار در نیویورکم

عصرایران: برنگام خبرنگار آمریکایی شبکه پی بی اس در گزارشی از تهران، با اشاره به بازار خرید لوازم الکترونیک تهران (خیابان جمهوری) گفت: ما اینجا گویی در بازار الکترونیک در حومه نیویورک هستیم. تقریباً هیچ محصولی نیست که اینجا نباشد.

هیتلر جنجالی!

ایسنا: با وجود آنکه گفته شده آدولف هیتلر پس از آنکه در سال ۱۹۴۵ شکست آلمان در جنگ جهانی دوم را شنید، در برلین خودکشی کرد، اما در کتاب مناقشه برانگیز که بتازگی منتشر شده، آمده است، وی از مخفیگاهش در برلین به آمریکای جنوبی فرار کرده و در سال ۱۹۸۴ در برزیل به طور ناشناس مرده است.

تکذیب یک دیدار

مهر: جمعیت ایثارگران هرگونه ملاقات حضوری و غیرحضوری میان لطف ا… فروزنده(قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی) و محسن رفیق دوست را تکذیب کرد.

خشم صهیونیستها از یک تیم قدرتمند

مشرق: روزنامه صهیونیستی معاریو در مقاله‌ای به بررسی تلاشهای ناکام این رژیم برای ترور سید حسن نصرا… و عملکرد تیم حفاظتی وی پرداخت. این روزنامه در گزارش طولانی خود در مورد یگان ویژه حفاظتی سید حسن نصرا… دبیرکل حزب ا… لبنان نوشت که این یگان ویژه که مخصوص محافظت از دبیرکل حزب‌ا… لبنان است، لباسهای یک شکل می‌پوشند و بهترین جلیقه های ضد گلوله در دنیا را به تن می کنند. اعضای این یگان ویژه ۱۵۰ نفره به خوبی آموزشهای نظامی و امنیتی را دیده اند و تحت نظر امنیت داخلی ویژه حزب‌ا… لبنان و شخص وفیق صفا از رهبران برجسته این حزب کار می کنند.

اطلاعات کارمندان کوکاکولا؟

تسنیم: اطلاعات شخصی و هویتی ۷۴ هزار کارمند کوکاکولا بر اثر سرقت تعدادی لپ‌تاپ، فاش شد.

اماکن تاریخی تبریز روی اسکناس

فارس: میرهادی قره‌سید نماینده مردم تبریز در مجلس طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار استفاده از تصاویر شخصیتها و اماکن تاریخی تبریز بر روی اسکناس و سکه‌ها شد.

تجمع کارگران مادیران مقابل مجلس

ایرنا: جمعی از کارگران گروه تولیدی مادیرانبا تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت اخراج غیرقانونی خود شدند.

اسفند؛ جمع‌بندی حقوق شهروندی

ایسنا: الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر این که کارشناسان و شهروندان همچنان می‌توانند نظرات خود را در خصوص منشور حقوق شهروندی از طریق پایگاه اطلاع رسانی اختصاص یافته به این امر اعلام کنند، زمان ارایه جمع‌بندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره این منشور را اسفند ماه اعلام کرد.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x