تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

آب پاکی روحانی روی دستان اوباما / درگیری‌هایی ژنو ۲ که منتشر نشد/”داعش” زنان را به اتهام بی‌حجابی می‌رباید

  • کد خبر : 17152
  • 07 بهمن 1392 - 6:57
آب پاکی روحانی روی دستان اوباما / درگیری‌هایی ژنو ۲ که منتشر نشد/”داعش” زنان را به اتهام بی‌حجابی می‌رباید

خبرنگار “پی بی اس” از تهران: انگار در نیویورک هستیم، درگیری‌هایی که در ژنو ۲ که منتشر نشد، مقایسه حضور روحانی و مت دیمون در داووس، خویشاوندان نزدیک شوهر عمه رهبر کره‌شمالی نیز اعدام شده‌اند و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری امروز شنبه ۵ بهمن است.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر؛ هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

خبرنگار “پی بی اس” از تهران: انگار در نیویورک هستیم

“ویلیام برنگام” خبرنگار شبکه تلویزیونی PBS” آمریکا که اخیرا به مدت ۲ هفته به ایران سفر کرده است در مصاحبه با این شبکه از نتایج مشاهدات خود درباره ایران گفت. این خبرنگار آمریکایی با اشاره به اینکه در ظاهر هیچ نشانی از این نیست که ایران تحت تحریم است گفت: “خیابان‌ها شلوغ، فروشگاه‌ها پر از اجناس و ترافیک زیاد خیابان‌ها هیچ نشانی را در ظاهر از یک کشور تحت تحریم “فلج کننده” نشان نمی‌دهد.

به گزارش عصر ایران، وی می‌افزاید: “مردم اینجا می‌گویند مشکل اصلی از نبود کالا نیست بلکه از تورم زیاد است، قیمت اجناس در مقایسه با زمان قبل از تحریم‌های شدید (بانکی و نفتی) دو تا سه برابر شده‌اند. با یک صاحب مغازه در تجریش گفتگو می‌کردم، او می‌گفت این تورم روی فروش او تاثیر گذاشته و با توجه به ۳ یا۴  برابر شدن قیمت اجناس در دو سال گذشته مردم دیگر مثل گذشته خرید نمی‌کنند.

برنگام به بازار لوازم الکترونیک تهران (خیابان جمهوری) اشاره می‌کند و می‌گوید: “ما اینجا گویی در بازار الکترونیک در حومه نیویورک هستیم . تقریبا هیچ محصولی نیست که اینجا نباشد. شما نمی‌توانید حجم کالاهای عرضه شده در این بازار را حتی تصور کنید. تولیدات اپل، سامسونگ و آخرین مدل‌های گوشی تلفن همراه. اینجا را باید دید. یکی از مغازه‌داران اینجا که محصولات ” MAC”  را می‌فروشد گفت یک “هدست” بلوتوث دارد که تنها مشابه آن در فروشگاه‌های شرکت “اپل” در نیویورک است.

خبرنگار پی بی اس درباره سانسور اینترنت در ایران نیز گفت: در ایران دسترسی به برخی سایت‌ها محدود شده است و وقتی مثلا می‌خواهی وارد سایت فیسبوک یا توییتر بشوی یک صفحه باز می‌شود که می‌گوید دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نیست و به جای این سایت‌های فیلتر شده، سایت‌هایی به شما پیشنهاد می‌شود که از نظر دولت ایران مجاز محسوب می‌شوند. ولی این فیلترینگ در عمل باعث نشده سایت‌ها محدود شود و شما اینجا به وسیله VPN ها می‌توانید محدودیت‌ها را دور بزنید و به سایت‌هایی که می‌خواهید دسترسی داشته باشید.

وی افزود: “منطق حکومت ایران در فیلتر کردن برخی سایت‌ها واقعا از یک الگوی مشخص پیروی نمی‌کند. مثلا سایت ” NPR” (رادیو دولتی آمریکا) فیلتر است، اما وب سایت شبکه “پی بی اس” فیلتر نیست. یا مثلا سایت شبکه “ان بی سی نیوز” آمریکا فیلتر نیست، اما سایت شبکه “ای بی سی نیوز” فیلتر است و از این جهت واقعا نمی‌توان به درستی درک کرد مبنای این فیلترینگ‌ها چیست.

درگیری‌هایی که در ژنو ۲ که منتشر نشد

علی‌رغم تلاشهای ملموس و غیرملموس آمریکا و ذینفعان آشوب در سوریه درجهت کم رنگ جلوه دادن حضور ایران در این اجلاس و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران، رفتارهای ضد و نقیضی از طرفین دعوا و بازیگران خارجی آن درخصوص نقش تعیین کننده کشورمان درجهت حل بحران سوریه به چشم می‌خورد.

به گزارش تدبیر ۲۴، کشاکش و بحث‌های داغ طرفین دعوا در جلسات رسمی بین دولت سوریه و مخالفان مسلح حدود ۴۰ کشور در ژنو۲، شاید نشانه‌ای خوب باشد از اتفاقات بسیار تندتر و خشن‌تری که در پشت صحنه بین دو گروه مخالفان و طرفداران بشار اسد اتفاق افتاده و یا در حال رخ دادن است. درست در شروع نشست مطبوعاتی نمایندگان طرفین مختلف، درگیری لفظی شدیدی بین دو روزنامه‌نگار سوری رخ داد.

هر دو روزنامه‌نگار طرف مقابل را “تروریست” میخواندند، زن روزنامه‌نگاری که از شبکه‌ای نزدیک به مخالفان بشار اسد به محل برگزاری جلسه آمده بود، طرف مقابل خود را به حمایت از حزب‌الله و القاعده متهم می‌کرد. اما دیگر روزنامه‌نگار سوری که ساکن استرالیا است نیز در مقابل عنوان می‌کند “یک سوری واقعی پرچم کشورش را در دست می‌گیرد و نه پرچم جبهه‌النصره را”-جبهه النصره یک گروه تروریستی است که در سوریه در حال جنگ با دولت بشار اسد است.

در نمونه‌ای دیگر از پشت صحنه اتفاقات در نشست ژنو۲ یک کنشگر سوری به نام “رامی جره” که با نام الکساندر پیج نیز شناخته می‌شود به سمت وزیر آموزش و اطلاعات سوریه “عمران زوابی” حمله می‌برد، او در سال ۲۰۱۱ سوریه را ترک کرده است. او مدام از وزیر سوری می‌پرسد آیا شما “بمب بشکه‌ای” روی شهر حلب انداختید؟ (مخالفان دولت سوریه مدعی هستند که بشار اسد در سال ۲۰۱۳ از بمب‌های بشکه‌ای در حلب استفاده کرده است).

او همچنین می‌پرسد آیا شما علیه گروه “کشور اسلامی عراق و شام” می‌جنگید؟ چرا مردم را بمباران می‌کنید؟ چرا آنها را بمباران نمی‌کنید؟ به من پاسخ دهید. این کنشگر سوری معتقد است که دولت سوریه برای بدنام کردن مخالفان این کشور دست گروه‌های تروریستی و اسلام‌گرای تندرویی را باز گذاشته است. اما وزیر سوری به آن واکنش نشان نمی‌دهد.

دیلی بیست، حضور روحانی و مت دیمون را در داووس مقایسه کرد/ مقایسه حضور روحانی و مت دیمون در داووس

پایگاه اینترنتی “دیلی بیست” آمریکا، در تحلیلی سفر رییس جمهور کشورمان به سوئیس برای شرکت در چهل و چهارمین نشست مجمع جهانی اقتصاد را مثبت دانسته و با مقایسه این حضور با حضور “مت دیمون” ستاره هالیوود نوشت: روحانی ستاره این اجلاس بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، دیلی بیست نوشت که در نشست‌های داووس حضار به شنیدن حرف‌های مبهم عادت دارند. کم پیش می‌آید مقامی در این نشست حاضر شود و به قول فرانسوی‌ها به زبان دیگری به غیراز زبان “چوب خشک” حرف بزند و روحانی هم در دو روز اول نشست داووس به ستاره نمایش تبدیل شد.

وقتی مت دیمون، هنرپیشه آمریکایی روز چهارشنبه درباره نیاز جهان به آب آشامیدنی صحبت کرد، شمار زیادی از وی حمایت کردند. یکی دو دقیقه بعد، روحانی از سالن پایین آمد و عکاس‌ها دور وی را گرفتند و برای اینکه بتوانند از زاویه بهتر عکس بگیرند، از سرو کول هم بالا می‌رفتند؛ روحانی هم لبخندی زیبا اما نامفهومی داشت و دیلی بیست ادامه داده است که روحانی از شایستگی لازم برای حضور در این نشست برخوردار بود و سخنرانی وی در تالاری که از جمعیت موج می‌زد موید این ادعا است.

تهدید به انتقام از مذاکره‌کنندگان؟!

انتشار اشعاری با مضمون اعتراض به سیاست خارجی دولت یازدهم و تهدید صریح به گرفتن انتقام از این دولت، ابزار جدیدی است که مخالفان در روزهای اخیر به صحنه آورده‌اند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در روزهای اخیر چند “شعر” با محتوای “انتقام جویانه” در فضای مجازی ایمیل منتشر می‌شود. در این اشعار که لحنی بسیار تند و صریح دارند و به صورت گسترده به ایمیل‌ها ارسال می‌شوند ضمن اعتراض شدید به سیاست خارجی دولت روحانی، این دولت به انتقام تهدید می‌گردد. ابیاتی از قبیل، “با کلید آمده‌ای در وسط معرکه‌ای – که کمی غیرت و شمشیر و سپر می‌خواهد. با شیاطین سر یک میز نشستید ولی – حفظ دین کار شما نیست که نر می‌خواهد” در یکی از اشعار و “پای میز مذاکره بروید – از شما انتقام می‌گیریم” در شعری دیگر، نمونه‌هائی از ابیات این اشعار هستند.

کشف گورهای دسته‌ جمعی پس از خروج داعش

“ابوعبدالله الحموی”، مسئول دفتر سیاسی گروه تروریستی “جبهه اسلامی” اعلام کرد در مناطقی از سوریه که از کنترل گروه “دولت اسلامی عراق و شام” موسوم به “داعش” خارج شده، گورهای دسته جمعی متعددی کشف شده است. جنگ و درگیری میان همه گروه‌ها در سوریه همچنان ادامه دارد. گروه‌های مخالف سوریه از یک سو با داعش می‌جنگند و از سوی دیگر با نظام سوریه در حال مبارزه هستند.

به گزارش پانوراما، وی تصریح کرد: داعش هیچ تمایلی به همکاری با گروه‌های دیگر در سوریه ندارد و وجود این گروه در منطقه مانعی بر سر راه رسیدن کمک‌ها به مردم سوریه ایجاد کرده و گروه‌های مخالف را در رسیدن به اهدافشان با دشواری مواجه می‌کند.

خویشاوندان نزدیک شوهر عمه رهبر کره‌شمالی نیز اعدام شده‌اند / اعدام خویشاوندان نزدیک شوهر عمه رهبر کره‌شمالی

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی، یک منبع آگاه از اوضاع در کره‌شمالی گفت که کل خانواده “جانگ سونگ تائک”، شوهر عمه رهبر کره‌شمالی حتی کودک‌ها نیز اعدام شده‌اند. طبق این منبع، خواهر بزرگتر تائک و همسرش که سفیر کره‌شمالی در کوبا بود، یکی دیگر از خویشاوندان نزدیک تائک به نام “جانگ یونگ چول” که سفیر این کشور کمونیستی در مالزی بود و دو فرزند ۲۰ ساله‌اش، به پیونگ یانگ فرا خوانده شده و اعدام شدند.

به گزارش ایسنا، اعضای خانواده‌هایی که در جریان این دستگیری‌ها، مقاومت نشان می‌دادند در مقابل منزل خود و همسایگان کشته می‌شدند. این در حالی است که گفته می‌شود زن‌هایی که از خون جانگ سونگ تائک نبودند، اعدام نشده‌اند. همچنین همسر جانگ یونگ چول به اجبار از او طلاق گرفته و با خانواده‌اش به یک کمپ دور افتاده فرستاده شد.

تائک در حکومت کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دومین فرد قدرتمند این کشور بود اما اواسط دسامبر ۲۰۱۳ دستگیر و به جرم تلاش برای کودتا اعدام شد. پس از آن نیز مشخص شد که همسر تائک که عمه رهبر کره‌شمالی هست نیز به دلیل عمل مغز در کما به سر می‌برد و همچنان اطلاعی از سرنوشت او در دسترس نیست.

تحریک جوانان برای جنگیدن در سوریه فتنه است/ عاملان تشویق جوانان به جنگ محاکمه می‌شوند

“صالح بن ابراهیم آل الشیخ” رئیس دادگاه ویژه کیفری در ریاض اعلام کرد: تحریک جوانان به جنگیدن در مناطقی که درگیری در آنها وجود دارد از جمله سوریه فتنه است و از لحاظ شرعی نیز حرام  است و افرادی که برای جنگ اعزام می‌شوند به گروه‌های تروریستی وابسته‌اند و با اعتقادات جدید و افراطی به کشور باز می‌گردند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه لبنانی النشره، این مقام قضایی در عربستان تاکید کرد: دستگاه قضایی با عوامل تشویق جوانان به جنگ برخورد می‌کند و آنها در دادگاه محاکمه خواهند شد.
خاطرنشان می‌شود عامل اصلی بسیاری از فتواهایی که در زمینه جنگیدن در سوریه صادر می‌شود، شیوخ فتنه‌گر سعودی هستند که با ادعای آنچه جهاد می‌خوانند، جوانان را فریب می‌دهند تا به سوریه بروند و با ارتش این کشور بجنگند و به کشتار و ویرانگری مشغول شوند.

وعده اسلحه مجانی برای رأی آوری در سنا

سناتور جمهوری‌خواه “پل براون” که در رقابت‌های مقدماتی مجلس سنا شرکت کرده، با ارسال ایمیلی برای حامیان خود به آنها پیشنهاد دریافت یک قبضه اسلحه AR-15 را داده است. روز جمعه در ایمیل خود به طرفدارانش نوشته: “چطور است سال۲۰۱۴  را با برند جدید AR-15 مجانی آغاز کنید؟”

به گزارش فارس به نقل از نیویورک‌ دیلی‌نیوز، او در بخش دیگری از ایمیل خود نوشته: “این موضوع پنهانی نیست که دموکرات‌ها و رسانه‌های آزاد مشتاقند سلاح‌های‌مان را از ما بگیرند و هر بُعد از زندگی را به ما دیکته کنند اما من به آنها اجازه نمی‌دهم این کار را انجام دهند. در واقع، امروز من خبر هیجان‌انگیزی برای شما دارم، تصمیم دارم به شما سلاح بدهم زیرا باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا هیچ چیز را به اندازه اینکه اسلحه AR-15 را ممنوع کند، دوست ندارد”.

بر اساس این گزارش، سناتور براون دومین جمهوری‌خواهی است که برای رقابت‌های اولیه مجلس سنا، دادن اسلحه AR-15 به طرفدارانش را پیشنهاد داده است. این سناتور جمهوری‌خواه در حالی بر لزوم آزادی مالکیت اسلحه در آمریکا تاکید می‌کند.

شکست بیل گیتس در برابر نابغه شطرنج جهان

“مگنوس کارلسن”(Magnus Carlsen)  نروژی، که قهرمان مسابقات جهانی شطرنج محسوب می‌شود موفق شد در یک بازی سرعتی با انجام ۹ حرکت “بیل گیتس”(Bill Gates)  موسس و مدیرعامل اسبق شرکت مایکروسافت را مات کند. مسابقه بین این قهرمان جهانی و بنیانگذار بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان توسط “فردریک شاوالان (Fredrik Skavlan)” در تلویزیون رسمی نروژ گزارش و به صورت مستقیم در کشورهای نروژ، دانمارک و سوئد پخش شد.

به گزارش تابناک به نقل از دیلی میل، گیتس پیش از آغاز مسابقه در این برنامه تلویزیونی اعلام کرد که این بازی “نتیجه از پیش تعیین شده” دارد و بر این اساس بدیهی است که کارلسن مسابقه را می‌برد.  “بیل گیتس” که هم اکنون ۵۸ سال دارد، امسال توسط نشریه Forbes به عنوان دومین فرد ثروتمند روی کره زمین برگزیده شد و رتبه نخست هم به کارلوس اسلیم (Carlos Slim) مکزیکی اختصاص یافت.

فراموشی ولیعهد عربستان کار دستش داد/ سلام مرا به قذافی برسانید

امیر “سلمان بن عبدالعزیز” ولیعهد عربستان هنگامی که اخیرا با “علی زیدان” نخست وزیر لیبی دیدار کرده بود از وی خواسته که سلامش را به “برادر سرهنگ قذافی” برساند. بر اساس این گزارش زیدان از این درخواست عجیب و غریب ولیعهد عربستان تعجب کرده زیرا پیش از آن امیر سلمان شرایط و تحولات اخیر لیبی را از نخست وزیر لیبی جویا شده بوده است. با وجود اینکه دلایل فراوانی بر ابتلای ولیعهد ۷۸ ساله عربستانی به بیماری آلزایمر وجود دارد اما برخی مقامات لیبیایی تأکید کرده‌اند که ولیعهد عربستان دچار لغزش زبانی و یا فراموشی نشده بلکه او تلاش کرده پیامی را از طریق این جمله ارائه بدهد که شرایط لیبی حتی بعد از مرگ قذافی نابسامان است.

به گزارش دانا به نقل از پانوراما الشرق الاوسط، اما رسانه‌های حوزه خلیج فارس تلاش می‌کنند با بیان اینکه ولیعهد پرمشغله و پرکار است فراموشی او را توجیه کنند و مدعی شده‌اند به دلیل اینکه وظایف پادشاه ۸۹ ساله به او محول شده ولیعهد فراموشکار شده است. سلمان بن عبدالعزیز متولد دسامبر ۱۹۳۵ و بیست و پنجمین پسر عبدالعزیز بن عبدالرحمن الفیصل آل سعود موسس خاندان آل سعود است.وی ۵ همسر داشته که از سه تن از آنها ۱۳ فرزند دارد.

اعضای بازنگری قانون احزاب چه کسانی هستند؟

“عبدالرضا رحمانی فضلی” وزیر کشور یک ماه قبل در دی ماه۱۳۹۲  در حاشیه حضور در مسجد جامع تجریش گفته بود “بنا داریم در قانون احزاب بازنگری کنیم که در این بازنگری از نظرات احزاب، گروه‌ها و صاحبنظران استفاده خواهیم کرد”.

پیگیری‌های پارسینه نشان داد، هیات بازنگری قانون احزاب در وزارت کشور یک هسته سه نفره دارد که متشکل از آقایان “اسدالله بادامچیان، امیر محبیان و عباس عبدی” است. اسدالله بادامچیان، قائم مقام موتلفه اسلامی است، امیر محبیان موسس حزب نواندیشان ایران است و عضویت در شورای سردبیری روزنامه رسالت را در کارنامه خود دارد و عباس عبدی از چهره های نزدیک به جریان اصلاحات است.

روحانی آب پاکی را روی دست اوباما ریخت

شبکه سی ان ان (CNN)، طی یادداشتی به بررسی مصاحبه اخیر دکتر روحانی، رئیس جمهور ایران با این شبکه آمریکایی پرداخت و نوشت: اوباما در ماه نوامبر اعلام کرد که توافق اخیر، برنامه هسته‌ای ایران را متوقف خواهد کرد. وی در آن زمان مورد ستایش حامیان دولت در آمریکا قرار گرفت، اما مصاحبه اخیر رئیس‌جمهور ایران با سی ان ان نشان از عدم موفقیت دولت آمریکا در متوقف کردن کامل برنامه هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش جام، در ادامه این گزارش آمده است: مجری سی ان ان در مصاحبه با روحانی، توافق هسته‌ای را به “یک قطار خراب” توصیف کرد و روحانی هم در پاسخ به سوالی درباره حذف سانتریفیوژها، قاطعانه گفت که هیچ سانتریفیوژی برچیده نخواهد شد. این اختلاف نظر بین روسای دو دولت نشان می‌دهد که توافق ژنو، آنگونه که اوباما پیش‌بینی کرده بود، برنامه هسته‌ای ایران را متوقف ‌نخواهد کرد.

سی ان ان افزود: البته این شکست اوباما، چیز تازه‌ای نیست و وی در مسائل افغانستان و عراق هم نتوانسته بود آنچنان که باید به راه حل کاملی دست پیدا کند.

“داعش” زنان را به اتهام بی‌حجابی می‌رباید

سرپرست وزارت دفاع عراق، خبر داد گروه تروریستی داعش ۱۱ زن را به اتهام بی‌حجابی دستگیر کرده و به مناطق صحرایی برده است. به گزارش “مجلس اعلای اسلامی عراق”، “سعاون الدلیمی” سرپرست وزارت دفاع عراق در دیدار با گروهی از شیوخ عشایر استان الانبار گفت که داعش تهدید کرده که در مناطق تحت نفوذ خود استفاده از عقال (سربند که بخشی از پوشاک سنتی عربهاست) را برای مردان و خروج از منزل را برای زنان ممنوع خواهد کرد.

به گزارش فارس، وی تأکید کرد که داعش در پی برپایی حکومتی مانند حکومت طالبان در استان الانبار و سپس پیشروی به سوی بغداد است اما دیواری از آتش مانع رسیدنشان به بغداد خواهد شد.

شهادت دلخراش جوان بحرینی

جمعیت الوفاق بحرین با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، “فاضل عباس مسلم” جوان ۱۹ ساله بحرینی پس از اینکه در تاریخ ۸ ژانویه [۱۸ دی ماه] به‌همراه دوست خود مورد اصابت گلوله جنگی نیروهای دولتی قرار گرفت و از سوی نظامیان بحرینی ربوده شده بود، به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، مراجع رسمی اذعان کرده بودند که این جوان و یک فرد دیگر زخمی شده بودند اما به خانواده‌اش اجازه ندادند تا از وضعیت جسمی وی مطلع شود یا با وی ملاقات کند تا اینکه امروز یکشنبه به شهادت رسید.
در بیانیه الوفاق آمده است که طی ۱۸ روز بازداشت فاضل عباس مسلم، نیروهای رژیم وی را به شدت شکنجه کرده و به‌طور کامل دسترسی به وی را منع کرده بودند به ‌صورتی که خانواده و بستگان شهید عباس مسلم هیچ‌گونه دسترسی به وی نداشته و از وضعیت سلامتی او مطلع نبوده‌اند.

 

ممکن است تعداد زندانیان خانواده هاشمی به عدد ۳ برسد!

روزنامه آرمان در گزارشی در دفاع از آقازاده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: تتمه افسانه‌های عجیب و غریبی که شایعه پردازان در خصوص خانواده هاشمی در طول چند دهه ساخته و پرداخته بودند، با حضور خانواده هاشمی در دادگاه و قبل از آن با زندانی شدن دو فرزند آیت‌ا… فرو ریخت. ناآگاهانی که تحت تاثیر این تخریب‌ها و شایعه پردازی‌ها بودند به عینه می‌دیدند که خانواده هاشمی دور از این تبلیغات عجیب و غریب همانند مردم عادی و دور از هر تکلف یا امتیاز و انحصاری به دادگاه می‌روند تا پاسخگوی عملکردها و گفتارهای خود باشند و شاید بسیار بیشتر و پیش‌تر از مردم عادی.

به گزارش جهان، این روزنامه با اشاره به حکم شش ماه حبس تعزیری فاطمه هاشمی که البته به مدت دو سال معلق شده است، عنوان کرد: معلوم نیست که آیا فاطمه هاشمی به زندان خواهد رفت یا نه، چون او همانند خواهر خود نشان داده که اهل ملاحظات خاص نیست و اگر بیان نکته‌ای را لازم بداند از گفتن آن ابایی ندارد ولو اینکه تعداد حبس‌شدگان خانواده هاشمی را در ساختاری که پدرش یکی از عالی‌ترین مقامات آن و از بنیانگذارانش است، به عدد ۳ برساند!

سیاستمدار آمریکایی از رسوایی خودکشی کرد

جسد بی‌جان “جس ریان لوسکارن” ۳۵ ساله در زیرزمین خانه پدری‌اش در مریلند پیدا شده است. این سیاستمدار رسوا یک ماه قبل با تلاش وکلایش و به‌خاطر نداشتن سوءسابقه مجوز آزادی مشروط گرفت اما اجازه استفاده از اینترنت و هرگونه وسیله ارتباطی را نداشت و با دستبند ردیاب حتی رفت و آمدش نیز تحت کنترل کامل قرار گرفته بود. طبق اسناد پلیس، لوسکارن دو سال به‌عنوان دستیار ارشد سناتور جمهوریخواه “لامار الکساندر” فعالیت می‌کرد اما حزب جمهوری‌خواه او را کنار گذاشت و فرد دیگری را جایگزین کرد.

به گزارش شبکه ایران، پرونده پورنوگرافی این مرد بر هیچ کس آشکار نبود تا این‌که پلیس در پرونده یک فیلمساز کانادایی برای پیدا کردن شواهد به خانه این عضو سابق حزب وارد شد و حافظه خارجی کامپیوتر او را که هنرمندانه پشت پنجره پنهان بود، پیدا کرد. در این حافظه کامپیوتری تصاویر غیراخلاقی کودکان بسیاری وجود داشت که همین مدرک، دستیار سابق سناتور را به دام انداخت.

به‌گفته قاضی پرونده در صورت نهایی شدن محاکمه این‌مرد، دست کم ۲۰ سال زندان برای او تعیین می‌شد که وی پیش از رسیدن به جلسه‌نهایی دادگاه خود را حلق ‌آویز کرد و کشت.

هشدار وزیر صهیونیستی به “محمود عباس”

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفت:رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سبب پایبندی به مواضعش و خودداری از به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور یهود بهای سنگینی پرداخت خواهد

“تزیپی لیونی” وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با انتقاد از مواضع “محمود عباس” در روند گفتگوهای سازش، هشدار داد: بی‌تردید موضع گیری‌های سرسختانه محمود عباس بهای سنگینی را برای او در پی خواهد داشت .به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور یهود از خواسته‌های اصلی بینامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است اما محمود عباس بر مواضع خود اصرار دارد و حاضر نیست در مسیر پیشبرد فرایند صلح اسرائیل را به عنوان یک کشور یهود بپذیرد.

به گزارش دانا به نقل از آسوشیتدپرس، وزیر صهیونیستی تاکید کرد: فلسطینیان باید این واقعیت را درک کنند که برخی تهدیدها مانند تحریم کالاهای تولیدی این رژیم و یا آغاز انتفاضه سوم، تل آویو را وادار نخواهد کرد تا از منافع اساسی و موجودیت خود چشم پوشی کند.

تدبیر۲۴/ پل تجریش در سال ۱۳۰۰

گم شدن اطلاعات شخصی ۱۰۰۰ کارمند در آمریکا

شرکت نوشابه سازی کوکاکولای آمریکا به ربوده شدن اطلاعات محرمانه هزاران کارمند خود اذعان کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مسئولان شرکت کوکاکولا اعلام کردند لپتاپ‌های حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه هفتاد و چهار هزار نفر از کارکنان سابق و فعلی این شرکت از مقر این شرکت در آتلانتای آمریکا ربوده شده است.

به گزارش دانا، البته این شرکت تاکید کرد رایانه‌های ربوده شده را پیدا کرده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد، ظاهرا از این اطلاعات هیچ استفاده سوئی نشده است. با وجود این مسئولان کوکاکولا به هجده هزار نفر از کسانی که اطلاعاتشان ربود شده بود، هشدار داد مراقب سوءاستفاده های احتمالی از اطلاعاتشان باشند.

مدعی پیامبری اعدام می‌شود؟

به گزارش پارسینه، روزنامه پاکستانی” دون” نوشت: دادگاه راولپندی در نزدیکی اسلام آباد روز گذشته “محمد اصغر” را به اعدام محکوم نمود. این مرد در پاکستان به اتهام ادعای نبوت به اعدام محکوم گردید.

وی سه سال قبل به دلیل نوشتن پیام‌هایی دال بر نبوت خود به برخی از افراد از جمله یکی از نیروهای پلیس بازداشت شده بود. وکیل محمد اصغر گفت وی دارای اختلال عقلی بوده است، اما گروه پزشکی دادگاه با حضور در جلسه و بررسی رفتارهای وی وجود اختلال فکری در وی را رد کرد.

آوارگان جنگی سودان جنوبی در اردوگاهی در اوگاندا

عصرایران منتشر کرد، سومین سالگرد انقلاب مردم مصر علیه حکومت حسنی مبارک (قاهره)

 

آوارگان جنگی سودان جنوبی در اردوگاهی در اوگاندا

خون کارگران بهای میزبانی قطر در جام جهانی

روزنامه گاردین به نقل از یک سازمان غیردولتی نپالی نوشت، دست کم ۱۸۵ نفر از اتباع نپال که برای ساخت ورزشگاه و فضاهای مورد نیاز برای میزبانی بازی‌های جام جهانی در سال ۲۰۲۲ به کار گمارده شده بودند، در قطر جان باخته‌‌اند. فقط در دو سال گذشته و در جریان ساخت فضاهای ورزشی ۳۸۲ نفر در حوادث دلخراش و یا به سبب بیماری از دنیا رفته‌اند.

به گزارش تابناک، بسیاری از کارگران در قطر از شرایط دشوار کاری، عدم دسترسی به آب آشامیدنی هنگام کار در هوای گرم، تاخیر در پرداخت دستمزدها و در بعضی موارد عدم پرداخت دستمزد و مصادره گذرنامه‌های خود شکایت دارند. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳  و در واکنش به بیانیه صادرشده از سوی اتحادیه بین‌المللی سندیکاهای کارگری، “ژوسف سپ بلاتر” رییس “فیفا” از قطر خواست با سامان دادن به اوضاع کارگران، به نقض حقوق انسانی آنها پایان دهد.

ادعای مرگ دیکتاتور نازی در سال ۱۹۸۴ در برزیل!

با وجود آنکه گفته شده “آدلف هیتلر” پس از آنکه در سال ۱۹۴۵ شکست آلمان در جنگ جهانی دوم را شنید، در برلین خودکشی کرد، اما در کتابب مناقشه‌برانگیز که جدیدا منتشر شده، آمده است وی از مخفیگاهش در برلین به آمریکای جنوبی (آرژانتین) فرار کرده و و در نهایت در برزیل سکونت گزید و در سال ۱۹۸۴ در این منطقه به طور ناشناس مرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، این کتاب حاوی عکسی است که به ادعای آن می‌تواند این مساله را ثابت کند. “سیمونی رنه گوئریرو دیاس”، نویسنده این کتاب در تشریح تئوری خود مدعی شده است که هیلتر در یکی از ایالت‌های برزیل به نام ماتوگروسو به دنبال گنج می‌گشته و برخی دوستانش نقشه این گنج را در اختیارش گذاشته بودند و برای آنکه شناسایی نشود با یک زن سیاهپوست به نام کاتینگا رابطه برقرار کرد تا نشان دهد وی دیکتاتوری نیست که به جز نژاد آریایی از بقیه نژادها نفرت دارد.

نام این کتاب “هیتلر در برزیل؛ زندگی و مرگ وی” است. سیمونی نویسنده این کتاب که اهل شهر کویاباست مدعی است که هیلتر در محل اقامتش در برزیل به لقب “آلمانی پیر” شهرت یافته بود. سیمونی قصد دارد جسد مدفون در قبری تحت نام آدولف لایپزیگ در شهر نوسا سنهورا دو لیورامنتو را نبش قبر کند و برای اثبات تئوری‌اش از آزمایش دی ان ای از طریق یکی از خویشاوندان هیتلر در اسرائیل استفاده کند.

سیمونی می‌گوید وقتی بر روی یکی از عکس‌های بسیار قدیمی آدولف لایپزیک با فوتوشاپ سبیل گذاشت و آن را با تصویر رهبر آلمان نازی مقایسه کرد،‌به وی مشکوک شد، به گفته سیمونی شهر لایپزیک محل تولد سباستین باخ، موزیسین مورد علاقه هیلتر بوده است.

ماده مخدر اکستازی زیر میکروسکوپ

تظاهرات ۵۰ هزار نفری علیه جمهوری اسلامی!!!

“مسعود صدر” مجری شبکه ضدانقلاب “پارس” در واکنش به درخواست یکی از بینندگان شبکه مبنی بر شرکت در تظاهرات ۵۰۰ نفری علیه جمهوری اسلامی به شکست تظاهرات اپوزیسیون در طول ۳۴ سال گذشته اعتراف کرد و گفت: اینکه ۵۰۰ نفر برای تظاهرات علیه جمهوری اسلامی ثبت نام کرده‌اند باعث خوشحالی است، اما ما تظاهرات ۵۰ هزار نفری به راه انداختیم و شاهد آن بودیم که فقط به شعار علیه جمهوری اسلامی ختم شد و به جایی نرسید.

به گزارش جام، مسعود صدر با اشاره به ضعیف بودن اقدام‌های اپوزیسیون علیه نظام جمهوری اسلامی افزود: تظاهرات ۵۰۰ نفری را نفی نمی‌کنم اما باید دید این تظاهرات با چه شیوه‌ای برگزار می‌شود و چه تغییراتی در آن انجام گرفته است. من سالیان عمرم را درتظاهرات علیه ایران در مقابل ساختمان فدرال گذرانده‌ام. موهای سرم سفید شده است. تظاهرات‌ها نباید متوقف شود بلکه باید شیوه‌های رفتن را تغییر داد.

اعتراف به شکست اقدامات اپوزیسیون و ضدانقلاب از سوی عناصر خودفروخته و خارج نشین در حالی است که گروهک‌هایی مانند منافقین و همچنین خیانت‌هایی که از سوی عده‌ای وطن فروش علیه نظام اسلامی و انقلاب صورت گرفته است، اگرچه خاطرات تلخی را برای تاریخ جمهوری اسلامی تحمیل کرده است اما با قدرت و توانمندی کشورمان در عرصه داخلی و بین‌المللی بیش از پیش شاهد اینگونه اعترافات خواهیم بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x