تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

گفت‌وگو با ایران روابط بین‌الملل را بهبود می‌بخشد/ روابط تهران-رم بهتر شده/ بحران مالی اروپا متاثر از اقتصاد آمریکاست

  • کد خبر : 17004
  • 06 بهمن 1392 - 16:52
گفت‌وگو با ایران روابط بین‌الملل را بهبود می‌بخشد/ روابط تهران-رم بهتر شده/ بحران مالی اروپا متاثر از اقتصاد آمریکاست

نماینده ایتالیا در پارلمان اروپا می‌گوید روابط دیپلماتیک دوجانبه بین ایران و ایتالیا از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

خبرگزاری فارس: گفت‌وگو با ایران روابط بین‌الملل را بهبود می‌بخشد/ روابط تهران-رم بهتر شده/ بحران مالی اروپا متاثر از اقتصاد آمریکاست

 

کمال مهر:«باربارا ماترا»، سیاستمدار جوان ایتالیایی و عضو حزب فورزا ایتالیا  به سوالات مختلفی در مورد روابط ایران با اروپا، روند جاسوسی‌های آمریکا، توافق هسته‌ای ژنو و … پاسخ داده است که در ادامه می‌توانید، آن ها را بخوانید.

۱. نظر شما در مورد انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۴ چیست؟ کدام گروه برنده می‌شود؟

انتخابات بعدی پارلمان اروپا در ایتالیا و در ۲۴ و ۲۵ ماه می برگزار می‌شود. واقعا در این دوره، کشورهای عضو رقابت سنگینی دارند. اما بطور کلی، رقابت بین کسانی است که یا به حوزه یورو نگاهی مردّد دارند و یا از نگرشی مثبت به حوزه یورو برخوردار هستند. تمرکز اصلی برنامه‌ها نیز بر روی  سیاست‌های پولی گذاشته شده است.

بعد از انتخابات خواهیم دید که چه گروهی بر رقیب غلبه خواهد کرد، اما مطمئن هستم که احزاب از جمله فورزا ایتالیا در سطح ملی و پارلمان اروپا، به یک نتیجه مهم دست خواهند یافت. دلیل این حرفم این است که تعهدات زیادی در سال‌های اخیر به نفع سیاست انسجام و پشتیبانی داده شده که بر اصولی چون حقوق انسانی و آزادی اجتماعی در اروپا و سایر نقاط جهان استوار است.

۲. ایده شما برای کاهش بحران مالی در اروپا چیست؟

بحران مالی اروپا متأثر از  اقتصاد ایالات متحده در سال‌های اخیر بوده است و من فکر می‌کنم این مهم است که بر اهدافی چون بازیابی سریع، تلاش برای بازگرداندن اروپا به مرکز رقابت جهانی متمرکز شویم. دنبال کردن هدفی چون ثبات در سیاست‌های مالی، همبستگی بین کشورهای عضو را تقویت می‌کند.

۳. نظر شما در مورد برنامه جاسوسی آمریکا از کشورهای اروپایی چیست؟

من فکر می کنم جاسوسی بین کشورهای دوست، لازم نیست.

۴. نظر شما در مورد پررنگ شدن روابط تهران و رم در هفته های اخیر چیست؟

روابط ایران و ایتالیا در این اواخر در مقایسه با آنچه در گذشته اتفاق افتاده است، بهبود یافته است. در حال حاضر روابط کسب و کار برقرار شده و در داخل ایران، برخی شرکت‌های مهم و شناخته شده ایتالیایی فعالیت می‌کنند.

سفر وزیر امور خارجه ما در ماه دسامبر به ایران نشان داد روابط دیپلماتیک دوجانبه از اهمیت بالایی برخوردار است و جستجوها برای پیدا کردن راه حل برداشتن موانع بین دو کشور آغاز شده است.

۵. نظر شما در باره مذاکرات ایران و ۱+۵ چیست؟ آیا شما به توافق نهایی خوش‌بین هستید؟

من باور دارم که برای رسیدن به توافق بر سر موضوع هسته‌ای در مذاکرات، اولین چیزی که باید به آن توجه کنیم، صبر و حوصله است. در نظر گرفتن آمادگی ایران برای محدود کردن توانایی غنی‌سازی اورانیوم مهم است. در ازای این کار، کاهش تحریم‌های اعمال شده و ادامه گفت‌وگو نیز یک گام مهم برای بهبود روابط بین‌المللی است.

۶. شما فکر می کنید، یک شروع خوب، پایان خوبی در پی دارد؟

من فکر می‌کنم که در هر موقعیت، در توسعه یک پروژه و نیز در ایجاد روابط دیپلماتیک، همیشه مهم است که درست شروع  کنیم. سپس به دنبال بهترین راه و دستیابی به نتایج مهمی باشیم که می‌تواند پاسخگوی همه طرف‌های درگیر باشد.

۷.  پیام شما برای آقای برلوسکونی چیست؟

از نقطه نظر سیاسی، من همیشه افکار نزدیکی به نخست وزیر سابق آقای برلوسکونی داشته‌ام. سیاست همیشه قادر به دادن سهمی مهم و راه حل‌های مفید و موثر برای جامعه ملی و بین‌المللی نیست. فعالیت پارلمانی من در اروپا همواره در انطباق با دستورالعمل‌ها و اصول حزب فورزا ایتالیا در این زمینه بوده است.

انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x