تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

تاریخ ایران جزء درس‌های مهم مدارس ایتالیاست / فرش ایران در اروپا شناخته شده است

  • کد خبر : 17106
  • 06 بهمن 1392 - 20:03
تاریخ ایران جزء درس‌های مهم مدارس ایتالیاست / فرش ایران در اروپا شناخته شده است

ماسیموبرای، وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا گفت: تاریخ ایران جزء بخش‌های مهم درسی در مدارس ایتالیا در کنار تاریخ یونان و رم باستان است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگیکمال مهر؛ “محمد علی نجفی” رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا صبح امروز در سازمان میراث فرهنگی دیدار کرد.
بنا بر این گزارش، در این دیدار محمدعلی نجفی گفت: سفر وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا به ایران نقطه آغاز فعالیت‌های گسترده‌ای است.

وی افزود: در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان فعالیت‌هایی دارند به طوری که در این زمینه همکاری‌های خوبی با دانشگاه‌ها و موسسات ایتالیایی داشتیم.

نجفی تصریح کرد: در بخش صنایع دستی یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده محصولات صنایع دستی هستیم. ۳۵۰ نوع صنایع دستی در ایران وجود دارد هم اکنون در اروپا فرش ایران شناخته شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: مأموریت بعدی سازمان در بخش گردشگری بوده کشورمان از نظر گردشگری فرهنگی، اکوتوریست و سایر انواع گردشگری غنی است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما به خوبی نتوانستیم از ظرفیت‌های موجود در زمینه گردشگری کشورمان استفاده کنیم.

نجفی تصریح کرد: خوشحال هستیم کشور ایتالیا به عنوان یک کشور پیشرفته از نظر جذب توریست بوده و ما قطعا از علم و تجربه شما استفاده خواهیم کرد.

“ماسیموبرای” وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا در ادامه گفت: من برای نخستین بار بوده که به ایران سفر می‌کنم و خوشحال هستم که در این برهه زمان ویژه و مهم، به ایران آمدم. کشور ما می‌تواند نقش بزرگی را در سطح جامعه بین‌الملل ایفا کند.

وی تصریح کرد: ابزاری که در این زمینه بسیار می‌تواند کارآمد باشد احترام متقابل میان دو کشور بوده و بستر فرهنگی است که می‌تواند موثر باشد چون فرهنگ آموخته که باید تاریخ یکدیگر احترام بگذاریم.

“ماسیموبرای” تصریح کرد: فرهنگ هیچ وقت دست نیاز به سوی قدرت نمی‌برد و سعی می‌کند گفتمان سازنده ایجاد کند.

وی افزود: برای من تاریخ ایران قابل توجه بوده فرزند ۱۴ ساله‌ من کتاب تاریخی دارد مطالعه می‌کند که مطالب آن برمی‌گردد به تاریخ کشور ایران، همچنین تاریخ کشور شما جزء کتاب‌های درسی مهم ایتالیا است و همزمان با تمدن ایران و رم باستان مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تمامی این موضوعات توانمندی‌های بزرگی بوده که تمدن‌های بشری را شکل داده است. باید برای رسیدن به اهداف خودمان این موارد را به کار ببریم.

وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا بیان کرد: ما باید این امکان را فراهم آوریم تا نسل‌های جدید در هر دو کشور شناخت ریشه داری از فرهنگ تمدن ایران و ایتالیا داشته باشند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x