تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

هدف ما بازگرداندن امنیت کامل به سوریه است/ ژنو۲ بدون حضور ایران شکست‌خورده است

  • کد خبر : 16874
  • 06 بهمن 1392 - 7:09
هدف ما بازگرداندن امنیت کامل به سوریه است/ ژنو۲ بدون حضور ایران شکست‌خورده است

عدم حضور ایران در نشست ژنو ۲ بی‌معناست زیرا همه می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران حامی واقعی ملت سوریه است و بدون حضور نمایندگان این کشور، ژنو ۲ هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت و شکست خواهد خورد.

 به گزارشگروه وبگردی کمال مهر،سوریه بیش از دو سال است که درگیر یک فتنه داخلی شده است. نام این فتنه داخلی است اما در واقع بخش قابل توجهی از آن، خارجی است بدین معنا که گروهک های مسلح تروریستی از سوی کشورهای مختلف از جمله، ترکیه، عربستان سعودی، قطر، ایالات متحده آمریکا، رژیم اسرائیل و غیره حمایت و پشتیبانی می شوند.

سوریه در حال حاضر وضعیت متفاوتی دارد. گروهک‌های مسلح تروریستی – تکفیری نیز در چند وقت اخیر وضعیت جدیدی پیدا کرده‌اند. یکی از علل و عوامل تغییر و تحول در گروه های تروریستی، مقابله گردان حفاظت از حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها با این گروه های تکفیری بوده است.

بر همین اساس خبرنگار مشرق گفتگویی اختصاصی با “سامر الرومانی” معروف به “أبو الهدی” که یکی از فرماندهان گردان‌های حفاظت از حرم مطهر حضرت زینب کبری علیهاالسلام است انجام دادیم تا جوانب مختلف وضعیت سوریه و این گروهک‌های مسلح تکفیری و نیز فعالیت گردان های حفاظت از حرم را جویا شویم. متن کامل این گفت‌وگو به شرح ذیل است:
مشرق: در ابتدا لطفا کمی در مورد خودتان و اوضاع سوریه صحبت کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم.. اُذنَ للّذینَ یُقاتِلونَ بأنّهم ظُلِمُوا وَ انّ اللهَ علی نصرِهِم لَقَدیر. صدق الله العلی العظیم.

با صلوات بر محمد و آل محمد و با تمسک و ذکر آیه‌ای از کلام الله مجید صحبت های خود را آغاز کردم. من برادرتان “سامر الرومانی” معروف به “ابوالهدی” هستم. مضمون آیه شریفه ای که قرائت کردم، این است که خداوند اذن جهاد بر علیه ستمکاران را داده است و همه می توانند از خود دفاع کنند.

ما در سوریه با امنیت و احترام کامل همچو برادران زندگی می کردیم؛ با آنکه شاید، عده ای از هم وطنان از سایر ادیان و فرق بودند ولی همه از حقوق مساوی شهروندی برخوردار بودیم، همه ادب و حقوق شهروندی را رعایت می کردند وبه مقدسات یکدیگر احترام می کردند و هیچ یک به دیگری اهانت نمی کردند، هیچ وقت عده ای ازمردم عده دیگری را تکفیر نمی کردند و همه زیر یک سقف آن هم سقف دولت محترم زندگی می‌کردند.

همانطور که می دانید بحران در سوریه در ماه سوم میلادی آغاز شد؛ درابتدا علت بحران مشخص نشده بود ولی تظاهراتی برگزار شد که این تظاهرات خواستار اصلاحات در امور کشور بود؛ ولی بعد از مدت نه‌چندان دور بحران از شکل مسالمت آمیز خارج و به شکل دیگری تغییر ماهیت داد تا جایی که چند کشور مدعی اداره بحران در سوریه شدند.

آرزویمان شرکت در عملیات استشهادی علیه تکفیری‌هاست/ دیگر حضرت زینب (س) اسیر نامردان نخواهد شد

هدف از این بحران تخریب سوریه است و فتواهای وهابیون افراطی آتش بحران را شعله‌ور ساخته؛ این فتواها مردم را به جنگ و خونریزی دعوت می‌کند، عده ای از مردم را تکفیر می‌کند؛ مثلاً تکفیری ها از مردم می خواستند که به مقدسات شیعیان جسارت کنند وبه منازل، کودکان و فرزندانمان تجاوز کنند؛ هم اکنون شاهد آن هستیم که تکفیری‌ها فتوا می دهند که «به شیعیان حمله ور شوید و سر آنها را جدا کنید و همسران آنها را به اسیری ببرید!»

از این رو دریافتیم که هدف این بحران تخریب دستاوردهای اسلام ناب محمدی است. زیرا که هدف آن تخریب جامعه بشری، تخریب مقدسات و مساجد، و مباح بودن خون شیعه اعلام شده است.

بعد از این اوصاف من به صفوف مدافعان حرم حضرت زینب علیها السلام پیوستم و همرزم مجاهدانی شدم که هدف‌شان دفاع از دین و مذهب و مقدسات است؛ ما با توکل برخداوند متعال و تا آخرین قطره خون خود از این مکان مقدس دفاع خواهیم کرد.

حوالی دو سال است که با فناوری های نوین و تکنیک های پیشرفته جنگی آشنا شده‌ایم و هم‌اکنون درتیپ حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام مشغول خدمت هستیم.


مشرق: خانواده‌تان اکنون کجا هستند؟

هم اکنون خانواده من در منطقه سیده زینب زندگی می‌کنند و در همین منطقه خواهند ماند؛ همسرم و پسرانم حیدر و جعفر و دخترم حورا به صورت عادی در اینجا سکنی دارند.


مشرق : چند وقت گذشته را چگونه گذرانده‌اید و آیا با خانواده در ارتباط بودید؟

از آن هنگامی که در تیپ شروع به فعالیت کردم، در اکثر مواقع از منزل و خانواده خود دور بودم، هم‌اکنون در مناطقی از دمشق فعالیت داریم. در مناطقی از جمله جوب، قابون، حتیته الترکمان و سبینه عملیات‌هایی شکل می‌گیرد، و برحسب نیاز باید به این مناطق دسترسی کاملی داشته باشیم. ازجهتی دیگر باید مراقب حرکات دشمن بود، زیرا که این مناطق در اطراف حرم مطهر واقع شده‌اند.

آرزویمان شرکت در عملیات استشهادی علیه تکفیری‌هاست/ دیگر حضرت زینب (س) اسیر نامردان نخواهد شد


مشرق: قبل از اینکه به گردان‌های دفاع از حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها بپیوندید، به چه کاری مشغول بودید؟

قبل از اینکه به تیپ مدافعان حرم بپیوندم، مشغول تدریس زبان عربی در یکی از مدارس دمشق بودم، اما هم اکنون اینجا هستم؛ زیرا که از دین و ملت و ناموسم دفاع می‌کنم و ان‌شاءالله پیروز خواهیم شد.

تکفیری ها قصد دارند اندیشه جاهلانه خودشان را در بین مردم جاری سازند. آنها با تخریب مدارس و کودک‌ربایی قصد دارند که افکارشان را نشر دهند. هم اکنون آنها کودکان را به شیوه خودشان تربیت می‌کنند، شیوه ای که به هیچ عنوان رنگ وبویی از اسلام ندارد؛ آنها می خواهند نور اسلام راستین را خاموش کنند ولی ما به امید به خدای عز و جل و با اعتقاد کامل و با سلاح‌هایمان جلوی دشمنان ایستادیم و پیروز خواهیم شد.


مشرق: نیروهای گردان شما هم تحصیل‌کرده هستند؟

نیروهای تیپ مدافعان حرم مطهر از جوانان غیور تشکیل شده‌اند؛ بسیاری از آنها افرادی تحصیل کرده هستند و عده‌ای دیگر تحصیلات مقدماتی دارند. آنها به اینجا آمده اند که از مذهب و مقدسات خود دفاع کنند؛ دفاعی که بر همه ما واجب است و باید به آن لبیک گفت.


مشرق: آرزوی تو چیست؟

امیدوارم که امنیت دوباره به این آب و خاک بازگردد و زندگی به حالت طبیعی خود یعنی همانند قبل جریان یابد تا اینکه تمامی شهروندان از جمله فرزندانم بتوانند به راحتی زندگی کنند و از هرگونه قتل و سربریدن و تروریسم نهراسند. امروز متأسفانه شاهدیم که همه شیعیان در سوریه مورد هجوم وحشی‌های افراطی قرار گرفته‌اند.


مشرق: آیا می‌توانید کمی برای ما در مورد وصیت‌نامه خودتان بعد از شهادت، صحبت کنید؟

وصیت من این است: خون و جان من فدای حضرت زینب علیها السلام؛ از خدا می‌خواهم که حرم مطهر را از شر دشمنان حفظ کند و از تمامی جوانان و فرزندان وتمامی شیعیان می خواهم که تا آخرین قطره خون‌شان از مذهب‌شان دفاع کنند؛ به آنها می‌گویم نهراسند و به حضرت سیدالشهداء علیه السلام اقتدا کنند.

آرزویمان شرکت در عملیات استشهادی علیه تکفیری‌هاست/ دیگر حضرت زینب (س) اسیر نامردان نخواهد شد

مشرق: اگر مجبور شوید علیه دشمنان تکفیری دست به عملیات استشهادی بزنید، در آن صورت چه احساسی خواهید داشت؟

مرگ برای ما عادت است و امید ما شهادت؛ ما به اینجا آمدیم تا که خودمان را فدا کنیم؛ از خداوند می‌خواهم که بتوانم عملیات استشهادی علیه این تکفیری‌ها انجام دهم.

مشرق: به نظرتان کنفرانس ژنو ۲ بدون حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازیگر مهم در پرونده سوریه، نتیجه‌ای در پی خواهد داشت؟

عدم حضور ایران در نشست ژنو ۲ بی‌معناست؛ همه می دانند که جمهوری اسلامی ایران حامی واقعی ملت سوریه است و بدون حضور نمایندگان این کشور، ژنو ۲ هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت و شکست خواهد خورد و ملت سوریه حقوق خود را از دست خواهد داد.

آرزویمان شرکت در عملیات استشهادی علیه تکفیری‌هاست/ دیگر حضرت زینب (س) اسیر نامردان نخواهد شد


مشرق: به نظر تو وضعیت فعلی در سوریه، تا چه زمانی این چنین ادامه خواهد یافت؟

هم‌اکنون کشورهای پشتیبان تروریسم در سوریه به راحتی کار خود را انجام می‌دهند. روزانه هزاران تن از تکفیری های مسلح از طریق عربستان و اردن و ترکیه و حتی لبنان وارد خاک سوریه می‌شوند.

با همین اوضاع توانستیم پشتیبانی مسلحان را از بین ببریم و کنترل مرزها را به دست آوریم. هم اکنون در بسیاری از عملیات های نظامی ارتش سوریه به پیروزی می رسد؛ در کل هدف ما بازگرداندن امنیت کامل به سوریه است.


مشرق: در پایان اگر حرفی یا سخنی دارید که باقیمانده و مایلید که برایمان بگویید، بیان کنید.

از شما بسیار متشکرم که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید و از شما می‌خواهم که برای پیروزی ما دعا کنید، به امید خدا پیروزی نزدیک است؛ هرکس به شیوه ای از مذهب و عقیده خود دفاع می کند، شما هم با نشر حقایق می توانید افکار عمومی را متوجه مظلومیت مردم سوریه سازید و فعالیت شما کمتر از جهاد نیست.

ما با خود عهد بسته ایم و می گوییم که به خدا قسم، دیگر حضرت زینب علیها السلام اسیر نامردان نخواهد شد و تا زمانی که عشق به شهادت در دل‌های ماست ما همانند حضرت عباس علیه‌السلام برای شما جان‌برکفیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x