تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

سفیر آمریکا درباره سوریه به هیئت عربستانی چه گفت!/پرداخت یارانه برای حضور شرکت های ایرانی در افغانستان

  • کد خبر : 16834
  • 06 بهمن 1392 - 6:36
سفیر آمریکا درباره سوریه به هیئت عربستانی چه گفت!/پرداخت یارانه برای حضور شرکت های ایرانی در افغانستان

محمد هاشمی: حزب مشارکت و سازمان مجاهدین به بیراهه رفتند،درخواست یک مسئول برای ورود ۱۰۰ ماشین سنگین بدون پرداخت عوارض،مقایسه حضور روحانی و خاتمی در داووس،استراتژی دولت برای ادامه رابطه با مجلس،تکذیب برکناری سخنگو به خاطر فیس بوک و …از جمله خبر ویژه های برخی روزنامه های یکشنبه هستند که میتوانید اینجا بخوانید.

کمال مهر؛


*کیهان

برکناری ۲۵۰۰ مدیر در ۶ ماه و هنوز تمام نشده !

«علی‌رغم برکناری بیش از ۲۵۰۰ تن از مدیران دستگاه‌های دولتی در ۶ ماه اول دولت روحانی، جریان اصلاح‌طلب از این برکناری‌ها راضی نیست و خواستار انتصاب نیروهای همسوی خود حتی تا سطح مویرگ‌های بدنه دولت است.»با وجودی که روحانی با شعار محوری اعتدال، ریاست قوه مجریه را بر عهده گرفته است، اما شاهد برکناری‌های گسترده و بعضا افراطی برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و انتصاب برخی افراد وابسته به جریان اصلاح‌طلب و حامی فتنه هستیم که در مواردی واکنش تند نمایندگان مردم در مجلس را نیز به دنبال داشته است و کار به جایی رسیده که صدای چهره‌ای چون محمدرضا باهنر- نایب رئیس مجلس- نیز درآمده که معتقد است «کار به عزل سرایدار مدرسه رسیده است!»

به نوشته مشرق، در نزدیک به ۶ ماهی که از دولت یازدهم می‌گذرد، بیش از ۲۶۰۰ تن از مدیران دستگاه‌های دولتی برکنار شده و افراد همسوی دولت و اصلاح‌طلبان جایگزین آنها شده‌اند. در میان دستگاه‌های دولتی، وزارت کشور بیشترین تغییرات را با ۴۶۵ عزل و نصب به خود دیده است. با وجودی که وزیر کشور دولت یازدهم، سهمیه اصلاح‌طلبان محسوب نمی‌شود، اما آگاهان به امر می‌دانند که چهره‌های پرنفوذ دولتی، در برخی عزل و نصب‌های وزارت کشور و استانداری‌ها نقش مهمی را بر عهده دارند و به همین سبب است که در اکثر استان‌های کشور شاهد موج برکناری مدیران دولت قبل و انتصاب افراد جدید به جای آنها هستیم.

مشرق می‌افزاید: با وجود این روال افراط‌گونه در عزل و نصب‌ها در دولت، جریان افراطی حامی دولت یازدهم خواستار گسترش برکناری‌ها به «مویرگ‌های بدنه اجرایی کشور» است. به عنوان مثال، روزنامه اصلاح‌طلب آرمان در تیتر اول شماره سه‌شنبه خود خواستار برکناری همه مدیران کل، فرمانداران، بخشداران و نیروهای تابعه آنها شده است. البته این روزنامه، علت تمایل شدید جریان اصلاح‌طلب به برکناری همه مدیران استانی را افشا کرده است: «نقش مدیران استانی در اجرای انتخابات.»عیسی کلانتری وزیر کشاورزی دولت خاتمی و عضو کارگروه انتخاب وزرای دولت روحانی، در گفت‌وگو با این روزنامه، برنامه‌های جریان اصلاح‌طلب در عزل و نصب تمامی مدیران استانی را لو داده است. وی با تاکید بر این که نباید هیچ یک از مدیران دولتی از میان اصولگرایان انتخاب شوند، گفته است: «ممکن است در شاهرگ‌های خود دولت، تصمیمی اتخاذ شود اما برخی از این تصمیمات در مویرگ‌ها به مرحله اجرا نزدیک نمی‌شود و به همین دلیل هم دولت اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.»کلانتری به اتخاذ مواضع افراطی، شهره است. او در انتخابات سال ۱۳۸۸ نیز مدعی شده بود که «اگر احمدی‌نژاد، رئیس جمهور شود باید چادر به سر کرده و از ایران، فرار کنیم.»

آقای موسویان! یاغی‌گری آمریکا را توجیه نکنید!

عضو اسبق تیم مذاکرات هسته‌ای در اظهاراتی تعجب‌برانگیز، به توجیه علت مخالفت آمریکا با حق غنی‌سازی ایران پرداخت.حسین موسویان در مصاحبه با «دیپلماسی ایرانی» گفته است: مهم‌ترین چالش و اختلاف نظری که در خصوص توافقنامه ژنو وجود دارد در حقیقت پاسخ به این پرسش است که آیا غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته شده است یا خیر؟ جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده در یک مصاحبه اعلام کرد که ما این حق را به رسمیت نشناخته‌ایم اما طرف ایرانی تاکید می‌کند که این حق به رسمیت شناخته شده است.وی می‌افزاید: به نظر من برای درک مسئله غنی‌سازی اورانیوم در ایران باید به سابقه ۴۰ ساله سیاست آمریکا در قبال غنی‌سازی دقت کنیم. آمریکا پس از تصویب معاهده ان‌پی‌تی در اواخر دهه ۶۰ و اجرایی شدن آن در ابتدای دهه ۷۰ تا به امروز به شکل رسمی، غنی‌سازی در هیچ کشوری را به رسمیت نشناخته است. این بدان معنا است که تعبیر officially recognizing the enrichment هیچ گاه در خصوص هیچ کشوری از سوی آمریکا صورت نگرفته است. آمریکا نه به این حق برای آلمانی‌ها، ژاپنی‌ها، هلند، برزیل و نه در مورد آرژانتین رسمیت نبخشید.

موسویان ادامه می‌دهد: دوگانه‌ای را اتخاذ کردند دال بر اینکه غنی‌سازی در کشورهایی که به آنها اعتماد دارند مانند آلمان و ژاپن را به شکل ضمنی و عملی می‌پذیرند. متاسفانه این مسئله در داخل کشور به شکل صحیح درک نشده است. حقیقت این است که عدم به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی از جانب آمریکا تنها در خصوص ایران اعمال نمی‌شود و سیاست کلی و ۴۰ ساله آمریکاست.موسویان گفت: آنچه که در توافقنامه ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترک رخ داده هم دقیقا انعکاسی از همین سیاست آمریکا است و به گمان من آنچه که در توافقنامه نهایی میان ایران و ۵+۱ در خصوص غنی‌سازی اورانیوم ممکن است رخ دهد هم بیش از این نخواهد بود. در این توافقنامه و احتمالا توافقنامه نهایی هم آمریکا در عمل و نه به اذعان رسمی و شفاهی، غنی‌سازی در خاک ایران را پذیرفته و خواهد پذیرفت. زمانی که آمریکا این حق را برای متحدان خود مانند آلمان و ژاپن به رسمیت نشناخته است ما چگونه انتظار داریم که این حق را برای ما به رسمیت بشناسد؟
درباره اظهارات آقای موسویان چند نکته قابل تامل است:

۱- ایران نمی‌خواهد «حق» غنی‌سازی را از آمریکا اخذ کند اما مسئله این است که اولا رژیم آمریکا درباره تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی سکوت کرده و در مقابل به غنی‌سازی صلح‌آمیز ایران ایراد می‌گیرد. ثانیا باید از آقای موسویان پرسید آیا آمریکا، کشورهای آلمان و ژاپن و هلند و برزیل و آرژانتین را نیز در معرض تحریم خصمانه اقتصادی، خرابکاری ویروسی اینترنتی و ترور دانشمندان هسته‌ای قرار داده تا به زعم موسویان بپذیریم که رویه و رفتار آمریکا با ایران و کشورهایی نظیر آلمان و ژاپن و… (غنی‌سازی را به رسمیت نمی‌شناسد اما در عمل می‌پذیرد) یکی است؟!

۲- مگر آمریکا مرجع داوری و قضاوت حقوقی درباره حق برخورداری یا عدم برخورداری از حق غنی‌سازی است که آقای موسویان می‌گوید باید موضع آمریکا را درک کنیم و انتظار نداشته باشیم این حق را برای ما به رسمیت بشناسد؟ یعنی آمریکا حق دارد غیر از حدود ۱۶۰ رآکتور اتمی، هزاران بمب اتمی داشته باشد و آنگاه به سایر کشورها بگوید که غنی‌سازی داشته باشند یا نه؟!

۳- اینکه آمریکا پذیرفته فعلا ایران در «عمل» غنی‌سازی داشته باشد نه به اعتبار «رویه کلی آمریکا» بلکه به خاطر این است که جمهوری اسلامی ایران به ویژه ظرف ۷-۸ سال اخیر، استقلال و اقتدار نشان داده و در «عمل» غنی‌سازی صنعتی را با حدود ۱۹ هزار سانتریفیوژ تبدیل به واقعیت کرده است. به عبارت دیگر، این هنر فناوران و سیاستمداران ایرانی در این ۷-۸ سال بوده که واقعیت غنی‌سازی صنعتی را در عمل به غرب و آمریکا دیکته کرده و نه به خاطر مذاکره و توافق ژنو. اگر ۵+۱ پذیرفته که ایران در عمل غنی‌سازی داشته باشد، به اعتبار این است که ایران در عمل غنی‌سازی صنعتی را دارد. اما اینکه ۶ ماه بعد، وقتی توافق موقت ژنو به سر آمد، آمریکا و غرب این بار- پس از توقف تولید اورانیوم ۲۰درصد غنی شده و اکسید یا رقیق‌سازی (به صفررسانی) ذخایر ۲۰ درصد موجود- کدام امتیاز را از تیم مذاکره‌کننده مطالبه کند، تهدیدی است که سر جای خود باقی است و برخلاف اظهارات آقای موسویان، مقامات آمریکایی می‌گویند پایان این مذاکرات و جامعیت آن به این خواهد بود که غنی‌سازی در ایران برچیده شود.

محمد هاشمی: حزب مشارکت و سازمان مجاهدین به بیراهه رفتند

عضو حزب کارگزاران می‌گوید هاشمی در نماز جمعه سال ۷۶ در حالی علیه تقلب موضع گرفت که ۴ ماه پیش از آن کارگزاران از خاتمی حمایت کرده بود.محمد هاشمی در مصاحبه با نشریه زنجیره‌‌ای آسمان و دفاع هاشمی از خاتمی در نمازجمعه می‌گوید: «آن نمازجمعه، نمازجمعه هفته قبل از انتخابات بود که بیشتر بحث تقلب را ایشان مطرح کردند. ما در اسفند ۷۵ دیدارهایی با آقای خاتمی داشتیم و بیانیه دادیم؛ در واقع ما سه، چهار ماه قبل از انتخابات از آقای خاتمی اعلام حمایت کردیم. آقای خاتمی هم در دیدار با کارگزاران ورودشان به عرصه انتخابات را مشروط به حمایت کارگزاران کردند.»

اظهارات آقای هاشمی در نماز جمعه مذکور در حقیقت خروج از جایگاه انصاف و بیطرفی- القای تقلب به نفع ناطق‌نوری و به ضرر خاتمی- و در خدمت دوپینگ خاتمی و اصلاح‌طلبان بود اما اصلاح‌طلبان این بی‌انصافی را ۲ سال بعد در انتخابات مجلس ششم (زمستان سال ۱۳۷۸) جبران کردند آنجا که مدعی شدند هاشمی رأی نیاورده اما با تقلب به‌عنوان نماینده تهران معرفی شده است. بعدها محسن هاشمی از این امر به‌عنوان تقلب یاد کرد.

محمد هاشمی در همین زمینه و حملات مشارکت و سازمان مجاهدین به هاشمی پس از دوم خرداد می‌گوید: حزب مشارکت بعد از تشکیل دولت آقای خاتمی و متشکل از نیروهای ستادهای انتخاباتی ایشان با یک گزینش خاص شکل گرفت؛ تقابلی که بین کارگزاران، جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب پیش آمد به دلیل تحلیل نادرست دوستان اصلاح‌طلب از شرایط بود. آنها فکر می‌کردند که محبوبیت آقای خاتمی، محبوبیت خود ایشان است؛ می‌خواستند یک رقیب یا دشمن فرضی برای خودشان درست کنند. و آن را هدف قرار دهند. این اتفاق در دولت آقای خاتمی افتاد، سازمان مجاهدین انقلاب و کسانی که حزب مشارکت را تشکیل دادند، کارگزاران و آقای هاشمی را به‌عنوان رقیب فرضی (دشمن نمی‌گویم گرچه برخوردهایشان خیلی بد بود) مطرح کردند و می‌گفتند آقای هاشمی خاکریز اول است، اگر او را بزنیم از بقیه عبور می‌کنیم و اگر مانعی برای قدرت ما باشد ایشان است که پتانسیل همه چیز را دارد.

وی می‌افزاید: باورهایی در ابتدا درباره اعتمادسازی با آمریکا مطرح می‌کردند و ناشی از شناخت نادرست دشمن بود. حتی آقای خاتمی اولین مصاحبه رسانه‌ای خود را با سی‌ان‌ان برگزار کرد که انتقادات زیادی به همراه داشت. در مجموع تحلیل‌های نادرست حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب از پیروزی‌هایی که حاصل شده بود آنها را به بیراهه کشاند و بیراهه این بود که آقای هاشمی و کارگزاران را در مقابل خود دیدند.

سفیر آمریکا درباره سوریه به هیئت عربستانی چه گفت!

سفیر سابق آمریکا در دیدار با هیئت عربستانی در حاشیه نشست ژنو ۲ اذعان کرد وضعیت حکومت سوریه مقتدرانه است و انتظار آمریکا از این نشست پایین است.به گزارش العالم، رابرت ردفورد در این ملاقات گفته است: ما می‌دانیم وضعیت نظام حاکم سوریه مقتدرانه است، تاخیر در برگزاری کنفرانس ژنو ۲ به نفع ائتلاف مخالفان سوری نیست ‌اما مسئله مهم این است که مخالفان آماده مذاکره نیستند و هیچ توافق نظری بین آنها وجود ندارد.وی همچنین می‌گوید: حد انتظارات ما  از این نشست پایین است و گزینه‌های زیادی پیش رو نداشتیم. ما معتقدیم برگزاری کنفرانس ژنو ۲ ضروری است تا اختلافات اعضای ائتلاف مخالفان سوری بیشتر نشود زیرا پایان دادن به اختلافات در حال گسترش سخت‌تر است.

ردفورد می‌افزاید: مهم این است که نظام سوریه ائتلاف مخالفان سوری و هیئت مذاکره‌کننده این ائتلاف را به رسمیت بشناسد. به رسمیت شناخته شدن ائتلاف مخالفان توسط نظام سوریه به نفع ما است تا اوضاع طبق خواست ما پیش برود و بر امور سیطره داشته باشیم. مذاکرات باید دستاوردهایی حتی کوچک داشته باشد تا هیئت ائتلاف مخالفان دست خالی از کنفرانس ژنو ۲ برنگردد.ردفورد این را هم گفته که «باید بسیار برنامه‌ریزی شده رفتار کرد و هیئت نظام سوریه را به سوی مسائلی کشاند که هیئت ائتلاف مخالفان قادر به  اجرای آن مسائل باشد و از ائتلاف مخالفان نیز خواهیم خواست گروه‌های مسلحی را که با این ائتلاف روابط خوبی ندارند، تحت کنترل خود در بیاورد.»

*خراسان

درخواست یک مسئول برای ورود ۱۰۰ ماشین سنگین بدون پرداخت عوارض

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، یکی از مدیران مهم اجرایی در نامه ای به دستگاه های ذی ربط، درخواست صدور مجوز برای ورود ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین از طریق یکی از مناطق آزاد جنوب کشور بدون پرداخت عوارض مربوطه مانند حقوق گمرکی، عوارض گمرکی و سود بازرگانی را کرده است. بر اساس بررسی های این نهاد مسئول، پیگیری این مدیر اجرایی مغایر با ماده ۱۱۷ قانون برنامه پنجم توسعه و ماده ۱ قانون امور گمرکی است.

 

پرداخت یارانه برای حضور شرکت های ایرانی در افغانستان

بر اساس نامه یک دستگاه اقتصادی به تعدادی از شرکت ها و فعالان اقتصادی کشورمان، از آنها دعوت شده است نسبت به حضور در تعدادی از نمایشگاه هایی که در کشور افغانستان برگزار می شود، اقدام کنند. در این نامه تاکید شده است که مبلغ ۴۰ درصد از هزینه غرفه این نمایشگاهها در موضوعاتی چون صنایع غذایی، خدمات کشاورزی و دارویی توسط دولت به عنوان یارانه حضور در نمایشگاه های این کشور پرداخت خواهد شد.

*ایران

مقایسه حضور روحانی و خاتمی در داووس

خبر اول این که روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی سخنرانی روحانی در داووس را به سخنان ۱۰ سال قبل سیدمحمد خاتمی، در همین نشست شبیه دانسته و نوشته: البته روحانی در قیاس با خاتمی رویکردی اعتدال گرایانه‌تر در پیش گرفته است. به گزارش ایرنا، ‌در این گزارش به قلم مارک لندلر نوشته شده: وقتی حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران توانست با انتقال پیام خود درباره نیات صلح‌آمیز و تمایل جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگو، توجه همگان را در داووس سوئیس متوجه خود کند خاطرات ۱۰ سال قبل یعنی محمد خاتمی رئیس‌جمهوری اسبق این کشور را در اذهان زنده کرد که دقیقاً همین پیام را در مجمع جهانی اقتصاد در همین شهر به مخاطبان خود اعلام کرد. با این حال روحانی در قیاس با خاتمی بیشتر جانب احتیاط و محاسبات سیاسی را رعایت کرد.

نامه ۱۵۰ امضایی برای دعوت ظریف به مجلس

خبر دیگر این که مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص درخواست ۱۵۰ نماینده از علی لاریجانی برای دعوت از وزیر امور خارجه برای ارائه توضیحاتی در صحن مجلس درباره توافق ژنو و مذاکرات هسته‌ای، گفت که نامه‌ای در این خصوص به دفتر رئیس مجلس نیامده است. حسن زمانی به شبکه ایران (inn.ir) توضیح داده که تا  صبح شنبه چنین نامه‌ای دریافت نشده است.برخی نمایندگان مجلس هفته گذشته در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از ارسال نامه‌ای با امضای ۱۵۰ نماینده به دکتر لاریجانی  خبر داده بودند.

ماجرای ۱۸۵ میلیون دلار پول نفت در گزارش تفریغ بودجه

شنیدیم که در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۱به بدهی ۱۸۵ میلیون دلاری نیروی انتظامی به شرکت نفت اشاره شده است. به گزارش فارس، شرکت ملی نفت ایران در تاریخ ۴/۸/۱۳۹۱ مقدار یک میلیون و ششصد و سی و نه هزار و سیصد و چهل و دو (۳۴۲/۶۳۹/۱) بشکه نفت خام به ارزش یکصد و هشتاد و پنج میلیون و دویست و چهل هزار و چهل و دو (۰۴۲/۲۴۰/۱۸۵) دلار و به سررسید ۳/۹/۱۳۹۱ با تضمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  به یکی از شرکت‌های وابسته به نیروی انتظامی تحویل نموده است. شرکت مزبور علی‌رغم فروش نفت خام مذکور و دریافت بهای آن، از پرداخت بدهی خود به شرکت ملی نفت ایران خودداری کرده است.

محکومیت فاطمه هاشمی به ۶ ماه حبس تعلیقی

با خبر شدیم که دادگاه انقلاب تهران پس از رسیدگی به پرونده فاطمه هاشمی، او را به شش ماه حبس تعلیقی به مدت دو سال محکوم کرد. به گزارش شبکه ایران (INN.IR)، سید وحید ابوالمعالی وکیل مدافع وی، روز گذشته پس از دریافت حکم محکومیت موکل خود به خبرنگاران گفت: دادگاه به استناد مواد ۴۴، ۴۶، ۵۰ و ۵۴ قانون مجازات اسلامی این حکم را به مدت دو سال تعلیق کرده است. البته به این حکم اعتراض داریم و لایحه اعتراض خود را در فرصت قانونی تقدیم دادگاه خواهیم کرد. گفتنی است فاطمه هاشمی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با شکایت مدعی العموم محاکمه شده بود. شکایت از وی به دلیل اظهاراتش درباره رئیس مجلس بود که علی لاریجانی طی نامه‌ای به دادستانی اعلام کرد از او هیچ شکایتی ندارد.

تکذیب خبر شهادت دیپلمات ایرانی در یمن

دست آخر این که سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با ایلنا از قول معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه ایران خبر شهادت احمد نیک بخت دیپلمات ایرانی در یمن را تکذیب کرد. پیش از این روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات، مدعی شده بود که جسد بدون سر نیکبخت، وابسته اداری سفارت ایران در صنعا که ماه ژوئیه گذشته ربوده شده بود در صحرای مارب در شمال یمن کشف شده است. از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه اعلام کرد: کسانی که دیپلمات شهید «ابوالقاسم اسدی» را در صنعا ربوده و‌ترور کردند، شناسایی شدند.

*تهران امروز

استراتژی دولت برای ادامه رابطه با مجلس

شفاف نوشت: در شرایطی که نزدیک به دو سال به پایان عمر مجلس نهم باقی‌مانده است نزدیکان و همفکران دولت از هم‌‌اکنون به تکاپو افتادند تا در انتخابات مجلس آینده حضوری پر رنگ داشته باشند و بتوانند مجلسی هم سو با دولت تشکیل دهند. در همین راستا، علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور قومیت‌ها در سفری که چندی پیش به استان سیستان و بلوچستان داشت در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی در این استان از اعضای آن خواست تا همچنان فعال باقی بمانند. او تاکید کرد که باید برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از هم‌اکنون فعالیت‌شان را آغاز کنند. از سوی دیگر با انتشار خبر احتمال تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس می‌توان استنباط کرد که دولت در شرایط کنونی به‌دنبال آن است که نفوذ خود را در مجلس نهم افزایش دهد و به یارگیری بپردازد و از وزن مخالفان خود بکاهد تا حداقل این دو سال باقی‌مانده به پایان عمر مجلس نهم را با کمترین هزینه ممکن به پایان برساند تا موعد انتخابات مجلس آینده فرا رسد.

احمدی‌نژاد در اندیشه بازگشت به قدرت

مشرق نوشت: در جلسه گروهی از مدیران احمدی‌نژاد که در دفتر یک دانشگاه در حال تاسیس برگزار شد، گفته شده است: ما برای انتخابات مجلس در تهران شانسی نداریم اما وضعیت مان در برخی شهرها به‌ویژه شهرهای کوچک خوب است. اگر بخواهیم در مجلس کرسی داشته باشیم باید شبکه هواداران خود را در شهرها منسجم نماییم. در این جلسه طرح برگزاری یک نشست سراسری متشکل از مسئولان ستادهای انتخاباتی حامیان احمدی‌نژاد در تهران به تصویب رسید.

دستگیری یک جاسوس

دانا نوشت: شنیده شده یک تبعه فرانسوی مظنون به جاسوسی در حوالی یکی از پادگان‌های تهران بازداشت شد. بنابر این گزارش وی به عنوان توریست در محدوده‌ای که بازداشت شده حضور داشته است ولی مدرکی که نشان دهد نامبرده توریست بوده از سوی این فرد ارائه نشده است.

*جمهوری اسلامی

* انتشار اشعاری با مضمون اعتراض به سیاست خارجی دولت یازدهم و تهدید صریح به گرفتن انتقام از این دولت، ابزار جدیدی است که مخالفان در روزهای اخیر به صحنه آورده‌اند. به گزارش رسانه‌های مجازی، در روزهای اخیر چند شعر با محتوای انتقام جویانه در فضای مجازی ایمیل منتشر می‌شود. در این اشعار که لحنی بسیار تند و صریح دارند و به صورت گسترده به ایمیل‌ها ارسال می‌شوند ضمن اعتراض شدید به سیاست خارجی دولت روحانی، این دولت به انتقام تهدید می‌گردد. ابیاتی از قبیل، “با کلید آمده‌ای در وسط معرکه‌ای – که کمی غیرت و شمشیر و سپر می‌خواهد. با شیاطین سر یک میز نشستید ولی – حفظ دین کار شما نیست که نر میخواهد” در یکی از اشعار و “پای میز مذاکره بروید – از شما انتقام می‌گیریم” در شعری دیگر، نمونه‌هائی از ابیات این اشعار هستند.

* مردی در پاکستان به اتهام ادعای نبوت به اعدام محکوم گردید. روزنامه پاکستانی ” دون” نوشت: دادگاه راولپندی در نزدیکی اسلام آباد روز گذشته “محمد اصغر” را به اعدام محکوم نمود. وی سه سال قبل به دلیل نوشتن پیام‌هایی دال بر نبوت خود به برخی از افراد از جمله یکی از نیروهای پلیس بازداشت شده بود. وکیل محمد اصغر گفت وی دارای اختلال عقلی بوده است، اما گروه پزشکی دادگاه با حضور در جلسه و بررسی رفتارهای وی وجود اختلال فکری در وی را رد کرد.

*قدس
تکذیب برکناری سخنگو به خاطر فیس بوک

مهر: عباس عسگریان رئیس شورای شهر بهشهر برکناری یکی از اعضا را از سخنگویی شورا به دلیل عضویت در فیس بوک تکذیب کرد.

جایزه روح به انسانی بی روح

قدس آنلاین: اجلاس جهانی اقتصاد جهت قدردانی از نقش شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در روند صلح! و فعالیت‌هایش در دو عرصه اقتصاد و تکنولوژی به وی جایزه «روح داووس» را اعطا کرد.

دستگیری تبعه‌ فرانسه در تهران

دانا: یک تبعه فرانسوی مظنون به جاسوسی در حوالی یکی از پادگان های تهران بازداشت شد.

باشگاه بیلیارد مختلط در تهران

جهان: مدتی است که باشگاه های مختلط بیلیارد در نقاط مختلف تهران راه اندازی شده است.

ممنوعیت‌ سفر شیعیان پاکستانی به ایران

تسنیم: به دنبال تشدید حملات به زائران شیعه در پاکستان، دولت این کشور عبور اتوبوس های حامل زائران از ایالت بلوچستان برای سفر به ایران را به حالت تعلیق درآورد.

اعتراف به ضرر آمریکا ازتوافق ژنو

فارس: جان بولتون نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل با تایید پیروزی ایران در توافق هسته ای ژنو گفت: غرب به ویژه آمریکا با این توافق در مسیر شکست قرار گرفته است.

بازداشت وزیر اطلاع رسانی قذافی

الف: منابع خبری روز گذشته از دستگیری وزیر اطلاع رسانی رژیم «معمر قذافی» در «نیجر» خبر دادند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x