تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

تعیین مقصر حادثه جمهوری به عهده اعضای شورای شهر نیست/مسائل اجتماعی نباید دستاویز سیاسی شود

  • کد خبر : 17017
  • 06 بهمن 1392 - 17:00
تعیین مقصر حادثه جمهوری به عهده اعضای شورای شهر نیست/مسائل اجتماعی نباید دستاویز سیاسی شود

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قضاوت در مورد اینکه در ماجرای آتش‌سوزی خیابان جمهوری آیا شهرداری مقصر بوده است یا دیگران، صرفاً به‌عهده دستگاه‌های مسئول رسیدگی‌کننده است نه برخی اعضای شورای شهر.

خبرگزاری فارس: تعیین مقصر حادثه جمهوری به عهده اعضای شورای شهر نیست/مسائل اجتماعی نباید دستاویز سیاسی شود

کمال مهر:محمداسماعیل سعیدی دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  به حاشیه‌های ایجاد شده حول واقعه تلخ آتش‌سوزی ساختمان خیابان جمهوری تهران که منجر به فوت دلخراش دو تن از هموطنانمان شد، گفت: این مسئله، نباید دستاویزی برای دسته‌بندی‌های سیاسی شود.

وی افزود: در صورت سوءاستفاده جریانات سیاسی از این گونه حوادث شهری، دیگر، سنگ روی سنگ بند نشده و فردا هر اتفاق دیگری که بیفتد، تحت الشعاع مسائل حزبی قرار خواهد گرفت.

سعیدی از دست رفتن اعتماد مردم به تصمیمات مسئولان را نتیجه بازیچه قرار دادن حوادث شهری برشمرد و گفت:‌ باید به‌ویژه توسط رسانه‌ها تلاش شود، که این گونه موضوعات به فاز منطقی خود، هدایت شود.

وی افزود: متأسفانه در تجارب پیشین آنچه مشاهده نشده است، عدم اعتراف، عذرخواهی و استعفای مقصران اصلی است،‌ به‌دلیل همین سابقه ذهنی منفی است که بعضی جناح‌ها در این مورد خاص،ْ فضا را برای جوسازی علیه شهردار تهران مناسب دیده‌اند.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه جریانات سیاسی خارج از حد اعتدال به قضیه حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری ورود پیدا کرده‌اند، گفت:‌ اگر قرار بر جوسازی و وادارسازی شهردار تهران به استعفا باشد، از این دست اتفاقات در حیطه‌های مسئولیت نهادهای دیگر نیز ‌فراوان رخ داده و می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌ قضاوت در مورد اینکه در این ماجرا آیا شهرداری، مقصر بوده است یا دیگران به عهده دستگاه‌های مسئول رسیدگی‌کننده است نه برخی اعضای شورای شهر، زیرا ‌در این کشور، قانون حاکم است.

سعیدی در ادامه گفت: ما باید فراتر از حزب و جریانات سیاسی تابع قانون باشیم و نباید انتظاراتی ایجاد کنیم که فردا نتوانیم آن را جمع‌و‌جور کنیم، چرا که شاید طبق سنت الهی، فردا این مشکل برای خودمان پیش آید و مدعیان امروز،‌ متهمان فردا باشد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x