تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

احتمال برخی توافق‌ها در کنفرانس “ژنو ۲” وجود دارد

  • کد خبر : 16842
  • 06 بهمن 1392 - 6:42
احتمال برخی توافق‌ها در کنفرانس “ژنو ۲” وجود دارد

خبرنگار سی ان ان گفت مرحله نخست مذاکرات امروز مخالفان و هیئت فرستاده دولت سوریه در ژنو با میانجیگری اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل ،کوتاه و مختصر بود.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ نیک رابرتسون در گزارشی از ژنو گفت یکی از اعضای گروه مخالفان، نشست صبح امروز را نسبتا آرام و به دور از جنجال توصیف کرده است. وی گفت مذاکرات امروز با میانجگیری اخضر ابراهیمی صورت گرفت و  هر چند دوطرف در یک اتاق دیدار کردند، اما مذاکرات مستقیم انجام نشد.
منذر عقبیق عضو هیئت مخالفان شرکت کننده در نشست ژنو در جمع خبرنگاران گفت نشست امروز در ارامش صورت گرفت هر چند هنوز تنش هایی وجود داشت .وی افزود برای ما دو مسئله اهمیت زیادی دارد که یکی بحران انسانی و دیگری انتقال سیاسی و تشکیل دولت انتقالی است.
خبرنگار شبکه افزود انتظار می‌رود مذاکرات میان دو طرف با میانجیگری اخضر ابراهیمی عصر امروز و روزهای آتی ادامه یابد و دو طرف مواضع خود را برای ابراهیمی تشریح کنند. سپس ابراهیمی این مواضع را برای  طرف مقابل تشریح خواهد کرد و بدین ترتیب نظرات میان دو طرف تبادل می‌شود.
وی گفت برخی شواهد حاکی است که احتمال دارد گذرگاه‌های ویژه انتقال کمک های بشردوستانه ایجاد شوند و تبادل زندانیان میان دو طرف صورت گیرد و این چیزهایی که ممکن است در کنفرانس ژنو در کوتاه مدت بر سر آن ها توافق شود.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x