تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

سخنگوی ائتلاف مخالفان سوری: مذاکرات امروز غیر مستقیم خواهد بود

  • کد خبر : 16733
  • 05 بهمن 1392 - 12:16
سخنگوی ائتلاف مخالفان سوری: مذاکرات امروز غیر مستقیم خواهد بود

سخنگوی ائتلاف مخالفان سوری گفت: مذاکرات شنبه با نظام سوریه با واسطه اخضر ابراهیمی صورت می گیرد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، “لوی صافی” در کنفرانسی خبری گفت: محور مذاکرات شنبه درباره اجرای بیانیه نشست ژنو یک خواهد بود. مهمترین مساله ای که مورد بررسی قرار خواهد گرفت مساله تشکیل دولت انتقالی است این مساله بخش اصلی برنامه کاری هفته آینده است.
 
وی افزود: ما از تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه قدردانی می کنیم و دستیابی به این نتیجه بسیار خوب است و باعث شد که ما بتوانیم با نمایندگان نظام اسد گفتگو کنیم.
 
سخنگوی ائتلاف مخالفان سوری خاطر نشان کرد: ما این پیام را برای نظام اسد فرستاده ایم که چنانچه خواهان راه حل سیاسی برای بحران سوریه است در گام نخست اقدام به آزاد سازی زندانیان سوری کند.
 
وی ادامه داد: همانطور که می دانید ما روز پنجشنبه و پیش از ورود به مذاکرات با نظام از اخضر ابراهیمی خواستیم که بر سر مبنای گفتگو که بیانیه نشست ژنو یک باشد توافق صورت گیرد. وقتی جمعه بعد از ظهر با اخضر ابراهیمی دیدار کردیم وی گفت که این توافق حاصل شده است و نظام این مساله را پذیرفته است. ما بر این اساس وارد گفتگو با نظام اسد می شویم و اگر مشخص شود آن ها به بیانیه نشست ژنو یک پایبند نیستند اوضاع تغییر خواهد کرد.
 
صافی در پایان گفت: گفتگوی شنبه با اخضر ابراهیمی است و ما در مرحله اول گفتگوی مستقیم با هیئت مذاکره کننده نظام نخواهیم داشت در مرحله اول گفتگوها تماماً از طریق اخضر ابراهیمی صورت می گیرد.
 
 
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x