تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

روحانی: تحریم‌ها غیرقانونی است/از تهدیدات نمی‌ترسیم/باید محترمانه با ایران سخن بگویند

  • کد خبر : 16395
  • 04 بهمن 1392 - 6:54
روحانی: تحریم‌ها غیرقانونی است/از تهدیدات نمی‌ترسیم/باید محترمانه با ایران سخن بگویند

«حسن روحانی» در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» ضمن تأکید بر غیرقانونی بودن تحریم‌های وضع شده علیه ایران، به کشورها دنیا توصیه کرد با زبانی محترمانه با ایران سخن بگویند.

 

خبرگزاری فارس: روحانی: تحریم‌ها غیرقانونی است/از تهدیدات نمی‌ترسیم/باید محترمانه با ایران سخن بگویند

 

به گزارش کمال مهر، «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران که برای شرکت در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد به «داووس» سوئیس سفر کرده، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان بار دیگر تحریم‌ها علیه ایران را غیرقانونی خواند و گفت ایران از تهدیدات نمی‌هراسد.

وی در مورد تلاش جمعی از سناتورهای آمریکایی برای تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران، گفت: «تحریم‌ها پیش و بیش از هر چیز غیرقانونی هستند. کنگره‌ای که ادعای قانونگذاری دارد، نباید از قوانین بین‌المللی تخطی کند.»

رئیس‌جمهور ایران افزود: «این تحریم‌ها نهایتا به تضعیف «ان‌پی‌تی»، تضعیف قوانین و مقررات بین‌المللی منجر می‌شود. هیچ کشوری نمی‌تواند برای کشوری دیگر تصمیم‌گیری کند.»

وی ادامه داد: «ما از تهدیدات نمی‌هراسیم. زبان تهدید در مورد ایران بی‌اثر است. زمانی که آن‌ها با مردم ایران سخن می‌گویند باید زبانی قانونی و لحنی محترمانه را برگزینند… این به نفع منطقه ما و همچنین دیگر کشورهاست.»

آقای روحانی با بیان اینکه بی‌اعتمادی ایران به آمریکا بسیار ریشه‌دار و عمیق است، گفت: «با توجه به سیاست‌های دولت‌های مختلف آمریکا در ۳۰ سال گذشته»، افکار عمومی مردم ایران «بسیار نگران است» و به آمریکا «اعتماد ندارد».

رئیس‌جمهور ایران برای رسیدن به توافق نهایی در موضوع هسته‌ای نیز اعلام آمادگی کامل کرده و گفته است با وجود آنکه می‌داند مسیر سختی پیش رو است، اما امکان رسیدن به این توافق وجود دارد.

وی با بیان اینکه برنامه هسته‌ای اکنون به بخش جدانشدنی از افتخار ملی ایران تبدیل شده، گفت ایران «تحت هیچ شرایطی» هیچ‌یک از سانتریفیوژ‌های کنونی خود را اسقاط نمی‌کند.

حسن‌روحانی در مورد اوضاع سوریه نیز صحبت کرده و بار دیگر تصریح کرده است که مسئله سوریه تنها باید از طریق صندوق رأی و توسط مردم این کشور حل شود و هرآنچه که سوری‌ها انتخاب کردند، باید مورد قبول همه کشورها نیز قرار گیرد.

مشروح این مصاحبه که متن کوتاه‌تر آن هم امروز صبح منتشر شده بود، روز یکشنبه پخش می‌شود.

انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x