تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

۵رقابت طاقت فرسا در طول تاریخ +عکس

  • کد خبر : 16193
  • 03 بهمن 1392 - 7:10
۵رقابت طاقت فرسا در طول تاریخ +عکس

ورزش ها قالب های درست و دقیقی دارند که باید شرایط آن ها رعایت شود. برای مثال فوتبال در ۹۰ دقیقه انجام می شود. گاهی اوقات رقابت های ورزشی به طرز عجیبی کش دار و طولانی می شوند که در نوع خود یک رکورد است.

به گزارش گروه خواندنی های  کمال مهر، هر رقابت ورزشی طرفداران خود را دارد که حاضرند ساعت ها به تماشای مسابقه رقبا با هم بنشینند بدون آنکه لحظه ای خسته شوند ولی حتی بهترین طرفداران نیز با کشدار شدن بیش از اندازه مسابقه خسته خواهند شد. در طول تاریخ رقابت هایی بوده اند که خیلی بیشتر از حد انتظار به طول انجامیده اند به طوری که وارد کتاب رکوردهای گینس شده اند.

** طولانی ترین شطرنج

در سال ۱۹۸۹ طولانی ترین بازی شطرنج در بلگراد انجام شد. این مسابقه میان “ایوان نیکولیک” و “گوران آرسویچ” برگزار شد و ۲۰ ساعت و ۱۵ دقیقه به طول انجامید و سرانجام بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید. نکته جالب در این بازی اینجا بود که در آن تنها ۲۶۹ بار مهره ها حرکت کردند در حالی که در یک بازی معمولی حرکات بیش از ۲ هزار بار هستند. این رکورد تقریبا برای همیشه در کتاب گینس به ثبت رسیده است.

** طولانی ترین بازی کریکت

در سال ۱۹۳۹ در “دوربان” پایتخت افریقای جنوبی یک دیدار کریکت میان میزبان و تیم ملی انگلستان برگزار شد که لقب طولانی ترین بازی تاریخ را تا به امروز به همراه داشته است. در این بازی که ابتدا جنبه تدارکاتی داشت ولی به مرور جدی تر شد، دو تیم در طی ۱۲ روز با هم بازی کردند و در این مدت توانستد به رکورد ۴۳ ساعت بازی برسند. این بازی در انتها زمانی به پایان رسید که کشتی تیم انگلستان در حال حرکت بود و بازی محکوم به پایان یافتن شد. در انتها نتیجه این بازی به خاطر قطع ناگهانی مساوی اعلام شد.

** طولانی ترین بازی تنیس

در سال ۲۰۱۰ رکورد طولانی ترین بازی تنیس در تاریخ به ثبت رسید. این رکورد در مسابقات تنیس ویمبلدون میان “جان ایسنر” و “نیکولاس ماهور”  بدست آمد.  آن ها در طی دو روز و در مدت زمان ۱۱ ساعت و ۱۵ دقیقه به رقابت پرداختند و توانستند رکورد بلندترین بازی تنیس تاریخ را از آن خودشان کنند. پس از این بازی پزشکان اعلام کردند که مشکلات حادی برای زانو و کمر این بازیکنان به وجود آمده است. این ماراتن سنگین بالاخره با پیروزی ایسنر به پایان رسید.

** طولانی ترین رقابت بوکس

در سال ۱۸۹۳ فینال مسابقات بوکس سبک وزن جهانی در “نیواورلان” امریکا در حال برگزاری بود و دو بوکسور بزرگ آن زمان “اندی بوون” و “جکی بروک” در رینگ با هم روبرو شدند. از آنجایی که هر دوی آنها با تکنیک و حرفه ای بودند توانایی غلبه بر یکدیگر را نداشتند و ۱۱۰ راند با هم بازی کردند. این بازی که تا به این لحظه ۷ ساعت طول کشیده بود باعث شد تا هردوی بوکسورها از شدت ضربات وارده بی جان در گوشه ای از رینگ بیوفتند. این رقابت در راند ۱۱۱ توسط داور به نتیجه مساوی به پایان رسید. نکته مهم در مورد این مسابقه آن بود که “بروک” تمام استخوان های هر دو دستش شکسته بود و “بوون” هم به علت آسیب های شدید با اولین مشتی  که در مسابقه تمرینی بعدی خورد جانش را از دست داد.

** طولانی ترین بازی بسکتبال

در سال ۱۹۵۱ در رقابت های بسکتبال حرفه ای آمریکا میان دو تیم ا”یندیاناپلیس” و “روچستر” بلندترین و بی هیجان ترین بازی تاریخ انجام شد. این بازی که ۳ ساعت و ۲۶ دقیقه به طول انجامید در نهایت با نتیجه ۷۵ به ۷۳ به نفع “ایندیاناپلیس” به پایان رسید. در این بازی که ۶ وقت اضافه داشت تنها ۳۶ بار هر تیم توپ را به سمت حلقه ها پرتاب کردند و با زمان زیادی که داشت به عنوان یکی از بی هیجان ترین رقابت های تاریخ نام گرفت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x