تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

کلاهبرداری با ثبت نام سبد کالای دولت

  • کد خبر : 16294
  • 03 بهمن 1392 - 8:48
کلاهبرداری با ثبت نام سبد کالای دولت

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا،از شناسایی چهار سایت کلاهبردار که اقدام به ثبت نام اینترنتی برای تحویل سبد کالا کرده اند؛ خبر داد.

کمال مهر: سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا،از شناسایی چهار سایت کلاهبردار که اقدام به ثبت نام اینترنتی برای تحویل سبد کالا کرده اند؛ خبر داد.

سرهنگ علی نیک نفس گفت: با توجه به دامنه وسیع فعالیت این سایت ها، تعداد قابل ملاحظه ای از مردم کشورمان در دام کلاهبرداری این سایت ها افتاده اند.

سرهنگ نیک نفس با بیان اینکه تعدادی از افراد سودجو اقدام به ایجاد سایت های کلاهبرداری کرده اند، افزود: سایت های  فاقد نشانی ، شماره تماس و مجوزهای رسمی، هیچ اهلیتی برای ثبت اطلاعات و پرداخت وجه ندارند و سرورهای اینگونه سایت ها در خارج از کشور قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر جمع آوری اطلاعات و دریافت وجوه از مردم به بهانه تحویل سبد کالای دولتی، شگرد کلاهبرداران فضای سایبری است.

سرهنگ نیک نفس افزود: برخی از کافی نت ها و مراکز ارائه کننده خدمات اینترنتی بدون دقت لازم و بر اساس اعلام کاذب سایت های کلاهبردار،  مردم را برای ثبت نام سبد کالا ترغیب می کنند که این موضوع عنوان مجرمانه دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر ثبت نامی در کار باشد حتما از طریق رسانه ها به صورت رسمی اعلام می شود، گفت: در حال حاضر از سوی سازمان ها برای این موضوع اعلام رسمی نشده است.

سرهنگ نیک نفس افزود: موضوع مسدود شدن این سایت ها و دستگیری مجرمان با همکاری دستگاه قضا در حال پیگیری است.

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا درباره میزان کلاهبرداری این سایت ها گفت: با توجه به کامل نشدن مراحل پیگیری، کشف و گستردگی جرم، هنوز به صورت دقیق جزئیات کلاهبرداری مشخص نشده است.

واحد مرکزی خبر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x