تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

واکنش ظریف به ورود بدون حجاب خانم وزیر

  • کد خبر : 16378
  • 03 بهمن 1392 - 11:47
واکنش ظریف به ورود بدون حجاب خانم وزیر

طبق پروتکلی که از پیش میان ایران و سایر کشورهای جهان به توافق رسیده، تمامی بانوان دیپلمات خارجی موظفند با حجاب روسری و پوشیدگی متعارف در ایران، وارد کشور شوند.

کمال مهر: «باشگاه خبرنگاران» روایتی از کیفیت حضور وزیر خارجه ایتالیا به ایران و اصرار او به نداشتن حجاب متعارف منتشر کرده است.

طبق پروتکلی که از پیش میان ایران و سایر کشورهای جهان به توافق رسیده، تمامی بانوان دیپلمات خارجی موظفند با حجاب روسری و پوشیدگی متعارف در ایران، وارد کشور شوند. اما هنگام نشستن هواپیمای حامل «اما بنینو» وزیر امور خارجه ایتالیا، وقتی مدیر تشریفات وزارت امور خارجه با سه روسری رنگین برای استقبال از وی وارد هواپیما می‌شود، او قبول نمی‌کند و می‌گوید که فقط بدون حجاب حاضر است وارد ایران شود.

وقتی گفته می‌شود طبق پروتکل باید عمل شود، وی پاسخ می‌دهد که چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم. اصرار‌ها راه به جایی نمی‌برد و بالاخره مدیرکل تشریفات با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی تماس می‌گیرد و کسب تکلیف می‌کند و خواستار مکالمه وی با همتای ایتالیایی می‌شود.

ظریف حاضر به مکالمه تلفنی با بنینو نشده و می‌گوید: بگویید اگر نخواهید حجاب داشته باشید، نمی‌توانیم در تهران از شما پذیرایی کنیم و همه قرارهای شما لغو می‌شود. بنینو با ناراحتی در داخل هواپیما ابتدا با ایتالیا تماس تلفنی برقرار می‌کند و بعد با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین می‌آید.

روزنامه ایران
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x