تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

واکنش اصغر فرهادی به خبر مصاحبه جنجالی

  • کد خبر : 16369
  • 03 بهمن 1392 - 11:36
واکنش اصغر فرهادی به خبر مصاحبه جنجالی

فرهادی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه این تهیه‌کننده چنین اظهاراتی را تکذیب کرده، به‌طور کلی نظرتان درباره این نوع اتفاقات چیست، گفت: «این کارها شبیه کار همان آدمی است که اسکناس ۳۵۰تومانی چاپ کرده بود تا پولدار شود!

 

کمال مهر: گفت‌وگوی منتشرشده در یکی از هفته‌نامه‌های کشور با «هوارد گوردون»، تهیه‌کننده سریال‌های ۲۴ و هوملند، بازتاب‌های متعددی داشته است. در این گفت‌وگو به اصغر فرهادی و جایزه «اسکار»اش، فعالیت‌های خانه سینما در دوره ریاست جواد شمقدری و جعفری جلوه، نگاه تحقیر‌آمیز آمریکایی‌ها به ایران و… پرداخته شده بود.

این گفت‌وگو، واکنش‌های تعجب‌برانگیزی داشت؛ به‌طوری که خوانندگان آن، به خیلی از مسایل مطرح‌شده به دیده شک و تردید نگاه کردند. به‌همین دلیل در بدو امر، برای دوری از هرگونه پیش‌داوری، با اصغر فرهادی، کارگردان برنده جایزه «اسکار»، تماس گرفتیم و نظرات او را جویا شدیم.

او در پاسخ چنین گفت: «من در صربستان بودم که از طریق یکی از دوستان، از موضوع این مطلب منتشرشده خبردار شدم. حین خواندن مطلب، با توجه به تعارضات و تناقضاتی که در آن وجود داشت، احساس کردم نمی‌تواند واقعی باشد ولی تمایلی هم برای ورود به این بازی‌ها و حاشیه‌های زرد نداشته و ندارم. با این حال در غیاب من روابط‌عمومی دفتر ما در تهران، با روابط‌عمومی فیلم‌های «جدایی… » و «گذشته» در آمریکا تماس گرفتند، ترجمه گفت‌وگو را به‌همراه اصل آن فرستادند، تا آنها در تماس با فردی که ادعا شده این مصاحبه با او انجام گرفته، به صحت و سقم این مصاحبه دسترسی پیدا کنند. صبح امروز طی ایمیلی که از طرف گروه روابط‌عمومی در آمریکا فرستاده شد، اظهار کردند که این تهیه‌کننده آمریکایی کاملا چنین مصاحبه‌ای را تکذیب کرده و جمله‌ای که در پاسخ به صحت و سقم این مصاحبه اعلام کرده، این است: «Not true at all. It is insaine. I never had this interview.

به هیچ‌وجه واقعیت ندارد. این دیوانگی است. من هیچ‌گاه چنین مصاحبه‌ای انجام نداده‌ام.» البته پیش از دریافت این ایمیل هم ظاهرا ایشان در یکی از شبکه‌های اجتماعی این مصاحبه را تکذیب کرده بودند. همچنین فرهادی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه این تهیه‌کننده چنین اظهاراتی را تکذیب کرده، به‌طور کلی نظرتان درباره این نوع اتفاقات چیست، گفت: «این کارها شبیه کار همان آدمی است که اسکناس ۳۵۰تومانی چاپ کرده بود تا پولدار شود!

احساسم این است کسانی که این مصاحبه را تنظیم کرده‌اند، می‌توانستند همین حرف‌ها، تهمت‌ها و توهین‌ها را از زبان خودشان و به اسم خودشان همچون همیشه به‌عنوان دیدگاه و اعتقاداتشان ارایه دهند. نیازی نبود اگر به این نظرات باور دارند و برای آن مدرک و استدلال در دستشان است، آن را از زبان یک تهیه‌کننده آمریکایی و در یک مصاحبه جعلی ارایه دهند. این حاوی این نکته است که گویی به اسم خودشان اعتماد و باور ندارند و احساس می‌کنند مخاطب اگر حرف‌هایشان را از زبان یک آمریکایی بشنود، بیشتر باور می‌کند و مورد قبول واقع می‌شود تا خود ایشان.»

همچنین کارگردان فیلم «گذشته» در پاسخ به این مطلب که پیش از این هم شاهد چنین اظهارنظرهای مغرضانه‌ای در مورد شما بودیم و همیشه شما در برابر این شایعات سکوت کرده‌اید، آیا تمایل ندارید که پاسخی درخور بدهید، گفت: «اگر قرار بر پاسخ و ورود به این نوع حاشیه‌ها بود، من باید انرژی و فرصتی را که صرف کارهایم می‌کنم، به این موضوعات بی‌ارزش و توخالی اختصاص می‌دادم. بعضی از این ادعاها و تهمت‌ها نیاز به پاسخ ندارند. خواننده خود به واهی‌بودن آنها در حین خواندن پی می‌برد.

آنها همچون همیشه کارشان تهمت، توهین، جعل، تحریف و تخریب بوده و خواهد بود و در این سو، کار من فیلم‌ساختن است. در پایان این زندگی از هرکدام این دوسو چه بر جای خواهد ماند؛ از آنها تخریب‌هایشان و از من فیلم‌هایم.»کارگردان برنده «اسکار» درباره اینکه پاسخ‌های شما درباره شایعات می‌تواند یک‌بار برای همیشه پایان‌بخش این حواشی باشد، چنین گفت: «مطمئنم یک‌بار برای همیشه نخواهد بود و باز این تهمت و تخریب‌ها ادامه خواهد داشت، با این حال می‌توانیم این هماهنگی‌ها را انجام دهیم.»

روزنامه شرق
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x