تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مهمترین رویدادهای حوزه فناوری در هفته‌ گذشته/ شارژ موبایل با یک حبه قند

  • کد خبر : 16375
  • 03 بهمن 1392 - 11:43
مهمترین رویدادهای حوزه فناوری در هفته‌ گذشته/ شارژ موبایل با یک حبه قند

ساخت موبایل ضد جاسوسی، لنز هوشمندی که بیماران دیابتی را کنترل می‌کند، ساخت ماکت نوزاد پیش از تولد با چاپگر سه بعدی و شارژ نسل بعدی گوشی‌ها با یک حبه قند از تازه‌های فناوری در هفته‌ای که گذشت بود.

 

گروه علمی کمال مهر؛ در اینجا مروری بر مهمترین رویدادهای حوزه فناوری در هفته‌ای که گذشت داریم.

ساخت نخستین تلفن همراه ضدجاسوسی

یک شرکت سازنده تلفن همراه اعلام کرد که به زودی نخستین تلفن هوشمند ضد جاسوسی جهان را رونمایی می کند.

این رویداد پس از افشاگری ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مورد شنود رادیویی مکالمات مسئولان عالی رتبه کشورها توسط نهادهای جاسوسی این کشور دارای اهمیت است.

سازندگان این تلفن همراه که «بلک فون» نام دارد مدعی هستند سرویس‌های اطلاعاتی و هکرها به هیچ عنوان نمی‌توانند به محتوی مکالماتی که با این تلفن صورت می‌گیرد، دسترسی پیدا کنند.

فناوری به کمک دیابتی‌ها می‌آید

استفاده از فناوری‌های پوشیدنی یکی از اولویت‌های هر کاربر برای سال جاری میلادی محسوب می‌شود، اما شرکت گوگل قصد دارد سطح جدیدی از این فناوری‌ها را در اختیار کاربران بگذارد.

 

این شرکت بزرگ اینترنتی در وبلاگ رسمی طرح جدیدی را معرفی کرده است که به موجب آن یک لنز چشمی هوشمند در قالب نسل جدید فناوری‌های پوشیدنی به دست کاربران می‌رسد.

شرکت گوگل هدف از ساخت این لنزهای چشمی را درمان بیماری دیابت به عنوان یکی از بزرگترین اختلالات سلامتی و جسمانی معرفی کرده است.

ساخت عروسک سه‌بعدی نوزاد پیش از تولد

یک شرکت آمریکایی به نام ۳D Babies از دستگاه‌های سونوگرافی سه‌بعدی و چهاربعدی استفاده می‌کند تا شکل واقعی جنینی که هنوز متولد نشده است را در قالب یک عروسک سه‌بعدی تولید کند.

این مدل‌ها در حال سه‌بعدی طراحی می‌شوند و از آن‌ها عروسک‌هایی با اندازه ۸ اینچ ساخته می‌شود که هر یک از این عروسک‌ها ۶۰۰ دلار قیمت دارد. البته اگر والدین بخواهند مدل ۴ اینچی یا ۲ اینچی این عروسک‌ها را در اختیار بگیرند، می‌توانند به‌ترتیب ۴۰۰ و ۲۰۰ دلار بپردازند.

اسکنر چشم برای باز کردن همه حساب‌های کاربری

کارشناسان از ساخت دستگاه جدیدی موسوم به Myris خبر داده‌اند که با اسکن کردن چشم کاربر، نیاز او را به استفاده از رمزهای عبور برطرف می‌کند.

 

این دستگاه با قابلیت اسکن عنبیه چشم ساخته شده است و هدف از ساخت آن شناسایی آسان‌تر کاربر در محیط‌های آنلاین است تا برای ورود به سایت‌های مختلف نیاز به استفاده از چندین رمز عبور نباشد.

همکاری مایکروسافت با موبایل‌سازان بزرگ به نفع ویندوز فون

مایکروسافت قراردادهای مالی مختلفی را با تولیدکنندگان بزرگ گوشی منعقد کرده است تا با پرداخت رقم‌های زیاد به آن‌ها و به کمک این شرکت‌ها بتواند سیستم‌عامل ویندوز فون را توسعه دهد.

“فرانک ایکس. شاو”(Frank X. Shaw) از مدیران مایکروسافت از این قراردادها با عنوان “همکاری‌های مشترک بازاریابی” یاد می‌کند و بر این اساس پول‌هایی که مایکروسافت در جریان قراردادهای مذکور به تولیدکنندگان تلفن‌همراه می‌دهد در جریان توسعه و تولید نسل جدید گوشی‌های ویندوزی به کار می‌رود.

 

کاهش ۵۰ درصدی مصرف اینترنت

شرکت گوگل اعلام کرد که نسخه موبایلی مرورگر Chrome مخصوص گوشی‌های هوشمند را به‌روز کرده است با این ابزار جدید کاربران می‌توانند با متراکم کردن حجم اطلاعات اینترنتی، پهنای باند خود را افزایش دهند.

زمانی که این نسخه جدید از مرورگر اینترنتی Chrome روی گوشی‌های هوشمند فعال می‌شود، فرآیند کاهش حجم اطلاعات و مدیریت پهنای باند اینترنتی موجب می‌شود در نهایت میزان استفاده از اطلاعات تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

 

اپل انقلاب می‌کند

تغییر در اندازه آیفون ۶، تولید iWatch و کاربرد تکنولوژی صفحه نمایش AMOLED در ساعت جدید از جمله تغییراتی است که پیش‌بینی می‌شود اپل در آینده نزدیک به سراغ آن برود.

شرکت پژوهشی DisplaySearch  در آخرین فصل‌نامه گزارش پیش‌بینی محصولات جدید تکنولوژی خود، احتمال می‌دهد آی‌فون۶ آینده گوشی ۴.۷ اینچی با وضوح  ۱۶۰۰ در۹۰۰ پیکسل و تکنولوژی صفحه نمایش LTPS TFT LCD  باشد.

این شرکت هم‌چنین پیش‌بینی کرده است اپل هم‌زمان نسخه بزرگ‌تر آی‌فون۶ با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در۱۹۲۰ و تراکم ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ را نیز به بازار عرضه کند.

۷۰ درصد مردم طرفدار خرید آنلاین موبایلی

نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز تحقیقاتی IDC نشان داد که بیش از ۷۰ درصد کاربرانی که گوشی هوشمند دارند در سال ۲۰۱۴ میلادی از این دستگاه برای انجام خریدهای اینترنتی استفاده می‌کنند.

 

رشد ۱۵۷درصدی حضور نوجوانان در اینترنت از طریق تبلت

بر اساس آمار موجود، میزان گشت‌وگذارهای اینترنتی نوجوان در تبلت‌ها نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی رشد ۱۵۷ درصدی را تجربه می‌کند و هر نوجوان میانگین در هر روز نیم ساعت از زمان خود را با تبلت وارد دنیای اینترنت می‌شود.

همچنین گفته شده که در حال حاضر نوجوانان ۷۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۲ میلادی با گوشی هوشمند خود در اینترنت حضور میابند و به طور میانگین هر نوجوان یک ساعت از شبانه‌روز خود را با گوشی هوشمند در اینترنت به سر می‌برد.

یک‌چهارم کودکان زیر ۸ سال انگلیسی تبلت دارند

این طور که بررسی‌های جدید مرکز uSwitch.com نشان داده است، حدود یک‌چهارم کودکان انگلیسی زیر ۸ سال معادل ۲.۱ میلیون کودک صاحب رایانه لوحی هستند.

دست‌کم از هر ۱۰ خانواده انگلیسی ۸ خانواده در سال ۲۰۱۳ میلادی برای کودک خود یکی از ابزارهای فناوری را خریداری کرده است. به طور دقیق‌تر گفته شده است که ۸۴ درصد خانوارهای انگلیسی در سال گذشته یک دستگاه هوشمند سخت‌افزاری را برای کودک خود خریده‌اند.

نینتندو در فصل فراموشی

 

در حالی که رقابت بین ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ داغ است، کنسول بازی نینتندو با افت ۶۲ درصدی فروش مواجه شده است.

 

بیانیه جدید از نینتندو این نکته را بیشتر نشان می‌دهد.این کمپانی بزرگ  اعلام کرد که واحدهای مورد پیش‌بینی برای فروش کاهش عمده‌ای خواهد داشت و حتی از آوریل ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۴ تعداد دستگاه‌های فروخته شده از ۹ میلیون به ۲.۸ میلیون سقوط کرده ‌است.

 

سامسونگ به دنبال تولید تبلت ارزان

سامسونگ اقدام به تولید نمونه ارزان‌تری از تبلت سامسونگ گلکسی Tab3 کرده است که در آینده نزدیک با نام «گلکسی Tab 3 light» و با قیمت زیر صد دلار به بازار عرضه خواهد شد.

سیستم عامل تبلت ۷ اینچی جدید، اندرویدو وضوح تصویری آن نیز ۱۲۴۰ در ۶۰۰ پیکسل  است. پردازنده آن ۱.۲  گیگاهرتز دو هسته‌ای است و دارای یک گیگابایت حافظه خارجی و ۸  گیگابایت حافظه داخلی است.

گوشی تازه نوکیا؛ سیستم عامل اندروید با ظاهر ویندوزی

اگر چه هنوز مشخص نیست که گوشی اندرویدی نوکیا  برای عرضه به بازار آماده باشد یا خیر ولی شایعاتی در شبکه اینترنت پخش شده است که نشان از تبدیل  گوشی اندرویدی نوکیا به محصولی جذاب  برای علاقه مندان به اندروید که از ویندوز استفاده میکنند دارد  و می‌توان گفت که گوشی اندرویدی نوکیا حدفاصل میان اندروید و ویندوزفون خواهد بود.

براساس شایعات این پروژه که «نورماندی» نامیده می‌شود به  صفحه نمایشی ۴ اینچی مجهز خواهد بود و پردازنده آن از نوع کوالکم ۴ هسته‌ای بوده و به همراه با  ۴ گیگا بایت رم ، و ۵۱۲ مگابایت رام  عرضه خواهد شد.

سیستم عامل این گوشی نیز مانند سایر نسخه‌های اندروید نبوده ویک نسخه تخصصی سازی شده و ویژه برای دوست داران سیستم عامل ویندوز فون خواهد بود. به این ترتیب امکانات ویژه اندروید با ظاهر زیبای ویندوز فون ۸ در هم آمیخته شده و مدل منوها به شکلی شبیه به سیستم عامل مایکروسافت خواهند بود در حالی که هسته مرکزی اندرویدی است.

G3 ال‌جی  با نمایشگر ۵.۵ اینچی عرضه می‌شود

بهترین گوشی هوشمند شرکت ال‌جی G2 نام دارد و شایعات منتشر شده بر آن است که این شرکت کره‌ای قصد دارد در سال ۲۰۱۴ میلادی مدل بعدی آن را به همراه دیگر گوشی‌های جدید خود روانه بازار کند.

ال‌جی در حال کار کردن روی مدل بعدی گوشی هوشمند Optimus G Pro است که پیش‌بینی می‌شود در کنگره جهانی تلفن همراه موسوم به MWC 2014 از آن رونمایی شود و البته به صورت همزمان گوشی هوشمند G3 نیز توسعه می‌یابد.

طراحان مد روی نسل جدید تبلت‌های سامسونگ

طی “هفته مد آقایان در پاریس” از نخستین قاب چرمی ویژه برای رایانه لوحی Galaxy NotePRO سامسونگ با اندازه ۱۲.۲ اینچ رونمایی شد تا شرکت سامسونگ نخستین گام را برای ورود به دنیای مد و پوشاک آقایان بردارد.

هوواوی پشتیبان باشگاه فوتبال آرسنال شد

شرکت هوواوی در حال گسترش فرآیندهای بازاریابی است و بر این اساس قرارداد همکاری جدیدی منعقد کرده است تا بر اساس آن به “همکار رسمی گوشی هوشمند” برای “باشگاه فوتبال آرسنال انگلیس” تبدیل شود.

تمدید یک‌ساله پشتیبانی امنیتی از ویندوز XP

شرکت مایکروسافت تایید کرد طرح جامع جلوگیری از انتشار بدافزار‌ها روی ویندوز XP را تا بیش از یک سال پس از اتمام تاریخ پشتیبانی از این سیستم‌عامل رایانه‌ای ادامه می‌دهد.

سخنگوی این شرکت بزرگ نرم‌افزاری با ارسال یک پست الکترونیکی توضیح داد: «ابزار امنیتی مقابله با بدافزارهای مایکروسافت موسوم به Malicious Software Removal Tool هم‌سو با موتورهای ضدبدافزاری و سیستم امضای دیجیتالی این شرکت عمل می‌کند و قرار است که این ابزار امنیتی ضدویروسی تا تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ برای سیستم‌عامل ویندوز XP عرضه شود».

گوگل به دنبال تولید تبلت ۸ اینچی جدید

درخواست بازار جهانی برای خرید دومین نسل از رایانه لوحی Nexus 7 روی محصولات مشابه موجود در بازار اثر گذاشته است و این طور که منابع آگاه تامین کننده قطعات الکترونیکی می‌گویند، گوگل قصد دارد در اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی بر مدل ۸ اینچی این رایانه لوحی تمرکز کند.

منابع آگاه همچنین اعلام کرده‌اند که تبلت جدید شرکت گوگل موسوم به Nexus 8 مبتنی بر پلتفورم Bay Trail-T اینتل ساخته می‌شود، اما شرکت کوالکام همچنان درخواست‌های مشابه برای تولید پردازنده‌های موبایلی را دریافت می‌کند.

عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند بالاخره کاهش می‌یابد

با افزایش فعالیت تولیدکنندگان گوشی‌ در فصل چهارم سال ۲۰۱۳ میلادی، مرکز تحقیقاتی TrendForce پیش‌بینی کرده است که در فصل نخست سال جاری میلادی شاهد کاهش ۵.۱ درصدی عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی خواهیم بود.

دو شرکت اپل و سامسونگ که بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شوند، برای رقابت در سال جاری مشکلات فراوانی پیش‌رو دارند.

غول چینی موبایل امسال ۶۰ میلیون گوشی می‌فروشد

شرکت ZTE پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۶۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند می‌فروشد تا با این اتفاق در سال ۲۰۱۶ در بازار جهانی گوشی‌ها سوم شود.

“زِنگ زوژونگ”( Zeng Xuezhong) مدیر شرکت ZTE اعلام کرد که این مرکز در سال ۲۰۱۳ میلادی موفق شده است بیش از ۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در بازار جهانی به فروش برساند و قرار است که رقم یاد شده در سال جاری میلادی افزایش قابل ملاحظه یابد.

سرقت اطلاعات بانکی ۲۰ میلیون شهروند کره جنوبی

در یک حمله هکری اطلاعات بانکی ۲۰ میلیون شهروند کره‌جنوبی به سرقت رفت. این تعداد تقریبا نیمی از شهروندان این کشور ۵۰ میلیونی را تشکیل می‌دهد.

پس از این که یکی از کارمندان شرکت خصوصی Korea Credit Bureau اواسط این هفته دست‌گیر شد، جزییات این حمله هکری نیز از طریق این فرد افشا شد.

این فرد متهم به  سرقت اطلاعات ۳ شرکت ارائه‌دهنده‌ خدمات اعتباری و فروش این اطلاعات به یک شرکت بازاریابی است.

شارژ نسل بعدی گوشی‌ها با یک حبه قند

گروهی از محققان در مرکز Virginia Tech آمریکا در حال نهایی کردن طرح جدید خود در حوزه فناوری‌های باتری هستند تا بر اساس آن نسل آتی باتری دستگاه‌های موبایلی با حبه‌های قند شارژ شوند.

اگر چه این روزها انواع دیگر باتری‌ها با قابلیت شارژ شدن توسط شکر ساخته شده‌اند، اما این فناوری جدید قادر است بیش از مدل‌های قبلی از این خوراکی انرژی الکتریسیته تولید کند و به گوشی امکان دهد پیش از شارژ مجدد برای مدت طولانی‌تری روشن بماند.

هکر اطلاعات ۷۰ میلیون آمریکایی یک نوجوان روس بود

شرکت امنیتی IntelCrawler می‌گوید روز جمعه یک نوجوان روس را شناسایی کرده است که احتمالاً نویسنده‌ بدافزاری است که پایانه‌های فروش دو شرکت Target و Neiman Marcus را آلوده و منجر به افشای اطلاعات بیش از ۷۰ میلیون کاربر شده است.

این شرکت گفته است که این نوجوان ۱۷ ساله، برنامه‌نویس شناخته‌شده‌ای در انجمن‌های زیرزمینی بوده است و البته خودش اقدام به استفاده از این بدافزار نکرده و حملات علیه شرکت‌های  Neiman Marcus و Target توسط این فرد شکل نگرفته  است، اما نویسنده‌ی این برنامه‌های آلوده همین نوجوان است و بدافزاری که وی توسعه داده است به نام BlackPOS شناخته می‌شود.

کره‌ جنوبی صاحب پرسرعت‌ترین اینترنت جهان شد

شرکت SK Telecom که بزرگترین اپراتور تلفن‌ همراه در کره جنوبی محسوب می‌شود، سرویس مخابراتی جدیدی عرضه کرده است که چهار برابر سریع‌تر از خدمات مبتنی بر شبکه LTE موجود در کشور کره عمل می‌کند.

این شرکت اعلام کرد که از اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی به مشترکان خود امکان می‌دهد با سرعت بالای ۳۰۰ مگابیت در ثانیه به اینترنت بی‌سیم متصل شوند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x