تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

جزئیات انفجار ضاحیه لبنان/افشای هویت یکی از قربانیان

  • کد خبر : 16237
  • 03 بهمن 1392 - 8:00
جزئیات انفجار ضاحیه لبنان/افشای هویت یکی از قربانیان

به گفته وزیر کشور لبنان، قرار بود ابتدا خودروی بمبگذاری شده منفجر شود و سپس عامل انتحاری خود را در بین مردمی که تجمع کرده‌اند، منفجر کند.

 

خبرگزاری فارس: جزئیات انفجار ضاحیه لبنان/افشای هویت یکی از قربانیان

 

به گزارش کمال مهر، روزنامه لبنانی الاخبار امروز نوشت خودرویی که دیروز در حاره حریک در ضاحیه جنوبی بیروت منفجر شد ازسوی فردی با نام نبیل الموسوی به سرقت رفته و به یکی از عناصر گروه فلسطینی احمد طه فروخته و به داخل خاک سوریه انتقال داده شده بود.

این خودرو در منطقه یبرود در قلمون سوریه بمب گذاری شده بود جایی که همه خودروهایی که ضاحیه و دیگر مناطق لبنان را هدف گرفته یا شناسایی شده است بمب گذاری شده بود.

این خودرو پس از آن به لبنان فرستاده شده و توانسته بود از پست های امنیتی در چند منطقه عبور کند با وجود اینکه خصوصیت این خودروی به سرقت رفته به همه نیروهای امنیتی ابلاغ شده بود و جز تغییر یک شماره از پلاک آن هیچ تغییر دیگری در آن ایجاد نشده بود.

الاخبار نوشت: مدارک عامل انتحاری که در محل انفجار پیدا شده عکس عامل انتحاری در یک گواهینامه تقلبی با نام علی ادیب طلیس از شهرک بریتال در منطقه البقاع را نشان می دهد و کارت شناسایی تقلبی خودرو نیز به نام ادیب محمد طلیس در محل انفجار پیدا شده است.

منابع امنیتی خبر دادند گروهی که دیروز خودرو را به لبنان فرستاده است همان گروهی است که احمد طه فلسطینی تحت تعقیب از اردوگاه برج البراجنه وابسته به آن است و پس از ثابت شدن دست داشتن وی در موشک پراکنی به سوی منطقه ضاحیه در سال گذشته به منطقه عرسال فرار کرد.

الاخبار براساس اطلاعات رسیده افزود: گروه فلسطینی همان گروهی است که قتیبه الصاطم عامل انتحاری انفجار اول در حاره حریک نیز عضو آن بوده است.

انفجار روز گذشته پنجمین انفجار انتحاری در لبنان و دومین انفجار در همین خیابان بود.

خودرویی که در این انفجار انتحاری از آن استفاده شد در ماه اکتبر گذشته سرقت شده بود. چند گلوله صد و بیست و صد و سی میلیمتری در داخل خودرو کار گذاشته شده بود که فقط سه گلوله منفجر شد و بقیه گلوله ها منفجر نشد که عامل کاهش شدت انفجار بود، علاوه بر خودروی بمب گذاری شده، عامل انتحاری خود کمربند انفجاری به همراه داشت که آن هم منفجر نشد.

مروان شربل وزیر کشور لبنان تاکید کرد پس از انفجار در شهر الهرمل این دومین بار است که سرنشین خودروی بمبگذاری شده یک عامل انتحاری با کمربند انفجاری بود.

شربل افزود: احتمالا طرح آنها دو انفجار پی در پی بوده است تا افراد بیشتری را به قتل برسانند. قرار بود ابتدا خودروی بمبگذاری شده منفجر شود و سپس عامل انتحاری خود را در بین مردمی که تجمع کرده اند منفجر کند اما یک اشتباه باعث شده است که خودرو در حالی که عامل انتحاری در داخل آن است منفجر شود.

الاخبار «ماریا الجوهری» دختر ۱۸ ساله اهل ضاحیه را یکی از قربانیان انفجار دیروز معرفی می کند و می نویسد ماریا شاید گاهی رویای عروس شدن را در سر داشته اما شاید به شهید شدن توسط جنایتکاران وحشی فکر نکرده بود.

الاخبار در پایان نوشت: تروریست ها بر جنایت اصرار دارند و ساکنان خیابان العریض محل انفجار با برافراشتن پرچم های حزب الله نشان دادند که بر ایستادگی و حمایت از حزب الله تاکید دارند.

انتهای پیام/.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x