تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

معاوضه ۵۰۰ تروریست با راهبه‌های معلولا

  • کد خبر : 15823
  • 01 بهمن 1392 - 9:40
معاوضه ۵۰۰ تروریست با راهبه‌های معلولا

گروگان گیرهای جبهه النصره که چند راهبه مسیحی را در شهرک تاریخی معلولا به گروگان گرفته‌اند، در دیدار با هیات قطری گفته‌اند که حاضرند آنها را با ۵۰۰ زندانی خود معاوضه کنند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه در گفت وگو با روزنامه الاخبار لبنان فاش کردند: هیئت قطری که حدود ۱۰ روز پیش از طریق یک گذرگاه غیرقانونی در مرز عرسال وارد خاک سوریه شد، متشکل از چهار نفر بوده است.
این منابع با بیان اینکه این هیئت سه روز در منطقه یبرود حضور داشت و با امیر جبهه النصره در منطقه القلمون ملاقات و با راهبه ها در محل نگهداری آنها صحبت کرد، افزود: هیئت قطری انجام همه اقدامات برای آزادی راهبه ها بویژه پرداخت مبالغی مالی را پیشنهاد داد اما ربایندگان فهرست اسامی ۵۰۰ زن و مرد بازداشت شده در زندانهای لبنان و سوریه را به این هیئت ارایه کرد و خواهان آزادی آنها شد.
به گفته این منابع، این فهرست شامل اسامی برخی افراد بازداشت شده در زندان رومیه لبنان به خاطر وابستگی به گروه فتح الاسلام و گردان های عبدالله عزام بود.
این منابع در ادامه با تاکید بر اینکه بخش اعظم فهرست حاوی اسامی زنان بازداشت شده در زندان های سوریه است، فاش کردند: هیئت قطری وعده داده است که بخشی از خواسته های آنها را عملی کند.
به گفته این منابع، اعضای هیئت قطری به بخش مربوط به آزادی زندانیان مربوط به پرونده های تروریسم در لبنان پرداخت و وعده کمک در برخی موارد را داد.
راهبه های معلولا دو ماه پیش و در پی حمله جبهه النصره به این شهرک مسیحی نشین کوچک ربوده شدند. گفته می شود که عربستان سعودی و دولت قطر به صورت مستقیم با این گروگانگیری ارتباط دارند.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x