تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

محاکمه عامل شهادت مامور پلیس/تعقیب و گریز مرگبار در تاریکی شب

  • کد خبر : 15908
  • 01 بهمن 1392 - 19:20
محاکمه عامل شهادت مامور پلیس/تعقیب و گریز مرگبار در تاریکی شب

مرد تبهکار که در جریان تعقیب و گریز با پلیس یکی از ماموران را به شهادت رسانده بود صبح امروز در دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت.

 

 

 

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر، ۲۶ تیر ماه سال ۸۸ ماموران پلیس رباط کریم در عوارضی اتوبان ساوه به دو سرنشین یک دستگاه پژو نقره‌ای رنگ مشکوک شده و از راننده خواستند خودرو را متوقف کنند.

پس از توقف خودرو دو مامور پلیس به بازرسی ماشین پرداخته و در صندوق عقب یک قبضه اسلحه کلاشینکوف پیدا کردند. در این لحظه راننده پژو خود را به پشت فرمان رساند و از محل گریخت.

ماموران نیز به تعقیب وی پرداخته و پس از شلیک تیر هوایی در ورودی رباط کریم خودرو را متوقف کرده. راننده پژو و همدستش این بار به صورت پیدا به فرار خود ادامه دادند که در جریان درگیری مسلحانه یکی از ماموران پلیس به نام “علی احمدی” هدف اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

ماموران برای شناسایی عامل این جنایت تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده و مالک خودرو به نام فاطمه را برای تحقیقات به اداره آگاهی احضار کردند. فاطمه در بازجویی‌ها گفت: خودرو در اختیار پسرم رضا بود و او از دو روز قبل ناپدید شده است.

با کشف این سرنخ شناسایی رضا و دستگیری او در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران دریافتند وی از مجرمان سابقه‌دار است که تاکنون ۱۱ بار دستگیر و روانه زندان شده بود. در بازرسی خودرو نیز سه قبضه اسلحه کلت به همراه ۵۰ فشنگ کشف شد.

سال پس از این جنایت مخفیگاه قاتل پلیس در بروجرد شناسایی و کارآگاهان وی را در عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌های اولیه به شهادت مامور پلیس اعتراف کرد و گفت: شب حادثه همراه یکی از دوستانم به نام پرویز از ساوه به سمت رباط کریم می‌آمدیم که ماموران به ما مشکوک شده و اسلحه کلاشینکوف را پیدا کردند. من هم برای فرار از دست ماموران به طرف آنها شلیک کردم.

با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت پرونده برای محاکمه به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

صبح امروز جلسه محاکمه به ریاست قاضی اسلامی و با حضور ۴ قاضی مستشار برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده رضا متهم به مباشرت در قتل مامور پلیس، نگهداری سه قبضه کلت، جعل سند و مشارکت در نگهداری اسلحه کلاشینکوف است.

در ادامه جلسه اولیای دم با حضور در جایگاه خواستار قصاص قاتل پسرشان شدند. رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به رضا از او خواست به دفاع از خود بپردازند که متهم با رد اتهاماتش گفت شب حادثه وقتی ماموران اسلحه کلاشینکوف را در ماشین من پیدا کردند خود را به پشت فرمان رسانده و از محل فرار کردم.

ماموران پلیس نیز با یک دستگاه بنز به تعقیبم پرداخته و به سمت ما تیراندازی می‌کردند. بعد از ۵ کیلومتر تعقیب و گریز در ورودی رباط کریم خودرو متوقف شد و به صورت پیدا به فرارم ادامه دادم. در حین فرار دو گلوله شلیک کردم  که یکی از تیرها هوایی بود و گلوله دیگر را به سمت زمین شلیک کردم من مرتکب قتل مامور پلیس نشدم.

رئیس دادگاه: پس از دستگیری به ارتکاب این جنایت اعتراف کرده و صحنه قتل را بازسازی کردی، اعترافات قبلی خود را قبول ندارید؟
متهم به قتل: پس از دستگیری ۱۸ روز در انفرادی بودم و برای رها شدن از این وضعیت به قتل اعتراف کردم.

در ادامه جلسه دادگاه دو تن از شاهدان با حضور در جایگاه به تشریح شب حادثه پرداختند آنها مدعی شدند به دلیل تاریکی هوا عامل تیراندازی را ندیدند و صدای شلیک دو گلوله را شنیده‌اند.

بعد از دفاعیات وکیل متهم و آخرین دفاع رضا قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x