تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آیتم های کلیدی توافقنامه ژنو باید در اختیار نمایندگان ملت قرار می گرفت

  • کد خبر : 15842
  • 01 بهمن 1392 - 11:51
آیتم های کلیدی توافقنامه ژنو باید در اختیار نمایندگان ملت قرار می گرفت

کولیوند:وزارت خارجه باید آیتم های کلیدی توافق نامه را مشخص می کردند و طبق یک دستور العملی در اختیار نمایندگان قرارمی گرفت تا با بررسی و مطالعه می شد و در جریان صفر تا صد موضوع قرار می گرفتند.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»:

محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با«کمال مهر» در خصوص توافقات ژنو و گام نخست این  تعهدات اظهار داشت:بحث هسته ای و  توافقی که انجام شده گرچه متن آن را باید وزارت خارجه تنظیم می کرد و در اختییار نمایندگان می داد چون طرف دیگر مذاکره کننده متن رو ترجمه کرده و در اختییار دارند. بطور مثال متن  توافقات را کنگره آمریکا و نمایندگان آن دارند و این توافق را مطالعه می کنند.

 

کولیوند با اشاره به این موضوع که نمایندگان ملت باید از آیتم های کلیدی توافقات مطلع می شدند خاطر نشان کرد؛حق این بود که وزارت خارجه ما و مجموعه تیم مذاکره کننده عین مذاکره را در اختییار نمایندگان ملت می گذاشتند ، گرچه آقای وزیر آمدند و توضیحاتی را دادند، ولی متن را باید در اختییار می گذاشتند .

وی افزود : وزارت خارجه باید آیتم های کلیدی توافق نامه را مشخص می کردند  و طبق یک دستور العملی در اختیار نمایندگان قرارمی گرفت تا با بررسی و مطالعه می شد و در جریان صفر تا صد موضوع قرار می گرفتند. گرچه الان همه در جریان هستند ولی نقاط کلیدی را هم باید مجلس مطلع می شد تا  نمایندگان ملت ، می توانستند به وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده برای رسیدن به حقوق ملت ایران کمکی شایانی کند.

 

نماینده مردم کرج در انتهای سخنانش در خصوص اینکه محدود کردن برنامه های کلیدی ایران آیا می تواند خواسته طرف های مقابل باشد؟ تاکید کرد:طرفین درصدد رسیدن به اهداف خودشان هستند و توقف غنی‌سازی ۲۰ درصد در نطنز و تولید ۵ درصد روندی است که در ۶ ماهه نخست مقرر شده که از طرف ما اجرایی شد و منتظر گام های بعدی هستیم ؛ اعتماد سازی که همواره از طرف جمهوری اسلامی بوده و غرب هم شروع کرده  انشاءالله به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/ر

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
3
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x