تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

علت مرگ دو خانم جوان از زبان سخنگوی آتش نشانی

  • کد خبر : 15742
  • 01 بهمن 1392 - 7:54
علت مرگ دو خانم جوان از زبان سخنگوی آتش نشانی

روز گذشته در عملیات نجات افراد محبوس شده در آتش سوزی خیابان جمهوری مشکل فنی قطعات کامپیوتری و مکانیکی نردبان هیدرولیکی علت باز نشدن نردبان شده بود.

 

 

 

کمال مهر:سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره جزئیات عملیات اطفاء حریق ساختمان ۵ طبقه در جمهوری گفت: در ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه پس از اطلاع از حریق بلافاصله اولین ایستگاه آتش نشانی پس از سه دقیقه به محل آتش سوزی رسیده بود و پس از مشاهده گستردگی حریق چند ایستگاه آتش نشانی، تشک نجات و دو نردبان هیدرولیکی نیز سریعا در محل حاضر شدند.

جلال ملکی افزود: در لحظات اولیه حضور آتش نشانان ۲ خانم خود را از پنجره آویزان کرده بودند و بدون توجه به هشدارها و تذکر آتش نشانان قصد پرتاب کردن خود به پایین را داشتند.

وی ادامه داد: در این حین یکی از نردبان‌های هیدرولیکی در پایین ساختمان مستقر و جک نردبان زده شد اما متاسفانه به دلیل اشکال فنی در قطعات کامپیوتری دستگاه پله‌های نردبان باز نشد.

وی افزود: یک یا دو دقیقه زمان باز شدن پله‌ها و استقرار نردبان طول می‌کشد که در همین زمان کوتاه یکی از خانم‌ها به علت عجله خود را به پایین پرتاب و نفر دوم نیز تا باز شدن نردبان هیدرولیکی دوم خود را به پایین انداخت اما پس از استقرار نردبان ۵ تن از محبوس شدگان  در ساختمان با همین نردبان از محل آتش سوزی خارج شدند.

به گفته این مقام مسئول در آتش نشانی برای باز شدن تشک نجات مکان وسیعی لازم است و همچنین دو دستگاه دمنده برای باد کردن تشک زمان یک الی ۲ دقیقه‌ای نیاز دارند که در استاندار جهانی نیز همین مدت زمان لحاظ شده است.

ملکی، اذعان کرد: استرس، عجله، هول شدن خانم‌ها و گوش نکردن به توصیه‌های آتش نشانان عواملی بود که متاسفانه مرگ دلخراش این دو خانم را رقم زد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x