تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

شرکت ندادن ایران در “ژنو۲” یک “گناه نابخشودنی” است

  • کد خبر : 15598
  • 30 دی 1392 - 15:37
شرکت ندادن ایران در “ژنو۲” یک “گناه نابخشودنی” است

وزیر امورخارجه روسیه در سخنانی بر مشارکت ایران در اجلاس ژنو۲ تاکید کرد و از ایران به عنوان کشوری موثر در حل وفصل بحران سوریه یاد کرد.

 

 

 

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر؛ “سرگئی لاوروف”در مصاحبه با شبکه المیادین تاکید کرد: طرف های مخالف با مشارکت ایران در ژنو۲ خواستار سازش عادلانه در بحران سوریه نیستند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران کشوری مهم در حل وفصل بحران سوریه است گفت: ایران در برقراری ثبات در تمامی منطقه تاثیر به سزایی دارد.
“سرگئی لاوروف” با هشدار نسبت به غیبت ایران از اجلاس ژنو۲، آن را گناهی غیرقابل بخشش توصیف کرد.
لاوروف گفت:« دست کم ۴۰ کشور از جمله استرالیا، مکزیک، جمهوری کره، برزیل، هند و اندونزی برای شرکت در کنفرانس ژنو دو دعوت شده اند.»
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، ایران بر حل بحران سوریه به عنوان موضوعی که بر ثبات کل منطقه تاثیر می گذارد، علاقه مند است.
وزیر امورخارجه در بخش دیگری از سخنان خود گفت:طرح دمشق برای اتخاذ تدابثیر امنیتی در حلب شامل پیشنهادات درمورد اعزام نیروهای خارجی به سوریه نمی‌شود.
“لاوروف” با اشاره به اینکه ائتلاف مخالفان سوری دربردارنده اشخاصی مسئول است گفت:اما با این وجود این ائتلاف از سوی طرف‌های خارجی تامین می‌شود.
وی همچنین نسبت به روند کاری انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه به خارج از این کشور ابراز آسودگی کرد و گفت:نشست در مونترو نمادین خواهد بود و مذاکرات مستقیم پس از آن آغاز می‌شود.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x