تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

عربستان و القاعده مسئول شهادت دیپلمات ایرانی در یمن هستند

  • کد خبر : 15619
  • 30 دی 1392 - 15:58
عربستان و القاعده مسئول شهادت دیپلمات ایرانی در یمن هستند

همسر دیپلمات ایرانی شهید شده در یمن با بیان اینکه عربستان سعودی و القاعده مسئول شهادت دیپلمات ایرانی هستند، تاکید کرد: تا زمانی که وهابیت وجود دارد، چنین اقدامات تروریستی ادامه خواهد داشت.

 

خبرگزاری فارس: عربستان و القاعده مسئول شهادت دیپلمات ایرانی در یمن هستند
گزارش تصویری مرتبط
——————————-

 

کمال مهر:«سهیلا اسدی» همسر «ابوالقاسم اسدی» دیپلمات ایرانی شهید شده در یمن  با اشاره به اینکه از زمان آغاز اعتراضات در یمن شرایط امنیتی در این کشور به شدت شکننده است و غالباً افراد مسلح هستند،‌ اظهار داشت که حاکمان یمن رابطه خوبی با ایران ندارند و تابع وهابیون عربستان هستند.

خانم اسدی در ادامه با بیان اینکه عربستان سعودی و القاعده مسئول شهادت دیپلمات ایرانی هستند، تاکید کرد که ابوالقاسم اسدی در روز شهادت اسیر کمین ۶ فرد مسلح می‌شود که قصد ربودن وی را داشتند که پس از مقاومت وی این افراد مسلح به سمت وی تیراندازی می‌کنند و این دیپلمات زمانی که به بیمارستان آلمانی-یمنی منتقل شده بود با وجود خارج کردن طحالش،‌جانش را از دست داد.

وی تصریح کرد که تا زمانی که ریشه کفر(وهابیت) حضور دارد و خون شیعیان توسط تکفیری‌ها حلال دانسته می‌شود چنین اقدامات تروریستی ادامه خواهد داشت.

همسر این دیپلمات شهید با تاکید بر اینکه در مدت اخیر بارها از این دست اقدامات تروریستی انجام شده، حمله به سفیر آلمان در صنعا، ربودن خبرنگاران هلندی و ربودن دیپلمات ایرانی را نمونه‌ای از این اقدامات دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و دیگر مقامات وزارت امور خارجه قول پیگیری شدید ماجرا ترور دیپلمات ایرانی را داده‌اند، اظهار داشت که ممکن است چنین اتفاقاتی بار دیگر برای دیپلمات‌های ایرانی پیش بیاید مگر اینکه ریشه ظلم کنده شود.

پیکر «ابوالقاسم اسدی» بامداد امروز وارد تهران شد و قرار است پس فردا از مقابل وزارت امور خارجه تشییع شود. شهید اسدی مسئول مالی و کنسولی سفارت کشورمان در صنعا بود که دو روز قبل در مرکز این شهر هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x